"Dremel"

• Topicstarter Topicstarter Benny
  • Startdatum Startdatum
B

Benny

Guest
hallo,

tussen aanhalingstekens omdat ik een gelijkaardige tool heb gezien bij Wibra.

Kost €8,99, oplaadbaar en 3,6volt.
met nogal wat accsesoires erbij?

Wat denken jullie?
Best laten voor wat het is iets meer uitegeven voor Dremel 200-serie?

Ik was al van plan me dergelijk gereedschap aan te schaffen.

Ik ben niet zeer veel met modelbouw bezig, het is meer een winterhobby.

mvg

Voor 8.99 kun je nooit een miskoop doen toch? Mocht het dremeltje zelf niets zijn dan heb je altijd nog een paar accesoires.

Hallo,

Ik heb destijds ook zo'n "dremeltje" van Powerplus gekocht bij de Hubo, en als je dit verstandig gebruikt, dan gaat het niet kapot.
Dus als je het gebruikt, niet overbelasten, want het is geen profesioneel toestel.

Ik zou er niet te veel van verwachten ;-)

Zelf ook een keer de fout gemaakt om een goedkoop dremeltje aan te schaffen. Deze bleek al snel een kromme aandrijving te hebben waardoor recht boren onmogelijk was. Voor eenvoudig slijpwerk bleek het apparaatje (Gamma) niet genoeg kracht te hebben. Deze dremel kloon is na 2 dagen de kliko in gegaan en heb ik mijzelf een echte Dremel aangeschaft. Tot nu toe geen moment spijt van gehad.

Groet,
Theo

Laatst bewerkt:
als er wat dingen bijzitten is het niet te duur.

maar let wel op dat deze dingen ook in een andere dremel passen anders heb je d'r nix aan natuurlijk.
en mocht je terzijner tijd een "echte" kopen kun je daar altijd een losse boorkop opzetten zodat je bijna alles kunt inspannen

ik heb er ooit eentje bij de kijkshop gehaald, 6 of 7 euro.
er zat het een en ander bij als:
twee freesjes
twee schuurdingetjes (roterend)
twee slijp-diamant-dingetjes
en vast nog wat meer

het is zo groot als een 'ouwverwetse' GSM en werkt via een adapter direct op het lichtnet (pas op, want als ie licht gaat geven is er iets niet goed)

ik heb van dit goedkope dingetje nooit spijt gehad. het heeft misschien wat weinig vermogen en is alleen aan-/uitschakelbaar en dus niet regelbaar.
maar aangezien ik toch een boel tijd heb als ik bouw, hoef ik me niet te haasten.

bovendien zat er 3 jaar garantie op, dus als er iets mee was kon ik binnen drie jaar altijd terug naar de winkel ;)

Heel vroeger hebben ze daar al eens een gezegde over gemaakt:
Alle waar naar z'n geld.

Zegt genoeg denk ik ;)

Als je dit soort spullen veel gebruikt kun je beter ook goed gereedschap kopen. Ik heb mezelf ooit beloofd om geen rotzooi te kopen vwb gereedschap, heb dus ook een originele Dremel. Dit wil niet zeggen dat andere dingen niet goed zijn. als je het twee keer per jaar gebruikt kan het best voldoen. Ergernis omdat het niet werkt zoals gedacht heb ik er niet voor over.

Benny: als jij, zoals je zelf zegt "niet veel met modelbouw bezig bent" kan je dit dingetje allicht eens aanschaffen.
Voor die prijs... En dan kan je eens kijken of zo'n tooltje voor jou makkelijk is.
Als het voldoet, prima, dan heb je een stukje gereedschap voor een leuke prijs.
Als het niet voldoen of niet de moeite is, heb je er ook niet veel geld aan weggegooid.
Als je merkt dat je er lekker mee werkt, maar dat het apparaat tóch teveel beperkingen heeft, nou, dan schaf je alsnog een Dremel aan...

hallo

en mijn dremeltje komt niet in aanmerking zekers LOL

roel heeft wel gelijk en ik zelf heb ook zo een goed koop ding
een dremel is mooi spul maar soms niet handig qua gewicht en je kan niet over al mee aankomen door de lengte
dan is zo een kleintje met een voeding soms wel handig om hebben en als je zonder 220volt aansluiting zit wil het op een accu ook nog wel eens lopen (bv aan het water)
zo heb ik ook nog een soldeer boutje op 6volt

groetjes raf

Heb zelf ook 2 jaar besloten om maar gewoon een 'echte' te kopen. Ik lees van RAF dat je niet overal bij kan. Zelf heb ik in mijn set een flexibele stang zitten waar je het gereedschap kunt inklemmen en dan kun je eigenlijk wel gewoon overal bij. Zal vast wel eens voorkomen dat het echt niet gaat, maar dat is mij tot nu toe nog niet overkomen.
Zo een dingetje bedoel ik:
dremel.JPG

Al heeft de mijne wel een knop op de stang zitten om hem aan/uit te zetten.
Zelf maak ik altijd de afweging hoe vaak en voor wat ga ik het gebruiken. Van de dremel wist ik dat ik deze vaker zou oppakken en ook voor de wat 'zwaardere' klussen. Wat niet wil zeggen dat er geen goede 'neppers' kunnen zijn. Maar 9 euro en 3.6 volt zou ik niet veel van verwachten. Dan zou ik 2 tientjes erbij leggen en er eentje kopen die tenminste op het lichtnet werkt.

Ik koop nooit weer zown goedkoop dremeltje!
Doffe ellende was het bij mij.. geen kracht en zo doorbranden, en dan normaal gebruik! tools stellen ook niets voor, d.m.v. dat slijpsteentjes zo weg zijn, en weleens willen loslaten, gevolg? allemaal steentjes voor je k*p.
Goedkoop is vaak duurkoop hé, voor 50€ heb je een prima machientje.
Gr. Jeroen

an een echt dremeltje betaal je je scheel aan, en die aanbieding uit de volder dat blijft een gok.ik draai al een paar jaar met 1 van Ferm,met een extra flex arm en een ophang beugeltje en dat voor een paar euries
en ik zie nu al de fronzen:ferm :confused: ja,niet alles is H-proof.

ik heb dremel en ferm tooltjes.
en voor wat ik er mee doe zijn ze allebij even goed.
alleen ligt de dremel pretiger in de hand.

en bij de dremel heb ik een flexas, werkt erg pretig..

3.6 volt zal ik niet teveel van verwachten

hallo

foto van mijn dremeltje

49KDNwynKrCq0cac1o03ks3kskXL010008173kskXLRFLw9IDg.jpg

en als ik zeg dat je der soms moeilijk ergens mee tussen geraakt dan geraak je der moeilijk ergens mee tussen

maar je kan hier wel een hele boot op spannen en lekker uit een dekje de vloedgaten frezen
KmpkcYVCoJEolgYR7T03ks3kskXL010007163kskXLRFLw9IDg.jpg

hier de vloedgaten aan het uitfrezen van een sub

groetjes raf

Hallo Modelbouwers,

Ik heb sinds een tijdje een Kinzo dremel in mijn bezit maar nu heb ik niet zo veel verstand van de 'koppen' die erbij zitten.

full

Er zitten zoals op de foto roze kopjes bij,voor welk materiaal is dit bestemd?

Ik heb ook nog een setje blauwe kopjes,voor welk materiaal is dit bestemd?

Het zou fijn zijn als er iemand is die me kan helpen!

Gr Robin

Laatst bewerkt door een moderator:
Hé dit is er echt een waar je werk mee kan verzetten. Ik heb precies dezelfde alleen zit er een ander merkplaatje op, namelijk "Topcraft" maar hij is identiek aan die van Kinzo. Ik gebruik hem al jaren voor zowel modelbouw, als gewoon zwaardere klussen, heeft hij geen probleem mee, en alle accessoires van "Dremel" passen hier ook op. Ideaal is dat je het toerental aan kunt passen, dus ook al is het geen "Echte Dremel" hier ga je véél plezier aan hebben.

Verder niet te veel op kleuren van slijpstenen letten, ik let meer op de vorm of grote voor de toepassing die ik er mee wil doen, werkt altijd.

Hé dit is er echt een waar je werk mee kan verzetten. Ik heb precies dezelfde alleen zit er een ander merkplaatje op, namelijk "Topcraft" maar hij is identiek aan die van Kinzo. Ik gebruik hem al jaren voor zowel modelbouw, als gewoon zwaardere klussen, heeft hij geen probleem mee, en alle accessoires van "Dremel" passen hier ook op. Ideaal is dat je het toerental aan kunt passen, dus ook al is het geen "Echte Dremel" hier ga je véél plezier aan hebben.

Verder niet te veel op kleuren van slijpstenen letten, ik let meer op de vorm of grote voor de toepassing die ik er mee wil doen, werkt altijd.

Of het nou een 'echte' dremel is of een wat 'neppere' hij maakt sommige dingen veel makkelijker:D

Ik heb laatst wat nieuwe kopjes op gehaald van 'dremel' en deze passen er zonder problemen op.:yes:

Gr Robin

Back