R
ronikdus
Guest

Maar dankzij jullie uitleg kan ik nu zeggen dat ik in mijn ontruimde huiskamer (handig als je alleen bent :lol: ) nu al rustig mijn dragonfly een paar seconden :? kan laten hooveren ...

jullie weten allemaal natuurlijk hoe het gaat ... zien , kopen , testen & slopen ... want we kunnen er niks van :cry:
maar hier heb ik nog een paar tips voor de mensen die na mij komen,
en die komen zeker want "uit" de doos vliegt de dragonfly niet

zorg voor een simulator op de computer en ga daar heel veel op oefenen om het gevoel van de zender te krijgen :wink:
lees alles over de afstellingen van jou model helicopter op dit forum 8O
koop of maak een trainings-setje :lol:
controleer alle afstellingen en zonodig aanpassen :idea:
blijf de eerste paar batterijen op de grond :arrow: ... maak de helicopter lichter door meer gas te geven en ga ermee schuiven/rijden als een model-auto, maar zorg dat de staart naar jou gericht blijft

"leer jezelfs de bewegingen te corrigeren met de zender" en als het fout gaat gas dicht en laat maar schuiven :roll:
als alle afstellingen goed zijn en je vol vertrouwen bent dan kan je de lucht in

mede door het grondeffekt gaat de helicopter al meteen naar links/voor dit moet je gewoon ondergaan en licht wegcorrigeren :wink:
als je dan naar een paar batterijen " in het grondeffekt" genoeg controle hebt over de helicopter ...

maar let goed op de versnellingen als je vrij in de lucht hangt .. voor je het weet ligt ie weer op ram-koers met de bank of salontafel

ik hoop dat als iemand dit leest met ervaring mij corrigeert als er iets instaat wat voor mij toevallig wel werkt maar niet correct is :lol:
en als iemand het leest die geen ervaring hebt dat hij/zij er wel iets aan heeft
groetjens ronikdus