Driftauto Differentieel probleem

Ik ben onlangs begonnen met ''driften'', en rij met een kyosho pureten 4wd. Als ik dus aan het driften ben merk ik dat hij lekkerder naar links door de bocht drift, dan naar rechts. Als ik naar rechts drift is het bijna onmogelijk hem in een drift te houden, want dan krijg ik vreselijk veel last van overstuur en draait hij door (Waar je normaal gesproken veel last van hebt met een 2wd). Nu denk ik dat dat komt door mijn differentieel, want als ik optrek merk ik ook dat het ene voorwiel veel harder draait als de andere. Is het dus een optie om mijn differentieel niet meer te laten functioneren, maar gewoon te gaan rijden met een soort ''rechte'' aandrijving? Heb namelijk wel eens gehoord dat ze bij echte auto's het differentieel dichtlassen om te kunnen driften... Wat kan ik er dus aan doen om te zorgen dat beidde voorwielen even hard draaien?

Een spool erin zetten of je diff zo vast zetten dat hij niet meer werkt. Bij een tandwiel diff hele dikke vetten gebruiken of vastlijmen die boel...

Je moet je voordiff juist niet locken, dat creeerd nog meer onderstuur, heb je je achterdiff al gelocked?, dit kan zoals hierboven vermeld heel makkelijk me dik smeervet of met hotglue

Is het een zgn shaft drive? (lange as over het midden)
Zo ja moet je rekening houden met de de zgn. powersteer. Powersteer wordt veroorzaakt door de momentkrachten van de motor die het chassis laat kantelen.

Naast dat betekent een een links/recht verschillende stuureigenschap meestal tweak. Tweak betekent een ongelijke wieldruk veroorzaakt zoor slecht afgestelde veren, geometrie (oa. camber) en/of een krom chassis.

Ik heb nu alleen mijn achterdiff gelockt, en nu drift hij prima!
Het is trouwens geen shaftdrive, maar met een snaar.
Ook heb ik geen last meer van het ene voorwiel die harder draait dan de ander, ik zou niet weten hoe dat komt maargoed... Ik heb er trouwens ook andere schokbrekers opgezet, want die standaard schokbrekers functioneerde niet meer goed.

Je moet je voordiff juist niet locken, dat creeerd nog meer onderstuur, heb je je achterdiff al gelocked

Valt mee, heb een hele tijd met twee gelockte diffs gedrift, allebei locken gaat niet zo zeer ten koste van je controle, maar zorgt er vooral voor dat je veel langer door kan glijden. Kan dus ook zo zijn voordelen hebben.

Tegenwoordig heb ik een spool achter en een front one-way, rijd ook geweldig lekker maar is wel een kwestie van wennen. Vooral bij het gebruiken van je one-way op het verkeerde moment word je keihard afgestraft en ga je gewoon rond.

Met je vering kun je ook leuk spelen met driften, zo heb ik achter iets harder staan als voor zodat de achterkant wat makkelijker uitbreekt terwijl je voor net wat meer grip houd.

Kwestie van proberen, afstellen tweaken is leuk werk vind ik zelf :p

Back