Drenalyn (schijf) op racingpacks

Hey, ik heb dus een paar maanden geleden een rc-auto gekocht, staat nu te koop, toch maar weer vliegen. maargoed, nu heb ik hiervoor 6 racingpacks liggen, die ik liever niet ongebruikt laat.
Ik heb zelf een tijdje geleden zo'n vliegende schijf gemaakt, een soort drenalyn, deze vloog en vliegt zo goed, dat ik deze wil gaan omschalen naar een schijf van 6 mm dikke depron, die ik op die 7.2 volt racingpacks kan vliegen, weet iemand iets van de motorkeuze en misschien omtrek van de ronde schijf?

(http://netti.nic.fi/~olan/kuvat/drenalynv2_4.jpg)

bvd, monkey

Eigenlijk zit je met 6 cellen onhandig, want voor vermogen moet e stroom de hoogd in, en dat gaat maar beperkt voor goedkope speed 600.

De speed 600 7.2V (nummer 1793) kan een 8x5 (8x4.5) op 6 cellen. boven 25A.

Je aandrijving is dan 220g + 350g = 570g.
Mooi voor een totaal gewicht van 1200g.

Orgineel 60cm met 370g
http://www.lecreusot.net/aeromodelisme/drenalyn/plan.htm

Nu gaan we schalen:
1200 = 3 x 370 (ongeveer)
3 keer gewicht (gaat tot derde macht van schaal factor) betekend dat de schijf 1.43 keer zo groot moet worden voor areodynamisch vergelijkbare vliegprestaties (bij gelijke watt/kg).
85cm dus.

Nu ben je met vermogen wel in het nadeel, want wil je vergelijkbaar zijn moet je toch ook een 14-15 inch prop gebruiken.
Directdrive is op zo'n weerstandsschijf helemaal niets.

Vertraging dus. Heeft wel het voordeel dat dan ook een automotor weer tot de mogelijkheden behoort. Heb je nog een leuk 20 turns of minder?
Goede 1 op veel vertraging.
Voor een grote (klap)schroef moet je uitkomen op rond 5000 rpm onbelast. toerental van je motor bekend (bij 7.2V), dus dan weet je ongeveer waar je op uitkomt.
Automotor kan wel weer grote maximaal stroom aan (bij weinig turns) Echter altijd vertraging nodig.

Elektrovliegers werken met toeren per volt. Autojongens met "toeren", want altijd bij 7.2V.

Reken niet op hooveren. Zit er net niet in. Mischien net met weinig turns en enorme vertraging.

hooveren hoeft niet, bedankt voor al die moeite! ik kom dus uit op 85 cm diameter schijf, en ja, ik heb nog een automotor liggen. dus dat word naar de winkel gaan voor prop en vertraging.

ik zal hier af en toe wat foto's posten met de vorderingen.
in ieder geval,

Bedankt harold!

Gr. Monkey.

eigenlijk vind ik die 370g voor dat orgineel best wel zwaar. Andere schijven voor indoor waren lichter (220g). Als je daarmeer vergelijkt kom je op een meter uit.
Ergens tussen 85cm en een meter dan.

Back