Dragonfly #36 vraagjes

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
skidz...

weet je waar ik een goeie accu kan bestellen online...en tegen een goeie prijs...ik had al zon site maar daar heb je alleen een 2200 mah...met lader voor 49..das nie zo duur...maar hij is wel iets van 130 gr ofsow..

ben bang dat dat iets te zwaar is of nie?

ook wil ik een brushles set erop zetten...ik kan alleen nergens vinden waar ik dit moet doen...

en heb je nog wat tips over hoe ik dingen moet afstellen? rotorbladen..achterkant van de zender...met die knopjes..
en hoe is de beginners stand het makkelijkst om hem gewoon een beetje normaal te laten hoveren...met die pitch enzo..:)?

veel vragen...majah kijk maar of iemand kan reageren

Die brushles motor installeeren is een eitje :wink:
Gewoon oude motor eruit halen, nieuwe erin. Draadjes van de brusheless motor aansluiten aan de regelaar. Regelaar moet in kanaal 3 van je ontvanger. Dat is het gewoon. Je moet eventueel de accu aansluiting vervangen door een andere, want anders past hij niet.

De combinatie van de motor/regelaaar zijn:
rood - rood
geel - blauw
groen - zwart

heej duccan

ik ben nog lang niet zo ervaren al jij blijkbaar...
regelaar in kanaal 3 van je ontvanger?
dat snap ik niet zo goed...

en hoe en wat komt er bij kijken bij het omswischen van die accu aansluiting? moet je dat ergens kopen>?

en is er nergens een soort van handleiding voor:)?

en ken je nog een goeie site voor upgrades? rcvliegwinkel.nl heeft haast niets..en daar haal in nu de dingen...of bij rcmaniacs.nl
majah laat me maar even weten:)

grtzz david

is inderdaad appeltje eitje een motor verwisselen voor brushless.
je doet inderdaad de regelaar in kanlaal 3 van de ontvanger, en de 3 draden aan de motor. dan houd je nog de voedingdraden over waar je de accu op aansluit. de ontvanger wordt dan gevoedt door de regelaar.
en de accu aansluiting is ook niet zo moeilijk, oude connector ervan af knippen en nieuwe -WEL GOED GEPOOLD!- erop solderen.

dat is alles, 2 seconde werk :)

snap er helemaal niets van:(

connectoren...en dat op 3 en zus en zo....foei...ik voel me echt achterlijk...kan het niet zo zijn dat ik gewoon een motor erop kan zetten zonder soderen en vervangen enzo...want waar moet ik dan zon nieuw ding halen die ik erop moet solderen voor de connectie met mijn accu>?

groeten david

je hebt een ontvanger hè. Dat ene box'je dat achter op je heli zit. Je regelaar moet wel ergens aansluiten hè. En dat is dan in die box'je. In die box'je zitten 6 kanalen. je servo's moeten in kanaal 1, 2, 4 en 6. Je regelaar moet in kanaal 3. Kanaal 3 is het gas kanaal.

Snap je het nu??

David,

We kunne je wel vanaf een forum instructies geven, maar dat moet allemaal even goed gebeuren. Ken je niemand met soldeer kunsten?

En ik zie dat je in Doetinchem woont, mischien wil Remco(dutchhelipilot) je wel helpen. Hij weet genoeg over heli's

Groeten IJsbrand

dat met die regelaar dat snap ik nu...

maar soderen en connectoren....foei...waar moet ik die connectoren dan halen? kan niemand me een foto sture van hoe het er uit moet komen te zien..

kzit nu op stage dus praat sowiso uit mun hoofd nu...maar duccan ik weet wat je bedoeld...:) thanx

en wat dat solderen betreft ik zal eens kijken of er een mede achterhoeker is die me kan helpen...dutchpilot ja? hmm hoe kan ik hem vinden?

soderen gaat hem denk ik niet worden:(

moek eg wel ff hulp voor vrage...

thanx ijsbrand...

ps : is er niet toevallig een mogelijkheid dat je alles kunt vervangen zonder connectoren om te wisselen:)?

ik hoor het allemaal we....grtzz david

dat solderen hoeft alleen als er op de regelaar niet dezelfde connectoren zitten als op de accu. anders hoef je niks te veranderen. ik vlieg ook zonder te hebben gesoldeert hoor:P anders kan je bij www.eheli.nl kunnen kijken bij connectortjes :)

thanx dat had ik even nodig....ik was al een beetje huiverig dat het niet mneer zou gaan lukken...:)

haha je hebt me dag weer goed gemaakt:)

thanxx mATE!!

David, gewoon derop knutselen, tis echt een makkie. Ik denk alleen dat Ijsbrand ook wel een punt heeft ;)

49 eu voor een 2200 pack is niet duur, en 130 gram is ook niet echt zwaar dus klinkt goed.

Cheers,

Ton.

okeej dan...
jah ik weet het ook nix van...het is ook cker wel zo dat je het gewoon moet doen...maar als ik hoor dat je dingen moet gaan solderen enzo...dan gaat het mij niet echt jeuken aan mijn 2 linker handen!

wel flex dat je zegt dat het gemakkelijk is...dan ga ik het maar gewoon regelen...

jah ik heb het via rcmaniacs.nl
ook heb ik daar die bl 180 met activator voor 69...

dus ik ga het maar bestellen en zie ik wel waar het schip strand:)

thanx mate

jah ik was net ook tot die conclusie gekomen:) haha het duurt ff maar dan heb je ook wat...

het is gewoon zo lastig...alles is nieuw...en het is niet even een simpele oma's fiets die je hebt...al die thermen...

majah ik kom er wel...( ooit )
heb nu niet die motor besteld die jij ook hebt met de accu waar we het over hebben...
dan moet het toch kwa vliegtijd en power goed zitten he?

grtzz david

zit wel goed kwa vliegtijd en power hoor. Jij bent tog nog redelijk een beginner dus heel veel zul je nog niet doen. Dus je hebt ruim genoeg power.
Ik vlieg met 1500 mAh 15/20C accu's en ik kan zo'n 10-15 min vliegen.

uhm....ik denk wel zo'n 20 minuten. Dus lang zat. En ik denk dat je op heb begin nog veel aan het ''hoppen'' ben. Dus dan zal het nog wel langer zijn

naujah...uuhm ik heb hem al een aantal x de lucht in gekregen...denk ook dat ik suck in het afstellen...majah toen crashte die en dat zuigt...

dus heb nu net alles opnieuw besteld zodat het iets makkelijker is om van de grond te komen en hem te controleren

heb jij nog tips voor afstellen dan? ik snap namelijk niets van de pitch enzo...dat zijn toch op de orginele zender gewoon die 2 draaiknoppe boven aan toch? heb jij een beetje normale stand voor een beginner die wil hooveren? kheb het wel eens gelezen dat had skidz naar me gestuurd ma ben het kwijt:(

majah grtzz david

dOH

Pitch voor beginners: -4/0/10 graden bij 0/50/100% stick ('gas')
Pitch voor 3D achtige dingen -10/0/+10

Headspeed 1800-2200 beginners, 2400-2800 rondknallen. Ze zouden er een sticky van moeten maken ;)
Het is in het begin het verstandigst de headspeed een beetje laag te houden, mik op hoover bij 75%/80% pitch (5 a 6 graden).

Groetjes en succes,

Ton.

Back