Dragonfly #4 zender alternatieven

Hoi,

Ik heb gemerkt bij het simmen dat de standaard zender bij de DF#4 niet zo correct werkt. De heli is niet stabiel te vliegen, terwijl dat wel lukt met mijn Graupner JR zender. Jammergenoeg kan ik die niet gebruiken bij mijn DF#4, daar deze niet compatiebel is.

Zijn er mensen die een andere dan de standaard zender gebruikt bij z'n DF#4 en zo ja , welke zneder is dat dan?

:) :) :) :) :)

hey,

Wat werkt er dan niet correct en welke sim gebruik je? Ik heb ook een zender van de DF 4, maar bij mij werkt het wel gewoon goed. De simulator die ik gebruik is Aerofly pro.

Hoi,

Als ik sim met AFPD dan is de heli vrij instabiel. Hij reageert niet rechtlijnig op mijn bewegingen, wat wel het geval is met mijn Graupner zender.

Nu heb ik contact met RCstore gehad en ze gaan me een nieuwe zender opsturen. Benieuwd op dit verschil gaat maken. Het moet haast wel.

:) :) :)

Hoi,

Een vraagje.

Als jullie de zender gecalibreed hebben en jullie doen dan de sticks naar de uiterste posities en laten dan los , wat gebeurd er dan?

Bij mij is de definitieve positie bijna nooit de midden lijn, de nul positie als het ware.

Roozeken zei:
Hoi,

Nu heb ik contact met RCstore gehad en ze gaan me een nieuwe zender opsturen. Benieuwd op dit verschil gaat maken. Het moet haast wel.

RCstore is er tog niet meer?? Of hebben ze opnieuw die winkel weer opgestart en weet ik er nix van :)

ik heb trouwens wel met mn zender dat er een soort gat in het gas zit. als je dan 1 tikje verschuift veranderd het gas opeens heel heftig...

flexmaster23 zei:
ik heb trouwens wel met mn zender dat er een soort gat in het gas zit. als je dan 1 tikje verschuift veranderd het gas opeens heel heftig...

Ewel, dat heb ik nu bij alle stuurfuncties. En wordt het dus nagenoeg niet mogelijk om te vliegen. De heli veranderd constant plotseling van richtingen; totaal onvoorspelbaar.

:( :( :( :) :) :)

Ewel, dat heb ik nu bij alle stuurfuncties. En wordt het dus nagenoeg niet mogelijk om te vliegen. De heli veranderd constant plotseling van richtingen; totaal onvoorspelbaar.

Heb je dit probleem alleen op de simulator of ook bij je gewone heli?

Dit doet ie alleen op de sim. gewoon vliegen is ie wel volledig propertioneel.

Nou, dat met die irritante gas heb ik ook met mijn #36. Maar niet zo heel erg dat ik niet kan vliegen. Maar je merkt het wel en het is irritant

Nou, dat met die irritante gas heb ik ook met mijn #36. Maar niet zo heel erg dat ik niet kan vliegen. Maar je merkt het wel en het is irritant.
Meet de betreffende potmeter van je zender dan eens door. Let er dan vooral op of als je de stick gelijdelijk beweegt of dan de weerstandswaarde ook gelijkdelijk veranderd. Als dit niet het geval is is deze potmeter in je zender waarschijnlijk kapot.

ahjoh, maakt toch niet uit. Ik heb nu alweer een andere zender :P

(ps je hebt je post verkeerd ge-quote)

Back