Dragonfly #36 vraagjes

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
wat de kwaliteit van het frame betreft daar heb je echt gelijk in.
ik was namelijk bij dutchhelipilot geweest en hij had me ff een super trex thuis staan.
1000 keer betere kwaliteit en helemaal zon duur frame weet je wel van carbon of wat dan ook.
ik vroeg me af of dat er ook voor een 36 was, maar niet dus.

kun je de trex niet vliegen met de standaart zender van de 36 dan?
ik ga dan maar gewoon eerst nog stukken beter leren vliegen en dan switchen naar een trex, maar dat duurt nog even.

en wat betreft die trex...zit daar ook vliegmodes op? 3d en gewoon hoover alleen of alleen collectieve pitch?

grtzz david

oow...?
ik bedoel die switch op mijn zender nu van en naar 3d.
maar ik begrijp dus dat je niet met een zender van een 36 kan vliegen met een trex..
ik ben hele avond bezig geweest...heb eindelijk mijn 36 helemaal weer klaar!

gepiel zeg...kaal frame...mega kleine schroefjes..
kdacht dat ik het nooit zelf zou kunnen maar veel irritaties en veel uren later is het wel weer gelukt...

grtzz david

ja, daar ben ik nu ook achter ja..
het is inderdaad wel geld instoppen ja..
200 euries alweer...gaat lekker zo...600 voor een compl trex...

dat noem ik geen kattepis..

majah thanxx grtzz

daar heb je zeker een punt marco

wat vlieg jij als ik vragen mag?
ik ben nog maar een beginner hoor..
maar ik vind een trex toch wel zeer aantrekkelijk...al moet ik nog wel een tijd oefenen met mijn 36#

Hoi allemaal,

ten eerste wil ik even kwijt dat ik een Newbie ben met micro RC maar ben zeer enthiousiast over mijn net aangeschafte #36

ik zat met een hele hoop vragen waar vanmiddag door iemand al een hele hoop van zijn beantwoord (zal geen naam noemen want weet niet of hij dat wil) Maar degene die ik bedoel weet wel over wie ik het heb.... BEDANKT

Resten mij nog een antal vragen die ik vanmiddag door mijn enthiousiastme vergeten ben te vragen :

1 wat is beter, ivm gewicht en vermogen een 1500 mah LiPo
of een 1800 mah LiPo

2 wat is het verschil tussen een 10c 1800 mah LiPo en een
12c 1800 mah lipo ?

3 heeft iemand een paar links voor me waar ik goedkoop een goede LiPo lader en LiPo accu’s weg kan halen ?

4 Moest er nu ook nog een regelaar tussen een LiPo accu en mijn brushed motor of is dat alleen maar als ik een brushless koop ?

5 als ik mijn hele rotor kop en swashplate enzo ga vervangen voor aluminium, ga ik er dan erg op achteruit met gewicht ? en ben ik dan zowizo verplicht een brushless motor te kopen ?

6 Wie kan mij vertellen waar ik een PC kabel voor mijn zender weg kan halen om te oefenen ?

7 en welke Sim is het beste die ik voor mijn heli kan gebruiken ?
dus het meest realistisch en waar ik het meeste van kan leren

ik hoop dat iemand een aantal of allemaal natuurlijk van mijn vragen kan beantwoorden, Alvast bedankt,
Roel

Hey, Welkom op het forum!

1. Maak niet zo heel veel uit welke lipo je neemt. Het belangerijkste is de je lipo genoeg amperes kan leveren. Dus 1800 is wel oke.

2. Een 12C 1800 mAh accu leverd meer Amperes dan een 10C 1800 mAh accur, dus de 12C is beter.

3 www.rctechnics.nl, www.rchobby-online.nl, www.eheli.nl, http://mfis.net/microflight/shop/. http://www.perba.com/index.php, http://aerotronic.nl Dit zijn zo'n beetje de sites waar je lipo's kan halen.

4. Als je brushed vliegt zit de regelaar al in de ontvanger ingebouwd. En als je brushles hebt dan heb je een andere regelaar nodig.

5. Je bent zoiezo al verplicht om brushless te kopen. De brushed motor in de #36 is niks. Niet mee te vliegen.

6. uuh..?? Het blijkt dat je hem zelf kan maken......ff zoek knopje gebruiken :wink:

7. Uhm...beste heli sim?? Volgens reflex xtr. Ik heb hem zelf niet maar volgens mij is dat een van de beste sims. Wel duuur hoorr.

Hallo jongens

duccan schreef.
4. Als je brushed vliegt zit de regelaar al in de ontvanger ingebouwd. En als je brushles hebt dan heb je een andere regelaar nodig.
Een ontvanger is en blijft alleen een ontvanger
wuTangcl vroeg
Moest er nu ook nog een regelaar tussen een LiPo accu en mijn brushed motor of is dat alleen maar als ik een brushless koop ?
Er moet DUS altijd een regelaar tussen de ontvanger en de motor
Alleen heb je een anderen regelaar nodig
Voor een borstel motor een enkelvoudige regelaar (dus meestal iets goedkoper ) en voor een borstelloose motor een specialen regellaar die daar voor geschikt is

huh, op de #36 zit een 2 in een 1 bordje met DUS een ontvanger en regelaar. om gewoon te kunnen vliegen (en dat kan wel redelijk met de brushed motor) hoef je dus geen nieuwe regelaar te kopen.

over de simulators, je kan zo een kabeltje zelf gaan maken, maar je kan er ook een voor 5 euri's kopen, rcvliegshop.nl was ie ooit goedkoop, maar die is er voor een tijdje niet meer, waarschijnlijk wordt hij overgenomen.
aerofly pro deluxe is ook een erg goede sim, ook erg duur, maar weinig verschil met reflex XTR dacht ik zo.

voor je 36 is wel een brushless aan te raden ja, zeker als je al het hoveren onder de knie hebt :wink:

veel succes, oscar.

huh, op de #36 zit een 2 in een 1 bordje met DUS een ontvanger en regelaar.
DUS noem de dingen ook zoals ze zijn.
Vooral de nieuw komers staan raar te kijken als ze een gewone ontvanger willen kopen dat daar de motor niet direct op kan worden aangesloten.
succes jan

dank jullie wel voor de antwoorden zover :D :D

wat betreft hoveren onder de knie..... HELAAS nog niet dus
vandaar dat ik dus nog geen brushless koop,
ik heb heel veel hier gelezen en schijnt dat die brushed motors heel erg slijten, dus ben ik van mening totdat ik "normaal" kan vliegen,
hoveren en misschien beetje vooruit achteruit en meer dan alleen met de staart naar me toe, het maar bij deze brushed hou.

Neemt niet weg dat ik het eens ben wat jullie zeggen over vermogen en de mogelijkheid om beter te vliegen met een Brushless....
MAAR en zijn zoveel verschillenden..... ik heb nu een hele hoop sites nagekeken zowel in NL als daarbuiten en ik wordt gek van het assortiment in die dingen en dat geldt ook voor de regelaars daarvoor...

Nu ik dan toch weer een reply post kan ik natuurlijk net zo goed weer wat vragen neerzetten...

1. Misschien iemand een tip welke motor en regelaar ik het beste kan gaan gebruiken ook met het oog op de toekomst om volledig 3d te gaan vliegen? (lees zodra ik het onder de knie heb)

2. Wat is een Governer mode of apparaatje ?

[al gevonden]3. Zou iemand mij AUB een linkje kunnen geven naar het "draadje" op het forum waar staat beschreven hoe ik zelf een pc kabel voor mijn zender kan maken ? (walkera 36 6ch) ik heb naar mijn idee alle zoekwoorden zon beetje gehad maar kan het niet vinden [/al gevonden]

4. Heeft er wel eens iemand geprobeert een voeding op een heli aan te sluiten met een redelijk dun draadje van een meter of wat en zo meer vliegtijd te krijgen om het hoveren te leren ?

5. vraag op het antwoord van "explosive rc tuning" als ik dus een nieuwe zender met ontvanger koop dan moet ik dus wel een regelaar erbij halen voor die Brushed motor ?

6. als een accu en motor warm/zeer warm worden, betekent dat dan dat ze op (te) hoge capaciteit draaien ? en neemt die warmte/hitte dan af als ik een krachtigere motor en accu's heb ?

Groet Roel

Ik ben zelf ook begonnen met de brushed set en ik kan je verzekeren dat een brushless voor de 36# zeer sterk aan te raden is.
en wat slijtage betreft daar is mij niets van bekend wanneer je er normaal mee omspringt.

1 ik vlieg nu met een setje van rcmaniacs.nl, prima set. genoeg power en hij doet het tot nu toe prima. ik zou alleen niet wachten tot je het onder de knie hebt want die word een moeilijke opgave met een brushed motor op de 36# ik heb het zelf ook geprobeerd en ben ook beginner en ben meteen over gestapt.

2 zou je even in andere draadjes moeten kijken..

3 zelf maken? why? voor 10 euries heb je er al eentje :wink:

4 totaal niet nodig...ik vlieg met een 2200 mah 10c en ik heb een 1800mah 12c en hier kan ik ruim 15 min mee vliegen.

5 je hebt alleen een regelaar nodig indien je een brushles motor monteerd. zender en ontvanger heb je niet nodig...gewoon een setje kopen voor 70 euries en deze monteren. activator in kanaal 3 vd ontvanger klaar..

6 wanneer je accu te warm word dan ontlaad hij dus te snel, en dat wil dus zeggen dat je accu de ampere niet trekt...sterkere accu dus

hoop dat je er wat aan hebt....grtzz david

hallo beste mense...
na lang wachten heb ik hem eindelijk compleet ( mijn heli )
hij doet het en ook wel redelijk...
alleen een klein ( groot ) prbleem!!
hij tolt alleen maar in het rond...
hoe kan dit...

ik heb een wk 06 versie gyro...en ik heb bijde schuifjes op normal..
ook is het zo dat de pitch gyro de pitchbrug heel schuin zet als ik hem gewoon aanzet zeg maar.. hoe kan dit? heb ik eerder niet gehad...

en de triangle die connect met je swash en met een lang stangetje naar je servo links voor...
uuhm ide heb ik en die lange stang ook...maar hoe hebben jullie de verbinding van de triangle naar de swashplate...
ik heb een lang staafje afgeknipt en daaraan zon oogje geschoven zeg maar die om een van de bolletjes van de swash komt.
hebben jullie het ook zo gedaan?
ik heb namelijk al vaker van die ball linking setje gekocht en van die stangetjes maar er zit er geen bij die 1 haakje heeft maar dan kort genoeg voor de montage van triangle naar swash...

graag info...

grtzz helirulez

als deze heli de 36 is met walkera brushless en lipo is dit wel rete duur zeg 8O
en wat voegt dit toe aan dit draadje :?

Back