Dragonfly #36 vraagjes

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
Ik heb ook een walkera 36 en ben hem og vliegklaar aan het maken, heb er 1 vlucht mee gedaan en... je raad het al crash...maar nu nog wachten op de onderdelen dus.

Maar nu even de vraag, hier in de buurt verkopen ze de walkera 39 in de winkel, maar helaas geen 36. Zijn die onderdelen niet uitwisselbaar...dus passen de onderdelen van de 39 niet op de 36? Weet iemand dit toevallig?

Ik heb geen idee of onderdelen van de 39 op de 36 past. Volgens mij is de 39 ietsjes groter.

Ik heb nu mijn zender accu al opgeladen. Ik moet nu nog mn lipo binnen krijgen. En dan kan ik weer gaan vliegen!! Ik had ook mn lipo save, maar die heb ik gesloopt. Maar die heb ik alweer besteld en is nu al weer binnen :D . Nu nog alleen mn accu :D

Ik heb net weer even met mn heli gevlogen. Ik heb maar 1 ding te zeggen: ''De gyro is kut!!'' Ik heb gelijk de RCE-400 op gezet. Ik heb er nog niet mee gevlogen. Ga straks of morgen wel mee vliegen en kijken hoe het is.

Weet iemand hoe het werkt met heading hold..? Op mijn gyro zit een extra stekkertje en die moet ik in kanaal 7 doen. Moet ik nog iets instellen in mn zender ofzo..? In mn handleiding staat niks over heading hold. Er staat alleen dat er een extra kanaal op de ontvanger is voor je gyro. Verder niks.

Weer snel een accu binnen :wink:.

Je kan die extra stekker niet op je zender zetten, tenminste als je de orginele walkera zender gebuikt.

Die extra kabel is om de gevoeligheid van je gyro op afstand te kunnen regelen, Hier heb je een extra kanaal voor nodig. Iets wat je helaas niet op de Walkera zender hebt.

Bij veel gyro's is het zo dat als je de extra aansluiting los laat, de gyro in rate mode gaat. Je kan dan met een potmeter op de gyro de gevoeligheid in stellen.

Controlleer je wel of de gyro de goede kant uit stuurt, dat je morgen niet in een ongecontrolleerde pyro komt, anders kan je mogelijk weer schroeven.

gr Remco

okeeeey :mad: ..........mn gyro werkt alleen rechtsom en niet linksom :? uuhmm....dit hoort toch niet?!?!!

Ik heb niet de orginele zender van walkera maar ik heb de Hitec Eclipse 7

Ja gefeliciteerd, leuk dat je gelijk even verteld wat de oplossing van het probleem was. :mad:

hm....probleem niet opgelost :mad: Tijdes afstellen werkt alles. Ook de goedde kant op. En dan houd hij er mee op als ik net wou opstijgen. Gelukkig gebeurde er nix. Ik vertrouw die gyro voor geen zak meer. En nu dat ik binne zit en alles weer aansluit werkt hij in een keer weer :? Aha, volgens mij is er iets mis meeofzo.... Ik denkt niet dat ik het weer ga proberen, want straks kapt hij ermee wanneer ik in de lucht.......... Ik ging net gewoon mn walkera gyro vliegen. Die werkt teminste wel normaal, daar hoe ik niet bang voor zijn dat hij ermee kap.

Nou...ik heb mn GY240 gistere binnen gekregen en net ff gevlogen :P . De staart vliegt nu wel echt chill 8) alleen ik krijg rare trillingen. Mijn staart gaat een beetje op en neer, heel vaag :? . Mijn bladen staan wel recht en er is ook geen schade aan mn bladen, maar als er iets met mn bladen zou zijn, dan zou mn hele heli gaan trillen en niet alleen de staart. Mijn staart is ook niet aan het hunten, want anders zou mn staart naar horizontaal heen en weer gaan en nu gaat mijn heli veticaal heen en weer. Hij vliegt wel normaal maar ik vind het wel vet irritant dat hij zo heen en weer gaat. Weet iemand hoe dit komt :?: :?:

balanceer de boel. Het is toch een trilling of een onbalangs in de bladen of paddles. Dus staart bladen en hoofd bladen balanceren en ook de paddels goed uitmeten en balanceren. Speling kan ook of een moeilijk lopende link. Ik heb ook lang lopen zoeken maar alles uitelkaar en met veel zorg netjes inelkaar zetten loste het op :)

Ik heb mijn dragonfly ook binnen, de nieuwe versie.
de gyro en de zender werken allebij goed. geen tegensturende gyro ofzo.
dat op en neer gaan van de staart had ik ook, maar toen was de accu bijna leeg en kakte de toeren in, dus ik dacht dat het daar aan lag.
ook mijn brushless motor wordt erg heet. ik heb er nu een koelfinnetje van mij micro heli erop zitten, een soort DF04.

groeten oscar.

Dat wou ik net zeggen ja. Op het begin had ik helemaal geen last van het op en neer gaan van me staart, maar als mn accu bijna leeg is dan word het steeds erger. Wat voor accu'tje heb jij bij je #36 gekregen. Ik kreeg een 1800 mAh 10C accu bij maar die is kapot. Dus toen had ik een 1500 mAh 15C (zeggen ze) gekocht van het merk walkera. Maar ik heb het gevoel dat ik hem overbelast. Want ik heb het gevoel dat ik elke vlucht, korter vlieg. En mijn accu word ik redelijk warm, maar dat hoort volgens mij. En het laden gaat ook steeds sneller. Eerst moest ik dik 2 uur laden en nu doe hij minder dan anderehalf uur over. (ik gebruik de Robbe power peak lipoly 300)

er was bij de winkel iets fout gegaan, ze hebbben mij 2 NIMH laders gestuurd, terwijl ik er een 3s lipo van 1250mAh had bij gekregen.
dus ik vlieg nu op Nimh accutjes, werkt ook goed, alleen is de vliegtijd erg kort. ik heb ook pas 2 ''echte'' vluchten gemaakt. ik heb hem ook pas sinds eergisteren :wink:
ik moet alleen de gevoeligheid van de gyro wat terugzetten denk ik, hij hunt best wel veel.

Is 1250 Mah niet een beetje weinig...? De motor trekt toch 16 Amps...?? En hoe kan jij met die Nimh accu'tjes vliegen..? Toen ik met die accu vloog kreeg ik heb zo'n 1 à 2 min gevlogen en toen was hij al leeg.

wat vinden jullie van deze accu's??
http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=81_32&products_id=1545 of deze
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35&products_id=734

want ik denk dat ik een andere accu wil met meer capiciteit. Ik wil langer vliegen :lol: . Maar als ik deze accu's wil gebruiken moet ik wel het enige gaan aanpassen. Mijn servo zit vooraan en om die accu's passed te krijgen en me heli in balance te houden moet ik die servo op mn staartboom zetten.
Hebben mensen ervaringen met deze accu's...??

Ik heb de 1000 mha 15 C tot 20 C piek (rctechnics) hier liggen voor men holiday, ik heb hem daarnet even geprobeerd in men 36 en vloog een kleine 10 minuutjes. Accu werd niet echt warm dus zit wel goed dacht ik, dus die 2100 zou het zeker moeten kunnen en een 15 a 20 miuten vliegtijd volgens mij.

Ik vlieg overigens ook nog met een 1800 10 C accu en die doet het hier ook goed, een 15 minuten ongeveer en word iets warmer dan die van rctechnics.

Als je met 1000 mAh 15C tot 20C piek 10 min kan vliegen. Hoe lang zou je dan met 1500 mAh 15C tot 20C piek (ook rctechnics) vliegen??

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35&products_id=173

Is een stukje goedkoper :D . Ik ben een beetje in geld nood hier. Ik leef van zakgeld :P Ik heb net een GY240 gekocht dus ben een beetje arm.

Maar ik heb al een 1500 mAh accu van walkera, maar deze presenteert niet zo goed bij mij. Hij word best wel warm. Na elke oplaat beurt vlieg ik korter en laden duur nu nog maar 3 kwartier. Voorheen duurde het 1,5 tot 2 uur. Ligt het aan dat dit een slechte kwaliteits accu is en dat ik hem dan overbelast?? of ligt het aan mij? Ze zeggen dat deze accu 15C continu is, maar als dat zo is dan zou hij theoretich moeten werken... :?

edit: Ik heb een robbe power peak lipoly 300 lader dus het ligt niet aan dat ik hem overlaad en zo sloop.

Ja maar die is niet voorradig... :(

Edit: Hmm....ik heb net ge-e-mailt en ze zeggen dat ze er nog 1 op voorraad hebben. Maar wat is nou beter?? 1500 mAH 15C continu of 2200 mAh 10C continu????

nog een Edit: Maar als ik die van 1500 mAh neem, dan hoef ik niks aan mn heli aan te passen. Maaaar met die van 2200 mAh, kan ik langer vliegen.

Back