Dragonfly FP, zou het dan eindelijk lukken? :lol:

Hoi allemaal,

Et was gisteren zon lekker weekend, en na het lezen van al die corona topics is het weer gaan kriebelen. Ik heb maar even mijn stoffige oude Dragonfly opgepoetst en weer terug aangekleed. Na een maand ellende en enkele euros aan onderdelen verder, had ik het een jaar geleden opgegeven, en had ik in de loop van et afgelopen jaar het ding voor onderdelen gestript. :P Dus ik heb em weer in elkaar gedraaid van wat zooi in mijn rommel la, en waarempel, het eigenaardige geval dat een jaar geleden een compleet eigen zinnetje had, luisterd nu ineens naar het baasje. :D

Paar filmpjes, met dank aan Nieks oh zo handige host. :worship:

De eerste stapjes. (9.5mb.)

Gaat al beter. (6mb.)

Zoals je ziet zwalkt et ding nogal, maar er stond soms een klein windje, en de staart is soms nog n beetje opstandig. :P En hij is gek op de camera. :lol:

Ik had tot nu toe niet zon hoge dunk van helicopters omdat ik dacht dat het normaal was dat die dingen zo stront eigenwijs zijn, maar nu ik zelf eindelijk eens een fatsoenlijk werkende micro heb ervaren, ben ik een corona spaarpotje begonnen. :P Ik ben benieuwd of ik met zon iets stabielere heli met goede electronica makkelijker overweg kan dan zon nerveus microtje.

hey,

ik zag in je 2e filmpje dat je je antennedraad om je staartbuis hebt gewikkeld. Maar dat moet je echt niet doen, want als je het om de koolstof delen van de heli draait heb je heel veel kans op storing.

@Paul: Hmm, inderdaad, dit had ik beter bij de micros kunnen zetten. Maar tis ook een electro helicopter, nietwaar? ;)

En in 9 van de 10 gevallen dattie op en neer deind is de vervelende wind. Binnen in de werkplaats blijft ie hangen als n huis, tot de rare windverplaatsing tussen de werkbanken em tepakken heeft, dan wordt zn staart ineens onbestuurbaar en drijft ie schuin naar beneden. Tis heel gevoelig vliegen met zon klein ding. Ik hoop dan ook dat de corona zich wat beter gedraagd. :P

Tadango: De cam stond op een tripod net iets hoger dan de rotor alsie op de grond staat, maarja, als et beestje een sierlijke kamikaze duik maakt, mieterd et hele zaakje om. :P Weer een gevalletje van staart wegval.

Hoi hoi,

Leuk leuk... af en toe een filmpje? kunnen we ook de vorderingen zien.

Succes, Gr.A.

mischien is een hat motor de oplosing voor het probleem met de staart
het hielp bij mij iniedergeval wel

Bij mij hielp et averechts. De staart rotor had niet genoeg kracht om em recht te trekken. Maar dat zal wel liggen aan et instellen.

Ik heb ook een hat erop, die oranje gws propjes gaan alleen erg snel kapot. Ze breken bij mij elke keer in het midden bij ook maar de geringste aanraking met de grond.... maar zolang de prop heel is werkt ie perfect! :D

Vreemd, bij mij doettie et pas weer als ik de orginele staart erop zet.

Ik gooi et hele zooitje maar in n doos voor de volgende indoor sessie. Dan mag iedereen zich er eens om bekommeren. :P Et kneusje van de vliegtuig klas krijgt altijd veel aandacht op indoor events, das wel prettig. :P Mischien krijgt iemand mijn kreupele vliegje nog aan de praat.

Zwart ikarus propje gebruiken,
die zijn flexibeler dan de orange gws props.

--> Verhuist naar micro

Aangezien die propjes zo kort zijn vind ik het knap dat ze breken, of je moet al omvallen bij de landing of iets dergelijks. Ik heb er wel eens 1 gebroken bij een hele snelle bocht, schijnbaar ging dat zo hard dat het propje spontaan explodeerde.

Ik heb hier trouwens ook nog een setje gws 3x3 propjes liggen, die zal ik binnenkort eens proberen, deze lijken ook wel iets flexibeler te zijn.

die kleine propjec zijn erg dun en scheuren altijd na de verdikking in het midden. Evene en tikje met de staart met volle toeren ergens tegen aan de er vliegen oranje stukjes rond :)

Back