Drift drift drift

Graag jullie hulp, ik kom er zelf niet meer uit, ondanks dat ik al vele discussies erover gelezen heb.

Mijn naza-gps-f550 heeft het volgende probleem:

Zender aan (DX8, geen trims), naza aan, wachten op gps-lock (nog 2 minuten) , opstijgen.

Altijd komt hij de eerste paar minuten naar mij toe (ook bij windstil) , en blijft hij dus niet hangen op dezelfde plaats. Dit duurt meestal de eerste 5 minuten. Ook op andere locaties gebeurt dit.

De GPS staat mid-voor, (z=-12 x=5, y=0), naza op onderplateau gecentreerd en de goede richting wijzend.

Het vreemde van al is dat het dus na een paar minuten over is.

Wat doe ik verkeerd???

Gr, Geerten

dit is alleen als hij op position hold staat?

doet hij dit ook met nose in, left in, right in? dus met de multi in andere richtingen?

Ik heb exact hetzelde probleem. Zie mijn post nr 568 in topic Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes!)

De 1e paar minuten van de vlucht drift mijn hexacopter naar voren. Dit corrigeer ik met de sticks. Na een paar minuten vliegen is dit over en hoef ik niet meer te corrigeren. Hij blijft dan perfect stabiel!!!!

Vanavond even het een en ander nog ( met wind ) kunnen proberen.

In atti mode heeft hij het probleem constant. Steeds maar driften naar mij toe.

Draai ik de f550 nose in, dan gaat hij van mij af.

Met andere woorden, hij drift steeds naar de kant van "de staart" toe.

In GPS mode is het probleem na een paar minuten voorbij, en hangt hij stabiel.

Ga ik weer naar atti, dan begint het driften weer.

Gr, Geerten

Wat is de handigste manier om dit te testen?

Met de vingers laten balanceren tussen de twee tegenoverliggende landingsvoetjes lijkt een "gebalanceerd" beeld te geven, maar is natuurlijk een heel onnauwkeurige methode.

is wel een methode om de ergste onbalans te checken.
Gewoon onder de motoren op je vingers balanseren, en iedere arm set doen.
Als hij dan stabiel blijkt te zijn dan eens de motor wisselen om ook dat uit te sluiten.

Het was inderdaad een foute gewichtverdeling.
De lipo hoeft maar even iets naar voor of achter te liggen en het probleem komt terug.
De balans test ik nu door de hexa omgekeerd op te hangen aan twee touwtjes.
Waterpasje er op en zo makkelijk te controleren. Werkt uitstekend.
Bedankt voor de hulp.

Back