Driften op laminaat = hoop lawaai

Beste,

Ik heb enkele weken geleden de HPI micro RS4 drift gekocht, en ben daar heel blij mee, prachtig ding.
Nu ik drift op laminaat, zover ik weet een geweldige ondergrond om op te driften, maar het probleem is dat het een hoop lawaai maakt, de eerste keren had ik er geen last van maar nu begint het toch storend en vervelend te worden.

Iemand een idee hoe ik kan driften zonder het lawaai?

Alvast bedankt

…“fluisterbanden” kopen… ;)

Wat voor banden gebruik je nu dan??? Harde driftbanden zullen herrie veroorzaken op laminaat..laminaat is zo glad dat je bijna met alles er op kan driften min of meer..probeer zelf een velg te “bekleden” met een zacht materiaal wat niet krast of strepen na laat (kledingstof oid), hoe smaller het contactoppervlak, hoe minder de grip zal wezen!

Ik drift nu met de banden die er standaard bijzitten, harde plastic dingen.
Bedankt voor de tip, zal morgen eens kijken of hier nog ergens wat verslete kleren liggen.
Krassen maakt eigenlijk niet zo veel uit, de vloer heeft eigenlijk zijn beste dag al gehad :p

UPDATE: heb ondertussen al wat bezig geweest met keukenrol en plakband, werkt beter dan ik dacht, bedankt voor de hulp!
Als iemand nog tips heeft altijd welkom!
Ga morgen zeker nog eens met kledingstof proberen

Laatst bewerkt:
Misschien dmv een koord of touw in lijmgroeven van de velg te lijmen, kan je mogelijk genoeg bandhoogte creeeren, maar de harde band met een dun smal laagje stof bekleden, zou ook al moeten lukken!!

Bij mij gaf rubber mooie zwarte strepen op de PVC vloer. Harde PVC 'banden' gaven krassen. Een oude sok tot reepjes geknipt en toen om de hard PVC band (bison tix) ging goed. Even los van het feit dat ik niet kan driften...

Succes,

Hugo

Rubber zal mogelijk iets afgeven maar eenmaal de oppervlakte vol met het opgepakte stof zal die niets meer afgeven.

Grote krimpkous en isolatietape wordt ook veel gebruikt.

Back