Driften om te trainen voor on road racen, nuttig of niet nuttig?

Hallo,

Ik ga in de Tamiya cup rijden met een TT-02R auto in de Top Stock klasse.

In de buurt is geen club/vereniging om te trainen waardoor ik me nu af vraag of het nuttig is te gaan driften (met een ander TT-02 chassis) om te trainen voor on road wedstrijden. Het idee erachter is dat je met driften leert de wagen goed te beheersen.

Voordeel (mogelijk):
- Goede wagenbeheersing dus beter bij wedstrijden

Nadeel:
- extra auto nodig, duur.

Zou dit werken? Hebben mensen hier al ervaring mee?

Leo

Beter met de set up gaan rijden voor de top stock wedstrijden , ga naar een lokaal skate baantje of zoek op het industrie gebied een mooi stukje asfalt , neem pilonnen mee , zet een soort baantje uit en ga rijden , driften in de bochten is anders dan in een wedstrijd een mooie vloeiende bocht maken , maar zal heus wel wat aan de vaardigheden toe voegen: driften, maar de set-up van een drift auto zou anders zijn dan de auto in de stock klasse en dus ook anders reageren .

suc6

Als je op Eindhoven gaat racen helpt het wel... ;) Maar verder is het echt een andere tak van sport. Racen leer je alleen op een circuit, of je kan virtueel trainen met vrc of zo. Je kan wel op een goede vlakke weg je autoafstellen qua sporing en stuurmiddelpunt en zo.

Hugo

Driften leert wel degelijk wagenbeheersing maar is het laatste wat je op een droge baan nodig zou moeten hebben.

Back