Dragonfly met Piccolo CP upgrade?

Beste Micro Heli piloten,

Ik vroeg me af, is et mogenlijk om een piccolo CP upgrade op een Dragonfly micro te bouwen?

Men zegt dat de dragon van GWS simpelweg een goedkopere clone is van de eco piccolo, dus daarom dacht ik dat mischien de upgrades zouden kunnen passen.

Groetjes,
Sven

het zijn allemaal klonen van elkaar, hummingbird, carboon, dragonfly, picollo, hornet

maar zonder meer 1 op 1 uitwissellen van onderdelen gaat niet, in ieder geval zal je moeten hobbyen om dat passend/werkend te krijgen.

met het nodige gehobby kun je alles laten passen op alles... maar hoe ver wil je gaan?? Is de vraag past het dan is het antwoord dus nee. Is de vraag og het passend is te krijgen dan zou het willicht kunnen ja.....

als jij al klaagt dat een vliegclub abbonement te duur is voor je wens ik je erg veel plezier met de conversie van een fixed pitch heli naar een collective pitch heli van een ander merk :lol:

HB120CCPm.jpg

Je kan dan beter een Hornet CP kop gebruiken. Die "past" beter.
Je moet wel heel veel aanpassen.
Hier een tutorial hoe je het kunt doen:

Maar als ik jou was had ik er gewoon een hornet-frame bij gekocht.

Gerard_nl zei:
als jij al klaagt dat een vliegclub abbonement te duur is voor je wens ik je erg veel plezier met de conversie van een fixed pitch heli naar een collective pitch heli van een ander merk :lol:

Ik heb zon heli kado gekregen als verdienste bij het verkopen van die dingen voor een bedrijf. :P Maar dat CP is maar toekomst fantasie hoor. :)

eerlijk gezegd ben ik benieud wat dat bovenstaande ding met dat rooie kopje en die hacker erop nu kost, zal beslist niet goedkoop zijn.

ziet er wel erg cool uit zo

Goed gaan we:

69.95$ Hummingbird Heli Base Kit Version II
229.00$ CNC Assembled Super CCPM Head 8O :hammer:
95.00$ Hacker Brushless Motor B20-31S
59.00$ Castle Creation Heli Brushless Speed Controllers Phoenix-10
66.00$ 3xGWS Pico Servo
110.00$ Futaba GY240 with Heading Hold
27.50$ GWS 6 Channel Receiver - Choose negative or positive shift
14.00$ High Authority Tail Motor

Totaal: 670.45$

Dat is: 565,09€

Kan je beter een complete Hornet II van ze kopen voor 520.00$ (maarje heb je niet zo'n mooi rood metalen kopje :( )
picCompletePkgCPII.jpg

.... hij blijft mooi. :)

Maar mij is het duidelijk. Leren op de elcheapo fixed pitch, en als et serieus wordt, een mooie advanced heli zoeken.

Bedankt mensen!

Grtz,
Sven

Back