Dragonfly (lemurion) 05 vs. Graupner micro 47G

Duitse site: € 124 voor de dragonfly 05 (wordt hier ook Lemurion 5 genoemd)

http://www.rc-expertshop.de/, doorklikken naar RC-helicopter.

Goedkoopste Graupner micro 47G die ik kan vinden: € 180 bij deze zaak:

http://www.hobbyhuis.nl/index.html?lang=nl&target=d166.html

Het verschil in prijs lijkt me de moeite om het eens bij de oosterburen te proberen, als het tenminste om technisch dezelfde heli's gaat (lijkt mij wel, kleine details daar gelaten). Iemand hier meer informatie over? Enige andere interessante heli's in deze prijsklasse? (bv. Hirobo gevoelig duurder, dacht ik)

Toekomstgerichte vraag: zou de bijgeleverde zender geschikt zijn om later vliegtuigjes mee te gaan besturen (genre EZ*, EZglider) ?

De Dragonfly komt er op RCGroups (multirotorforum) niet altijd goed vanaf.
De Graupner staat inmiddels hier in het indoorwereldje goed bekend...
Zender is prima te gebruiken voor een Easystar of om een simulator aan te sturen..
Hobbyhuis verzend overigens gratis boven de dertig euro dus dat maakt het verschil met de Dragonfly incl verzenden uit Duitsland al kleiner....

Hobbyhuis verzend overigens gratis boven de dertig euro

Het mooie is dat ik in België woon, aangezien verzenden naar België niet gratis is, maken verzendkosten voor mij dus niet echt zo'n verschil. De prijzen in Belgische zaken liggen gevoelig hoger dan in onze buurlanden (bv. € 240 voor de 47G!), vandaar dat ik het over de grens ga zoeken.

welke gek vraagt er 240 euri's voor een 47G? in het Antwerp heli center stond hij 190 of zelfs minder :!:
Ik heb met een 47G al gevlogen en dat vliegt bangelijk stabiel, de dragonfly kende ik nog niet, maar wel de hirobo variant ervan, en daar heb nog niet veel goeds van gehood...
je zou hem kunnen proberen, maar dat is natuurlijk een risico dat je neemt...het verschil in prijs zal waarschijnlijk wel een reden hebben.
groetjes
PS houd ons op de hoogte :wink:

Ik heb zowel een Hirobo XRB (gehad) als een Graupner 47G...
De eerste is nog stabieler in hover maar vliegt niet zo snel vooruit
De laatste is stabiel genoeg in hover en vliegt sneller vooruit als je wilt (leuk in de sportzaal of met windstil weer buiten) en is dik 100 euri goedkoper dan de XRB

welke gek vraagt er 240 euri's voor een 47G?

Een modelbouwzaak in het centrum van hasselt, waar ik wel eens een autootje placht te kopen (1:18, statisch). Ik heb wel de indruk dat het een relatief dure zaak is (ligt er natuurlijk aan wat je er koopt), maar zo'n groot verschil vind ik toch wel sterk.

Toch eens bij heli center gaan kijken, een tiental euro's meer betalen maar wel degelijke service krijgen kan ook nuttig zijn! Ik blijf echter informatie zoeken over de dragonfly, maar buiten rcgroups heb ik nog niet echt nuttige gegevens kunnen verzamelen.

Back