Dragonfly 36

• Topicstarter Topicstarter Tail-Rotor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Tail-Rotor

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een CP Heli aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met de Walkera Dragonfly 36 ? De staart is snaar-aangedreven.
Hieronder wat gegevens:

Main rotor diameter: Approx. 630mm
Tail rotor diameter: Approx. 145mm
Overall length: Approx. 540mm
Overall height: Approx. 195mm
All-up weight: Approx. 580g (battery included)
Driven system: 380SD carbon brush motor

Graag hoor ik jullie reacties :D

Groetjes,

Remco

De complete kit met RC erbij of barebone?
Ik heb m bij Q zien liggen, de brusshless versie compleet met RC voor een wel erg leuk ongeloveloos prijsje.

Toen even flink rondgesnuffeld op op div fora zoals runryder,
rcgroups ed naar 'Walkera'.

Walkera maakt div copieen van bestaande helies.
Ze heten allemaal Dragonfly, met een nummertje.
De #36 zou de protech/graupner zoom400 clown met beltdrive zijn.

Copien, maar net niet helemaal.
Vervangonderdelen van de orginele helies hoeven niet te passen,
en Walkera reserve onderdelen zijn lastig verkrijgbaar via allerlei schimmige internetshops.

Goedkope kits, net geen speelgoed, met slechte goedkope electronica .
Geen kwaliteits controle bij de montage, lijkt alles er open eraan? Inpakken maar.
Dus zelf eerst alle boutjes en moertje ed nalopen, en goed controleren op speling in de sturing.

Zolang je niet zeker weet dat je er minstens een paar extra rotorbladen, staartbladen, tandwielen
en belt reserve erbij kunt kopen, zou ik m mooi laten staan in de winkel.

Wat leesvoer over de #36
http://www.rcuniverse.com/forum/m_3171206/mpage_1/key_/tm.htm

Vooral het materiaal zuigt bigtime. Composiet breekt als je er naar kijkt (Framewangen), CF is plastic met CF 'woven' structuur (Flexibel plastic), enzovoorts. Leuke heli's maar lekker laten staan. Een echte T-rex is niet eens zoveel duurder, zeker niet in verhouding met de electronica die er in moet...

Ik ga wellicht een inkoopactie houden voor dragonfly's, en ik ga ze dan OEM halen. Recht van de fabriek dus. Daar kost een #36 100 dollar, en een #04 51 dollar 8O

euhm evilwasp in een ander draadje was de 04 nog $60, wat is het dan nu?

EvilWasp zei:
Ik ga wellicht een inkoopactie houden voor dragonfly's, en ik ga ze dan OEM halen. Recht van de fabriek dus. Daar kost een #36 100 dollar, en een #04 51 dollar 8O

Eerst maar es de volgende inkoopactie van useless afwachten, die heeft wat mij betreft zobiezo voorrang.

Ik zal het idd afwachten, maar hij heeft niet het "recht" om nog een IA te houden. Hij mag het wel doen, maar ik mag em ook houden. ;)

EvilWasp zei:
Ik zal het idd afwachten, maar hij heeft niet het "recht" om nog een IA te houden. Hij mag het wel doen, maar ik mag em ook houden. ;)

tja vind het alleen een beetje jammer dat er dan weer iemand bijkomt die verder helemaal nix met de originele ia te maken had.

Ontopic dan maar weer dacht ik zo:D
Ik weet niet of je deze al gezien hebt maar is een #36 draadje op rc universe:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_3171206/mpage_1/key_/tm.htm
Staan wel wat gebruikers ervaringen in, nog niet zon lang draadje maar toch.
Mischien heb je der wat aan.

@evilwasp

Zou je me hiervan op de hoogte kunnen houden, of een link kunnen geven. Ik zou namelijk wel een 04 derbij willen.

Groeten,
Sander

Sander ik kan er nu nog wel 1 voor je regelen dan heb je um binnen een maand in huis. pm me voor meer info

Dit gaat niet meer over de #36
Vragen opmerkingen over de #4 in ander draadje aub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back