Drama Oslo !

• Topicstarter Topicstarter ExtremeBB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

ExtremeBB

Guest
Sorry dat ik wat laat hier mee kom , maar een goede mede forum lid heeft mij er op gewezen , dank maat !

Liveblog: Drama in Noorwegen

Wat een verschrikkelijk drama ! ,
mijn gedachten zijn bij allen die bij dit drama betrokken zijn !! :(

leuk dat je er over begint, maar wat verwacht je dat wij plaatsen.

Ach en wee? (meer het henk vd meiden/telegraaf/sbs6 niveau)
of
Afschieten, ophangen die dader?
of
schietverenigingen opheffen (is al een draad over)?

Wat hij verwacht geen idee....
Maar iig kunnen we hier terecht mochten we er iets over willen zeggen....

En over de andere draadjes, ja daar kan je ook nog verder discusieren... Het is allemaal mooi weer in aparte topics verdeeld...

Dus ontopic maar weer.... ;)

Maar iig kunnen we hier terecht mochten we er iets over willen zeggen....

Dit is natuurlijk een vreselijk gebeuren, en de schaal is weer behoorlijk groter dan we hier meegemaakt hebben. Maar voorkomen.........ik zou niet weten hoe.

Wat ik als gewoon volger van het nieuws stuitend vind is de speculatieve berichtgeving. Ze hebben waarschijnlijk voor een groot aantal scenario's items "op de plank" of "in de la". Gisteravond werd op de TV het scenario "terrorische aanslag door Islam extremisten" maar gelijk uit de la of van de plank gegrist, alsof het bijna niet anders kon. De hoofdredacteur van het AD had het vanmorgen ook nog steeds over "bestrijding van internationaal terrorisme". Het lijkt wel een Pavlov reactie van de media: er gebeurt iets ergs en er worden gelijk allerlei dingen aangehaald waarom Islamitische groeperingen tot zo'n daad hebben kunnen besluiten.

Ik slaakte bijna een zucht van verlichting toen bleek het niets met dit soort zaken te maken had, want ik wens een zekere politieke groepering (die maar geen partij wil worden) drooglopende molenstenen toe. Ik ben benieuwd wat die nu gaan voorstellen om rechtse extremisten die soms ook nog fanatiek een niet-Islamitisch geloof aanhangen, aan te pakken.

Groet,

Ad

Ik slaakte bijna een zucht van verlichting toen bleek het niets met dit soort zaken te maken had, want ik wens een zekere politieke groepering (die maar geen partij wil worden) drooglopende molenstenen toe. Ik ben benieuwd wat die nu gaan voorstellen om rechtse extremisten die soms ook nog fanatiek een niet-Islamitisch geloof aanhangen, aan te pakken.

Groet,

Ad
Waar ik me meer zorgen over maak is, dat het erop lijkt dat er steeds meer mensen zijn die hun onvrede over de maatschappij in verband brengen met de aanwezigheid van bepaalde bevolkingsgroepen en vervolgens (de aanhangers van) bepaalde politieke partijen de schuld geven van de aanwezigheid van deze groepen. Dit lijkt ook het motief te zijn van hetgeen nu in Noorwegen is gebeurd.

Wat mij wel wat bevreemd is het verhaal rond het eiland Utøya. Als ik Wikipedia mag geloven, is dit al sinds 1950 prive-bezit van de Noorse partij van de arbeid, die er zomerkampen organiseert. Uit reacties van diverse hooggeplaatste partijleden (waaronder de huidige minister-president), maak ik op dat deze allemaal wel eens een dergelijk zomerkamp hebben bezocht. Stel je voor dat de PvdA hier een prive-bungalowpark zou bezitten, waar jonge partijleden achter gesloten deuren worden klaargestoomd voor het toekomstig kamerlidmaatschap? Ik denk dat menig Nederlander hierbij zijn wenkbrauwen zou optrekken.

Even afgezien van het feit dat het natuurlijk vreselijk is wat er gisteren is gebeurd, begrijp ik wel waarom iemand die er blijkbaar van overtuigd was dat Det Norske Arbeiderpartiet een halt toegeroepen diende te roepen, uiteindelijk besluit om "het probleem bij de bron aan te pakken"

Ik hoop niet dat er nog meer individuen met dergelijke plannen rondlopen.

Waar ik me meer zorgen over maak is, dat het erop lijkt dat er steeds meer mensen zijn die hun onvrede over de maatschappij in verband brengen met de aanwezigheid van bepaalde bevolkingsgroepen en vervolgens (de aanhangers van) bepaalde politieke partijen de schuld geven van de aanwezigheid van deze groepen. Dit lijkt ook het motief te zijn van hetgeen nu in Noorwegen is gebeurd.

Niets nieuws onder de zon...
Gaf ene Adolf H. te B. ook niet een paar specifieke bevolkingsgroepen de schuld van zo ongeveer alles?
De Turken de Koerden?
Saddam Husein de Sjiïten?
Ayatollah Komeini en zijn opvolgers de Soennieten?

Wat mij wel wat bevreemd is het verhaal rond het eiland Utøya. Als ik Wikipedia mag geloven, is dit al sinds 1950 prive-bezit van de Noorse partij van de arbeid, die er zomerkampen organiseert. Uit reacties van diverse hooggeplaatste partijleden (waaronder de huidige minister-president), maak ik op dat deze allemaal wel eens een dergelijk zomerkamp hebben bezocht. Stel je voor dat de PvdA hier een prive-bungalowpark zou bezitten, waar jonge partijleden achter gesloten deuren worden klaargestoomd voor het toekomstig kamerlidmaatschap? Ik denk dat menig Nederlander hierbij zijn wenkbrauwen zou optrekken.

Waarom? Wat is het verschil tussen een eilandje (waar Noorwegen er meer dan genoeg van heeft) of een ruim partijhoofdkwartier ergens in Nederland op een eigen lapje grond?

Waarom? Wat is het verschil tussen een eilandje (waar Noorwegen er meer dan genoeg van heeft) of een ruim partijhoofdkwartier ergens in Nederland op een eigen lapje grond?

Helemaal mee eens, ik zie daar ook niets fout in. Elke zichzelf respecterende politieke partij (laten we bewegingen maar even buiten beschouwing laten, die hebben genoeg aan zichzelf) heeft een jongeren afdeling, die veelal een kweekvijver is voor een eventuele latere politieke carriëre. Ik snap niet wat daar fout aan is.

Groet,

Ad Bakker

Het zou mooi wezen, als wij mensen als geheel eens zouden gaan begrijpen, dat "wij" (de groepering in kwestie, maakt niet uit welke dat is) geen HAAR beter is dan "zij" (de groepering in kwestie waar "wij" een hekel aan heeft).....

Want het blijkt maar weer, dat extreme "christenen" tot net zulke walgelijke acties in staat zijn als extreme "moslims" of om het even welke extreme groeperingen.

Uiteraard is dat utopisch denken.

Maar het zou zo mooi zijn, als iedere stroming in staat zou zijn om zijn eigen uitwassen onder controle te krijgen.

Just my thoughts

Groet, Bert

leuk dat je er over begint, maar wat verwacht je dat wij plaatsen.

Ach en wee? (meer het henk vd meiden/telegraaf/sbs6 niveau)
of
Afschieten, ophangen die dader?
of
schietverenigingen opheffen (is al een draad over)?
Om eerlijk te zijn heb ik er werkelijk 10 minuten over nagedacht om hier inderdaad een thread over te beginnen

en NEE ik vind het absoluut niet `leuk` om hier een thread voor te maken maar dit gebeurd nu eenmaal en vind dat het bespreekbaar moet zijn,
maar na dat ik die van amy winehouse begonnen ben kon ik deze niet laten varen hoe triest het ook allemaal is :(

ik verwacht(en) volwassen opmerkingen en meningen over dit gebeuren, ik hoop dat je dat enigszins in kan denken en het is al een wonder dat de dader nog leeft en niet zich zelf van het leven heeft beroofd NU kunnen ze nog een motief uit deze man halen , voor wat het waard is...

Maar goed ik kan ook vragen of ie gesloten wordt ik wist niet dat dit z´n groot probleem zou zijn ,
ik zal me er in de toekomst rekening mee houden :nosmile:

EDIT Mag wat mij betreft gesloten worden,
zal me ook niet meer bezig houden met dit soort drama´s althans niet op dit forum, excuus !

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back