Op mijn zender heb ikeen 3 standen schakelaar met 3 vaste (dus geen terugverende) standen, deze wilde ik gebruiken om verlichting aan te sturen. Die schakelaar werkt prima op een servo, servo in middenstand als de schakelaar ook in de middenstand staat, en draait dan links-om of rechts om al naar gelang van de schakelaar stand. Dat werkt dus zoals verwacht.
Nu wilde ik hierop van die kleine, goedkope schakelunit zetten voor een paar led-jes; daarbij is de uitgaande spanning gelijk aan de ontvanger spanning, 5V.
Nu het 'probleem' : dat werkt dus maar in 1 stand van de schakelaar, en niet in de andere 'werkstand' , ergens snap ik wel hoe dat komt, maar hoe kan ik die andere stand gebruiken om andere verlichting aan te doen.
De bedoeling is dus dat ik met 1 schakelaar 1 van de 2 verlichting situaties kan regelen: het gaat dus om rijverlichting of werk verlichting die niet gelijktijdig moet branden.
Cor
Nu wilde ik hierop van die kleine, goedkope schakelunit zetten voor een paar led-jes; daarbij is de uitgaande spanning gelijk aan de ontvanger spanning, 5V.
Nu het 'probleem' : dat werkt dus maar in 1 stand van de schakelaar, en niet in de andere 'werkstand' , ergens snap ik wel hoe dat komt, maar hoe kan ik die andere stand gebruiken om andere verlichting aan te doen.
De bedoeling is dus dat ik met 1 schakelaar 1 van de 2 verlichting situaties kan regelen: het gaat dus om rijverlichting of werk verlichting die niet gelijktijdig moet branden.
Cor


Het was te weinig!