Dragonfly 60C

• Topicstarter Topicstarter pascal4u
  • Startdatum Startdatum
P

pascal4u

Guest
Hallo allemaal,

even een directe vraag over de dragonfly 60C. Is dit wat ?

Heb momenteel een coaxiale heli en die kan ik vliegen net of ik nooit anders heb gedaan.
Tijdje terug heb ik een Zoom 400 gehad, dit was jammer van het geld en daarom heb ik er ook niet echt plezier meer van gehad.

Een Trex 600 is voor mij een beetje te gek betreft prijs, en een 450SE ??? Kost altijd nog het dubbele als een dragonlfy 60C

Kortom vliegt dat ding ????????????? 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

Heeft iemand hier zo'n gebakje ???? 8)

Ik heb de #60 en de allu-parts er los bij om hem om te bouwen naar de 60B. BL motor...Hiervoor had ik de DF04 (FP) en ik vind de 60 perfect vliegen..zeker voor het geld. Ik kan het helaas niet vergelijken met een andere CP. Hier het filmpje van mijn allereerste vlucht(je) met de 60:
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=-6644548132602267988&hl=nl[/GVideo]

Hallo Venzent,

had graag gewild dat mijn eerste vlucht met de zoom zo was gegaan als die van jou.
Ziet er idd reuze stabiel uit met als ik het goed hoor ook nog enige wind buiten.
Ga hier even hard over nadenken.

mvg Pascal :roll:

pascal4u zei:
Hallo Venzent,

had graag gewild dat mijn eerste vlucht met de zoom zo was gegaan als die van jou.
Ziet er idd reuze stabiel uit met als ik het goed hoor ook nog enige wind buiten.
Ga hier even hard over nadenken.

mvg Pascal :roll:
Er stond inderdaad wel wat wind. Vergeet niet dat ik al een jaartje "ervaring" heb met de 04, niet vergelijkbaar met een volwaardige CP, maar toch wel genoeg om enig "stick-gevoel" op te bouwen. Indien je hem IRL wilt zien, ik ga 10 feb naar de indoor in Montfoort.

hallo

leuk filmke.
ik vlieg ook met 2 walkera 60's en ik ben er ook zeer tevreden over,ze zijn zeer stabiel, ook de originele gyro die er op zit doet het zeer goed.
vooral de onderdelen zijn spotgoedkoop. ik vlieg hem met lipo 1500mah en brushles moter van walkera en 30A regelaar.

groeten steven

Nou ik heb hem maar besteld op ebay bij rc expert

Met de volgende opties:

Brushless motor 3200KV
Alu rotorkop
1800mah lipo
Alu koffer

De eerste dag meteen een tegenvaller met de staart servo, doorgebrand :evil: Verkeerd afgesteld

Na wat afstelwerk en een nieuwe servo blijft de staart lekker rustig

Heb een paar kleine hopjes gemaakt, pitch moest via de onhandige gebruiksaanwijzing afgesteld worden, want bij volgas kwam de heli nog niet van de grond.

Probeer het nu nog even met de originele setup. Dus 380SD motor en standaard accu.

Voelt allemaal wel vertrouwd aan eerlijk gezegd.

Ben benieuwd hoe die het doet met brusless en lipo en zou de alu kop nog wat uitmaken ??? :lol:

bartjuuuhhh zei:
ja of wat foto'tjes van je spulletje? en die koffer zou daar ook een Trex 450 inpassen?
Ik heb bij 4rc een koffer gekocht voor mijn #60 die juist voor de Trex is (althans, er staat daar met grote letters "Align, Trex 450XL/SE) op :lol:

Nou, hier even een foto van het geheel......

Hoe kan ik trouwens een beetje makkelijk de bladen balanceren, schijnt dat het veel uitmaakt.

pascal4u zei:
Bladspoor bedoel ik, is dit nodig ?
Uiteraard. Indien hij gewoon goed vliegt en je verder niks merkt, dan is het niet zo belangrijk. Maar zodra hij maar iets bladspoor heeft en hij vliegt niet goed, dan zal je dat als eerste moeten oplossen. Ikzelf heb nu 5 mm bladspoor, maar hij vliegt gewoon goed. Ik ga het er wel bij de eerste mogelijkheid uithalen.

Zoek ook eens naar de manual van de Venom Night Ranger 3D XL. Dat is een DF60 kloon, alleen de manual is vele malen mooier en uitgebreider. Inclusief exploded views van de rotorkop en tail, en ook hoe je bladspoor ziet en oplost.

wat is eigelijk een blad spoor kan iemand dat uitleggen?

Bladspoor (blad-tracking) heb je als de rotortips niet op gelijke hoogte zitten. Hoe je dit ziet en herstelt staat in de manual waarvan ik de link gepost heb.

Nog niet veel tijd gehad om te hooveren.
Ben bezig met een trainingskruis (zelfbouw) want de staartrotor tikt nogal eens op de grond. :evil:

Is het handig om bij de start wat extra gas te geven (zeg maar) om het grondeffect een beetje te vermijden. Hij wil spontaan alle kanten op
zeg maar...

:?

Back