Dragonfly #36 vraagjes

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
de max amps die ze kunnen hebben is bij allebij bijna gelijk.
de ene heeft alleen gewoon meer mAh's, dus ik zou gewoon voord 2200mAh gaan :wink:
zo zie ik het...... :lol:

hm...jah ik weet.

Maar weet iemand hoeveel Amps mij motortje op zn maximaal trekt...?? Want straks sloop ik die lipo ook weer. Want misschien ligt het niet aan dat die lipo die ik nu heb van slechte kwaliteit is, maar misschien ligt het aan dat mn motor meer Amps trekt dan dat mn lipo leverd

maar mah is ook weer gelijk meer gewicht meer gewicht is meteen weer meer energie verbruik.
dus kan een lichter paket meer vliegtijd geven in plaats van een zwaarder paket

de motor lijkt iets te klein voor het gewicht van de heli(daarom word hij ook zo warm denk ik). hierdoor vraagt de motor meer amps dat hij eigenlijk voor gemaakt is. want op bv. een t-rex zit een grotere motor die niet veel meer amps vraagt dacht ik. 25 dacht ik ofzo, en deze zal wel bijna 20 amps vragen. een koelvinnetje werkt ook wel aardig vind ik, ik heb hem dus van een microheli.

bij mij zit al een koelvin op. Zal 20 Amps max vragen..?? Of in normaal...?? Maar is 1500 mAh 15 genoeg voor mn motor...??

eerst werd de 36 verkocht met de 1500mAh lipo.
bij andere winkels word hij nu gelevert met een 1250mAh lipo n.a.v. slechte kwaliteit van de 1500 versie.
dit werd verteld door wouter op het forum van rcvliegshop.nl.
lijkt mij eigenlijk ook niet bepaald een verbetering van 1500 naar 1250mAh.
maar de 1500mAh 15C is genoeg op een df36 denk ik hoor.
meer dan 20A zal de motor(mag ik hopen) echt niet vragen. :wink:
anders is het misschien beter om zware NIMH pakketen te kopen :? :lol:

marco bosch zei:
gewoon de 1500mah die 4rc er bij verkoopt

Die heb ik al en die bevalt me niet.

Maar zou die 1500 mAh 15C genoeg zijn....?? Weet iemand precies hoeveel die motortje vraagt...? Ik denk dat ik liever die 1500 mAh 15-20C neem van RCtechnics. Ik kan ook de 20-25C versie nemen van de 1500 mAh bij Rctechnics, maar die vind ik weer te duur. Die is 50 euro. Voor 54 euro kan je die 2200 mah 22-25C halven van maxamp.

hoe groter de copaciteit van de akku hoe groter de stroom die de motor zal vragen (door het gewicht)
ik stel voor een 1500 mah 15c en als het kan 2
de heli gaat lichter zijn gebruik van koelvin minder nodig en langere vliegtijd
door kortere vluchten minder concentratie verlies

als je een lipo geladen heeft is het best eerst even te laten rusten voor het gebruik zodat de batterij kan afkoelen en visaversa
normaal zeggen ze +- 20 minuten

Op die foto ziet hij er wel errgg plat uit. Ik tel egt 2 cellen :? . Of is het een verkeert plaatjes...?? Hoe vliegt hij eigenlijk...?? Wat is je vliegtijd? Word je lipo warm na het vliegen..??

Hij is wel ergg goedkoop :P

10c = 18 amp = te weinig als je motor 20 trekt. Schroef je heli aan een workmate vast en meet de stroom eens, scheelt een hoop gegis.
Rekensommetje, alles met 'ballpark figures' dus kan er 10% naast zitten:

1 watt per 10 gram gewicht nodig voor hoover, dus:

Heli 650 gram = 65 watt bij 10,5 v onder last is... 6.3 amp! in hoover. Dus zolang je nog geen flips doet is dat ongeveer je last. Vliegtijd is dan 6.3 amp / 1,8 A/h * 80% efficientie = 14 minuten.
Als je werkelijke waardes veel verschillen, moet je eens een electisch heli calc sheetje zoeken, kan je precies uitrekenen hoeveel hij zou moeten gebruiken.

Succes,

Ton.

ik denk dat het verkeerde plaatje is
ik heb er 3 van 11.1v 1300 mah
en ze doen goed hen werk (carbooon fp)
en die krijgen warm op df 36
een volledige batterij van 1800 mah heb ik nog niet leeggevlogen

@ als je heli vast zet en op max rpm , 10° pitch ,trek je heli zich omhoog ,maar zit vast

vb: uwen auto tegen de muur zetten en geef maar gas

hoi

die batterij gaat ook
maar voor een heli van 600g een batterij van 120g tegenover 177 g
is wel een verschil waardoor de motor meer amps trekt

De motor kan dan wel meer Amps trekken, maar de accu kan dat wel leveren.... Dus het kan toch gewoon....?

ik heb een 2200 mah 10c piek 15c van rctechnix... wordt niet warm. de motor en regelaar daarentegen wel maar dat heeft volgens mij meer te maken met de chineze kwaliteit ;). de bedrijfstemperatuur zal wel hoger liggen :D

Hoe lang kan jij vliegen op 2200 mAh 10C 15C piek...??
Maar als jij motor en regelaar heel heet wordt, ligt het dan aan dat de accu te zwaar is...?? Want anders neem ik gewoon 1500 mAh 15C/20C van rctechnics.

Weet iemand hoe het ook al weer zit met het 1e keer gebruik van lipo...??
Je moest toch 5 minuten met je lipo vliegen en dan weer opladen...? En dit 3 keer doen ofzo......??

Back