Dragonfly 4# en Li-Po

Dat is nou precies het probleem: geen zender. De HB kit is compleet als instapmodel. Wanneer je dan verder wilt, dan komt er meteen een nieuwe zender bij.

De zender die je bij de piccolo krijgt zal je ook niet lang houden. Tenzij je direct kiest voor een 6ch computerzender.

Het verschil tussen meer dan 220 en 135 euro voor instapmodellen is toch behoorlijk.

Wat betreft de staart: ik geloof je direct wanneer je zegt dat 3-in-1 controllers de staart slechter onder controle kunnen houden... Oplossing: helikopters aanbieden zonder de 3-in-1 controller en in plaats daarvan alleen een receiver met losse gyro enz... Ik kijk wat mogelijk is, ik zou dan de helikopters zonder elektronicabord moeten importeren, wat de bottle-neck zal vormen.

groeten,
Aldert

AeroTronic zei:
De DF is inderdaad een prima heli, de HB lijkt er ook op. Ik verkoop deze nu, omdat de onderdelen overeen komen met de HB CP en omdat de onvanger van de HB nu eenmaal gegarandeerd 11,1 V aankan. Met de DF kun je geluk hebben dat het lukt, maar de kans op doorbrandingen wordt nogal wat groter.
Dat de ontvanger van de Honey Bee FP gegarandeerd 11,1V aankan, waar haal je dit vandaan? Ik heb een tijdje terug namelijk E-Sky hier zelf over gemaild en dit is wat ik als antwoord kreeg:

We suggest you do not use a 11.1V Li-Polymer battery pack with this helicopter as our original setting is using 8.4V Ni-MH battery. Please kindly note that. Thank you.

Niettemin ga ik het toch proberen en heb ik voor mijn FP'tje een 11,1V 1100 MaH Lipo besteld. Volgens gebruikerservaringen werkt het, alleen moet je oppassen met het gewicht van de heli. Als hij te zwaar is trekt de motor te veel stroom en toast je je 4-in-1 bordje. Als je crashed en je gooit niet meteen je gas dicht toast je je 4-in-1 bordje. Aangezien Aerotronic garandeerd dat het werkt kan ik hier dus straks terecht voor GRATIS reparatie van mijn getoaste bordje. ;)

Wij garanderen dat voor helikopter die bij ons gekocht zijn natuurlijk. Wij vergoeden niet het bordje dat elders gekocht is en getoast wordt met een lipo van ons.

Ik kan me voorstellen dat je direct het gas dicht moet gooien bij een crash, maar dit geldt voor elk bordje en ook bij NiMh...

Het is misschien elk geval een idee koeling toe te passen.

Worden er teveel bordjes getoast, dan garanderen we dat niet meer :wink:

@ skids
will je die setup van die piccolo nog is iets gedetaileerder uitleggen want die klinkt me wel interessant

ben namelijk ook van plan om een heli te kopen maar weet niet goed de welke ik heb al een heli zender de mx12

thx

Ik heb vandaag men allereerste echte vluchten gedaan met een Dragonfly (fp, gws)! Dat viel eigenlijk best wel mee voor zo'n amateur als ik!

hier het filmpje

In het begin botst hij wel ff tege de grond maar ach... Ik ben al blij dat ik hem zo snel al een minuut de lucht in houd 8O

Back