dragonfly 35

• Topicstarter Topicstarter $upergroover
  • Startdatum Startdatum
$

$upergroover

Guest
Eerst en vooral ik ben nog maar pas bezig met modelbouw vliegen
en ik was wat aan het rondkijken op het net voor informatie over modelbouw tot ik op deze fantastische site terechtkwam
sindsdien als ik ergens een vraag over heb kan ik altijd hier terecht dit is de perfecte informatie bron voor de beginner en gevorderden

so!! keep up the good work !!!! :D

Nu ben ik van plan om een micro heli aan te schaffen
ik heb al gelezen dat er veel verschil inzit,nu heb ik eentje tegengekomen op het net en natuurlijk hoor je me al afkomen "is dit iets om mee te beginnen" ik weet dat er al veel is over geschreven maar dit is geen standaard heli er is al aan getuned,op het eerste gezicht is dit wel interresant om met te beginnen(denk ik) en achteraf niet direct de moette modden om er wat meer uit te halen

is dit zo? en is hij zijn geld waard? ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen alvast bedankt grtz

hier is de link

klik hier

hallo

als je wilt leren heli vliegen en je kent er nog niets van begin mett een dragonfly 04 ,momenteel de goedkoopste en met de goedkoopste wisselstukken die er is

als je al kunt vliegen zou ik de voorkeur geven aan een riem aandrijving dragonfly 36 en groter

die prijs is meer dan je hem nieuw koopt

zie hobbyjapan2000

groter dan die dragonfly 04 ,ben je bijna verplicht om over te schakelen naar brushless en lipo's

ja maar het is de bedoeling dat als ik het een beetje onder de knie heb dat ik er ook iets meer mee kan doen(met zicht op 3D) :roll:
zonder dat ik dan een andere heli moet kopen of is dit praktisch onmogelijk want als ik het goed begrijp heb je ook een gyro nodig om het te leren en mijn bedoeling was om die er nadien af te halen en dan mss een zwaardere motor erin en dan maar crossen met die heli :lol:

een zender heb ik ook al (mx12) dus het is ook een beetje zot om een heli met zender te kopen

:arrow: (op de link is er ook een zender bij maar ik heb een mail gestuurt met de vraag of die ook zonder zender te verkijgen is)

lipo is ook geen probleem aangezien ik nog maar pas begin kan ik beter direct alleen lipo's aanschaffen

de #36 is de nieuwe versie van de #35, en de #37 die binnenkort uitkomt is weer de verbeterde versie van de #36.
dus als ik jou was zou ik niet de #35 van jou link nemen, die heeft conische tandwielen waat veel problemen mee zijn.
als ik jou was zou ik voor een t-rex achtig model gaan, aangezien je dus later grote plannen hebt.
na de heli en de zender heb je nog nodig:
ontvanger?
lipo
gyro (GY240?)
servo's (4 of 3)
brushless motor/regelaar.

ik heb zo eens wat rondgezien op het net en ik moet zeggen ik denk dat een trex er een beetje "over" is om met te beginnen of is het mogelijk om te beginnen met een trex met een gyro op?(zonder heli ervaring) :roll:

en als ik een trex koop->is er dan geen kit waar standaard al een gyro opzit?(die je er achteraf kan afhalen natuurlijk)

ik heb al wel gelezen over een lama :o maar volgens mij is dat zoiets dat ik als speelgoed cadeau doe aan men neefje van 9 jaar :D

ik was aant het denken aan een dragonfly om met te beginnen maar dan lees ik weer reactie's van mensen die het echt zien als speelgoed
ik denk wel dat je er achteraf geen 3D met kan doen maar mss is het wel een goede tussenstap om achteraf over te gaan naar een trex of dergelijke-> dus zou ik nu en dragonfly kopen als tussenstap of valt met een trex met gyro en dergelijke,ook "goed"(leren) te vliegen?

het is maar juist ik zou het erg vinden om een dragon ofzo te kopen en daar drie maanden met te vliegen om dan achteraf hem te moeten verkopen voor iets anders degelijker,met de weet dat je met een trex het ook perfect kunt leren,->(iets moeilijker weliswaar)maar ik ben niet bang van een beetje doorzetten en proberen dat ding deftig in de lucht te houden)

of vlieg ik daar echt zoveel stukken mee dat het nog goedkoper is om eerst een dragon te kopen en dan een trex? :|

alvast bedankt voor de reactie's

$upergroover zei:
of vlieg ik daar echt zoveel stukken mee dat het nog goedkoper is om eerst een dragon te kopen en dan een trex? :|
dit is waarschijnlijk zo ja. een dragonfly 04 van 94 euro is niks vergeleken met een paar crashes met een trex.
je kan natuurlijk gelijk beginnen met een t-rex, en heel voorzichtig doen met begeleiding, dan zou je crashloos kunnen leren vliegen. maar ik zou gewoon een df04 nemen en die later verkopen als je hiermee nose in, side in, enzovoort mee kan. veel mensen doen dat op deze manier. :)

hallo

als je denkt eraf te komen met een paar honderd en euro's om te starten met die hobby ben je al mis bezig
ik ben al bezig van november vorig jaar en lig nu al aan een 900 à 1000 € en sta nog nergens in vergelijking met de meeste

- een gyro heb je altijd nodig,er zijn weinig die kunnen vliegen zonder gyro laat staan doen

-als een 04 neerkomt van 1m hoogte heb je normaal geen schade
- als een 35,36,t-rex neerkomt van 1 m ligt je aan ongeveer 25 à 50 € schade
dus dat loopt snel op!!!

het leren hoveren ikun je vergelijken met een glazen plaat waar je een knikker moet op centreren

laat iedereen denken wat ze willen ,ook begin je met het kleinste

een goede raad ,zoek eens achter fms (simulator ) en test je behendigheid eerst eens uit.

dan moet je me wel eens vertellen hoe je aan dat bedrag komt :?:

ik heb namelijk al een

zender: mx12
lader: ultramat 14
lipo's: 2 van 7,4 V 2200Mah (maar ik vrees dat ik er ander nodig heb voor een dragon)
en een hele koffer vol werk materiaal

dus als ik mij een gws dragon set aanschaf zonder zender
moet ik voor de rest toch niet veel investeren buiten een paar reserve stukken mss een paar lipo's :lol:

hoeveel volt heb ik nodig voor een dragon?dat heb ik nog nergens tegengekomen meen ik

grtz

als je een t-rex of een dragonfly #35, 36, 37 neemt, is 7,2 volt veel te weinig. 3s is veel beter.
Maar als je de 04 neemt, moet je wel 2s nemen. Sommige vliegen wel met 3s, maar er is een kans dat de hele boel dan doorbrand en een total loss crash veroorzaakt (heb ervaring mee...)

$upergroover zei:
dus als ik mij een gws dragon set aanschaf zonder zender
moet ik voor de rest toch niet veel investeren buiten een paar reserve stukken mss een paar lipo's :lol:

hoeveel volt heb ik nodig voor een dragon?dat heb ik nog nergens tegengekomen meen ik

grtz

Ik heb vandaag zo'n (mini) Dragonfly van GWS gekocht en de verkoper raadde me aan van niet op de 11,1V te vliegen, maar mits er één cel kapot was zal het zowieso 7,4V worden, en hij zei dat dat zou lukken. Zal ik één van de dagen ook wel kunnen testen... De Ni-MH die erbij in de doos zit is 8,4V 850 mAh.

voor dat bedag
heb ik
dragonfly 36 brushless rtf
carbooon fp rtf
3d-x400
mx-12 compleet
lipo lader 4s
gewone lader
3 lipo's 3s 1300mah
1 lipo 3s 1800mah
en een tweetal crashes meegemaakt
en nog wat kleine stukken