Dragonfly #36 vraagjes

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
D

Duccan

Guest
Hallo,

Ik heb pas geleden de #36 ontvangen, maar de borsteloze motor was nog niet op aangesloten dus moest ik dat zelf doen. Op de regelaar zitten 3 kabels, 1 zwarte, 1 rode en 1 blauwe. Op mn motor zitten ook 3 kabels, 1 rode, 1 gele en een groene. Welke kabels moet ik aan elkaar aansluiten??

En mn staart servo zit ook vooraan in plaats van achteraan (in de meeste foto's van de #36 zit hij achteraan :? ) Maar mn staart servo is een beetje traag, hij gaat een beetje sloom heen en weer. Hoort dat??

En hoe moeten eigenlijk de dip-swiches achter op je zender ingesteld worden??

En weet iemand waar ik zo'n koeldingetje voor mn motor kan halen??

Als mn servo's NS-05 zijn, is dan ook mn gyro ook de verbeterde versie??

Gr Duccan

Over de staartservo: loopt de stuurstang soepel? Klemt die niet ergens? Dat ie vooraan zit is veel beter ivm zwaartepunt en balans van je heli.

Dipswitches ff zoeken op dit forum.

Koelribbetjes op motor: check out the site sponsors!

Uuh...over de staart servo, hij loopt wel soepel. Als ik de armpje eraf haal dan is hij nog steeds traag. Ik probeer straks wel ff met een andere serov.

oke, net geprobeert met een andere servo. Hetzelfde resultaat.

Hoe zit het nou met de stekkertjes van mijn regelaar/motor??

Gewoon de rode op de rode
de andere kleuren gewoon er zo opzetten,mocht hij dan verkeerd omdraaien,dan even die 2 verschillende kleuren van mekaar omdraaien.
dan kan het zijn dat ie wel goed om draait.

verder maakt het weinig uit!
Je moet het vergelijken met een 3 fase motor (380 volt motors)

Oke. bedankt het werkt :P . Maar hoe zit het eigenlijk met mn staartservo? Hoort het dat hij zo traag gaat??

Bij eheli zijn van die koelvinnen te koop, maar ik weet niet welke past. Ik heb de walkera 180L brusshless motor. Weet iemand een koelvin die daar op past??

En mn regelaar word ook een beetje warm, hoort dan?

Duccan, hoe snel reageerd de heli als je deze laat draaien tijden hover?

En dat je regelaar warm wordt dat klopt er gaat immers stroom doorheen.

dat zijn de probleempjes die ik ook had met mn #36, toen ik mn eigen zender/ontvanger gebruikte waren die problemen weg, dus het zal aan 1 van die 2 of beide liggen... de kabels moeten op de volgende manier worden aangesloten:

rood - rood
zwart - groen
blauw - geel.

owh, das wel kut als het aan mn zender/ontvanger ligt. Ik heb een e-mail naar de verkoper gestuurt en hij zei dat zij technicus mij zou terug e-mailen.

flexmaster, wat voor zender/ontvanger heb jij dan?? Maar lagt het echt aan de zender/ontvanger en kon je niet vliegen...?? Als ik mn heli heen en weer beweeg dan reageert mn staart servo wel normaal en als ik stuur met mn stik dan reageert mn staartservo sloom :-?

ps ik heb nog niet gevlogen. Ik heb alleen alle schroefjes nagekeken en alles uitgebalanceert. Ik ga misschien vanmiddag vliegen.

kut, kut en nog een kut. Ik ging net vliegen. Maar ik wis niet dan mijn elevator was gereverserd, dus toen hij een beetje naar achtere zweevde stuurde ik naar voren(eigenlijk naar achteren dus) dus knalt tegen de grond aan. Resultaat: Bladen naar de kleren en mn bladhouder ook :cry: :evil:

egt dom van me dat ik dat niet had gezien!!! :evil: :evil:

haha :) leed vermaak. ik heb vandaag ook gevlogen ook crash :P kan gebeuren. het mooie van walkera is dat de onderdelen bijna nix kosten. met die originele zender heb ik nooit geprobeerd om te vliegen. precies wat jij zegt. als je de staart beweegt doen de gyro en servo hun werk. wanneer je stuurt reageerd ie traag en vaag. met mn eigen zender/ontvanger had ik hier geen last meer van.

Maar welke zender gebruik jij??

En waar haal jij je onderdelen van?? Ik haal het van rchobby online, maar daar is alles wel 2x zo duur als bij rcvliegshop, maar die winkel heeft tot 5 februari niet op voorraad.

Weet iemand of de bladhouder van de T-rex of van de ark ook op de df36 past, want deze is veel sneller verktijgbaar bij eheli (daar is het gelijk de volgende dag na de storting binnen) kan dit??

Oké, ik heb bij 4rc.nl besteld.

Als het egt aan mn zender/ontvanger ligt (ga ik wel testen als mn onderdelen er zijn) Weet dan iemand een goedkope zender incl. ontvanger. Het hoeft geen computer zender te zijn, want dan word het me te duur. Kan eventueel ook 2e hands.

uuuh....misschien een beetje duur :) Heeeel misschien koop ik heb wel, dan kan ik hem ook goed gebruiken voor later.

zijn er ook gewoone zender, dus geen computer, maar zenders die ik voor mn heli kan gebruiken dus met van die pitch trims en 3d switch enzooo......

Er zijn wel wat zenders te vinden, van die goedkope Chinese ondingen met 100 meter bereik ofzow... enneuh, je moet wel een redelijk speciale zender hebben omdat kanaal 3 + 4 + 6 gemixed moeten worden (gas met staart(revo) en pitch), in de zender (Revo hoeft niet met een rate gyro). Een '3d' switch (Waarom noemen jullie die dingen zo?) schakel je mee in een andere vliegmodus waardoor je negatieve bladpitch meer word, en je motor meer gas krijgt met stick down. Ook weer lastig met een Chinees zendertje...
Daarom worden meestal computerzenders gebruikt... Dus je kan zoeken naar een goedkope 2e hands MX12/FC16/FX18/Multiplex 2020 of 3010 of elke andere specifieke helizender. Of met on-board mixers gaan lopen kloten ;)

Groetjes,

Ton.

PS Klinkt een beetje lullig, maar als je een 'echte' heli wilt vliegen, heb je een 'echtere' zender nodig...

Back