Dragonfly 4 / 22d

• Topicstarter Topicstarter Remcoonline
  • Startdatum Startdatum
R

Remcoonline

Guest
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor alle info die ik hier al gevonden heb. Echter heb ik nog precies het antwoord op mijn vraag. Ik heb op www.modelbouwapeldoorn.nl 2 heli's gezien de dragonfly 4 en de 22d en met staartmotor en zonder dus. Nu de vraag welke is beter? Ik weet dat er al iets soort gelijks is gepost maar daar is naar mijn idee niet echt een duidelijk antwoord op gegeven.

Alvast bedank!

Mvg,

Remco

In iedergeval bedankt voor je link. Maar er staan twee meningen, 1 voor en 1 tegen dus nog niet echt een iets waar in mijn keuze door kan maken.

Volgens de site van de winkel is de 22d van carbon en dat is volgens mij allemaal wel wat steviger dus. en dat is de 4 niet.

Ik denk wel dat de motor van de 22d meer belast word omdat hij de staart ook moet aandrijven. Ook zijn er in dat type meer tandwielen dus op ten duur gaan slijten waardoor er speling ontstaad en hij minder soepel loopt en op ten duur het een en ander vervangen moet worden.

Maar ik hoorde dat de 4 ook een erg slechte staard motor heeft.

Dus heeft iemand hier nog een andere mening over?

Hoi Remco,

Alle waar is naar zijn geld!

Bij mij was de 22D een tijdje ook de eerste keus.
(inderdaad lekker dicht bij te koop)
Uiteindelijk heb ik toch maar een 2e hands Kyosho M24 gekocht. De foto's op www.kyosho.de vertellen veel.
Heb inmiddels een 22D erbij gekocht, van iemand die het vliegen hiermee niet onder de knie kreeg. Nu begrijp ik ook waarom. Ik sluit mij voledig aan bij de mening van Satoer !(in het andere draadje)

en dat carbon: puur marketing..

greetz
Paul

Hoi Remcoonline,

Ik vlieg met de Dragonfly 4, en ik heb helemaal geen problemen met het standaard motortje hoor :!: Hij doet het perfect :D

Groetjes,

Remco

Ik heb zowel de Dragonfly 4 als de 22D. De Dragonfly 4 is behoorlijk crashbestendig. Alleen het landingsgestel is wat aan de zwakke kant. De staartmotor is gewoon slecht. Na een aantal vluchten begaf die het. Ik heb via internet een ander type motor besteld en die gaat al lang mee.
De besturing is niet zo nauwkeurig, regelmatig corrigeren (gyro?)
De 22D is beduidend van betere kwaliteit, zowel het frame als landingsgestel. Geen staartmotor en stang aangedreven. Hij vliegt beter dan de 4 en reageert ook sneller op de staart. Om het een beetje onder de knie te krijgen en voor weinig geld zijn het leuke heli's.

Alleen ben ik nu op zoek naar een CP heli van betere kwaliteit. Na lang zoeken op internet is mijn eerste keus de Trex 450X V2. Of heeft iemand een andere suggestie. Of is het verstandiger om te wachten op de nieuwe uitvoeringen van de Trex, de XL

Back