Dragonfly 4# en Li-Po

Hoi,

Met dit toppik wil ik een verzameling bekomen betreffende het gebruik van LiPo batterijen in de Dragonfly 4#

Graag had ik antwoorden gekregen op volgende vragen :

- in andere toppiks wordt 2S1p li-po's voorop gesteld : welke zijn de best koop, waar bestel je die? En welke minimale C-waarde van de LiPo's dient er aangenomen te worden ? Is C6 voldoende?( link naar zo'n Li-Po's :http://flygws.be/product_info.php?cPath=17&products_id=74&osCsid=0977517309dc5ed6a7324761b1f0542b)
- als je 3s1p lipo's wil gebruiken welke diode moet je er dan tussen plaasten, heeft er soms iemand een schema hoe je dat doet? En is dit wel aan te raden? Zo ja, welke zijn de bestkoop LiPo's
- Lipo-saver : eventueel schakelingschema van de saver, schakelingsschema van de plaatsing in het toestel
- Zijn er nog dingen nodig om LiPo's te gebruiken in de Dragonfly 4#

Alvast bedankt voor jullie deskundig uitleg;

:) :) :)

ik heb er in ieder geval eentje voor de 2s1p lipovraag. Ik gebruik in een kloonhelietje 2s1p 1000mah 15/20 C van RCtechnics.nl. Niet duur en tot nu toe prima resultaten. Heb er nu ook een picolo op vliegen.

Liposaver moet direct op de accu, dus ergens aan de plus en min draadjes die van je accu naar de regelaar gaan. Plaatsing in het toestel? nou, daar waar je hem goed kan zien. (dus als je net begint, is het handig om hem naar achter te laten schijnen :D )

3s kan soms wel. motortjes branden wel eerder door (originele in ieder geval) en bij sommige kan de elektronica er totaal niet tegen. Over veel van deze vragen staat volgens mij ook het 1 en ander in de faq.

Ik heb oo een df04 en ik gebruik wel 3 cellen, maar ik zou die niet op het orginele motortje doen want die brand zo door en de electronica kan er wel tegen.

Ik heb er een 2S in gehad, en daarmee had hij net genoeg kracht om de lucht in te komen. 2S is dus naar mijn idee jammer geld.
Hoveren ging nog wel, en de vliegtijd was duidelijk langer als met de stock accu pakjes. Maar als je een richting op wou vliegen verloor hij meteen zijn hoogte.

Waar ik eens van gehoord heb is dat iemand een 3s gebruikte icm een HM004(#04) zonder motor of iets dergelijks te vervangen. Hij doet het nu al 1 maand zonder problemen, het kan dus wel, maar is niet aan te raden.

Ik vlieg nu al een tijdje met een 3s1p lipo, 1050mah 10C van rchobby. staartmotor is nu doorgebrand maar ik weet niet of dit door de lipo komt. motoren werden altijd handwarm met vliegen.

Kan en wel er soms iemand uitleggen hoe je de spanning van 3s1p lipo's kan verlagen tot een aanvaardbaar niveau voor DF#4???

:) :)

Als je de spanning wilt verlagen dan moet je van die diodes gebruiken, dat had ik ook maar die klont diodes zaten bij mij alleen maar in de weg. Ik heb mijn hoofd motortje trouwens van http://e-heli-shop.de en mij dd hat motortje van http://eheli.nl

uuh...ik heb geen idee. Ik ging gewoon naar zo'n electronica winkel en ik zei dat ik de spanning wou verlagen dus ze gaven me van die diodes en die moest ik paralel aan elkaar solderen.

Duccan zei:
uuh...ik heb geen idee. Ik ging gewoon naar zo'n electronica winkel en ik zei dat ik de spanning wou verlagen dus ze gaven me van die diodes en die moest ik paralel aan elkaar solderen.

En dat zag er toch leuk uit.. :wink:

ik heb gewoon 11,1v erop... geen diodes of wat er tussen.

Ja dat heb ik nu ook, maaar mn heli vliegt momenteel niet meer :( :(

Ik zit zelf te kijken om een FD #4 aan te schaffen. En heb ook naar de batterij gekeken. Ik kan simpel een extra standaard batterij kopen, maar ik kan ook een lipo aanschaffen en dan inleveren op prestaties zoals ik her en der wel tegenkom (hoewel de meningen hierover wat verdeeld lijken)

Echter vraag ik me af wat een standaard batterij setje nou weegt? Ik neem aan dat het meeste gewicht in de heli in de batterijen/accu/cellen zit (wat is eigenlijk de meest juiste benaming?)

Ik heb hier nu een gewone AA batterij voor me neus van 1.2 volt. Hiervan zou ik er 7 nodig hebben om de 8.4V te behalen. Echter zou ik dan wel op 1800mAh zitten in plaats van de standaard 650mAh.

Nou zal het gewicht natuurlijk een probleem vormen, dus ik heb de batterij even gewogen en deze komt op 27 gram. Met 7 stuks zou je dan op 190 gram uit gaan komen + de houder waar je de batterijen in kan plaatsen.

Mocht dat eventueel te zwaar zijn kan je ook 4x 2.3V (2400mAh dacht ik) batterijen gebruiken (hiervan weet ik het gewicht alleen niet en je komt 0.8V hoger uit).

Mijn vraag concreet is dus, hoeveel mag de batterij pack maximaal wegen als je van een compleet standaard DF4 uitgaat?

ik denk dat je niet veel hoger moet gaan als het gewicht van het standaard accu pakketje. mijn 3s1p 1050mah lipo weegt iets minder dan de originele en je vliegt een stuk langer...

flexmaster23, vlieg jij nog met standaard electronica?? Want mijn board is getoast en dat komt volgens mij omdat ik 3 cellen gebruik.

Back