driften met een RC auto

• Topicstarter Topicstarter Kasper.
  • Startdatum Startdatum
K

Kasper.

Guest
hoi iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en ik ben van plan om te gaan driften met een RC-auto maar ik weet er nog niet egt heel veel van misschien weten jullie er wat meer van en misschien kunnen jullie mij een beetje helpen.

groetjes kasper.

Als je op youtube zoekt op "rc drift" dan vind je filmpjes. Vaak staat aan de rechterkant bij de beschrijving met welke auto ze dat gedaan hebben en wat ze eraan veranderd hebben om hem goed te laten driften. Daarnaast heeft dit forum ook een uitgebreide zoekfunctie waar veel mee te vinden is.
Jakko

Je zal een beginnersmodel nodig hebben, want ik ga er van uit dat je niet van plan bent om dure kits te gaan kopen als je nog niet weer of je het daadwerkelijk leuk vindt.
Een voorbeeld van een beginnersauto is een Tamiya TT-01. Vierwiel aangedreven, en voor zijn prijs zeker een aanrader als je begint met de hobby. Hiervan heb je trouwens verschillende soorten. Zo heb je de TT-01e, TT-01d, enzovoort. Als je de gewone TT-01 hebt, zul je driftbanden erbij moeten hebben. Koop je de TT-01d dan heb je de speciale drift uitvoering, waar volgensmij ondermeer al drift banden bij zitten.
Kijk ook op dit forum eens bij het verkoop gedeelte. Daar worden soms TT-01's voor een vrij reeële prijs verkocht. Niet nieuw natuurlijk, maar je bespaart wel kosten.

Naast een auto heb je ook accu's en een lader nodig, en zender/ontvanger (afhankelijk of deze al bij de set zit).

ik heb al een auto het is een xanavi nismo gt-r (r34) tb-02 chassis

hier een plaatje van de kap
51200.jpg

Kijk eens op websites zoals PK-Racing. Daar hebben ze een redelijke hoeveelheid drift banden.
Verder gebruiken mensen ook weleens PVC of PE als banden.
Sommige mensen doen ook iets van plakband om de banden om grip te verminderen, werkt niet super; maar is in elk geval een goedkope optie om te proberen.

Back