Drijvers maken

Discussie in 'Watervliegen' gestart door scoobysport, 4 mei 2011.

  1. scoobysport

    scoobysport

    Lid geworden:
    11 nov 2009
    Berichten:
    245
    Zojuist even nieuwe drijvers gemaakt, maar eigenlijk wel zooooo verschrikkelijk simpel gedaan dat ik het toch even wilde delen met jullie. Morgen zal ik even foto's uploaden van het resultaat.

    Recentelijk heb ik mijn twinstar opgebouwd en meteen verbouwd tot floatplane, de kit kwam van deze site:
    Twinstar II Float Plane Convversion Kit [Twin star conversion] - $21.00 :: Park Flyer Plastics - Official Website of ParkFlyer Plastics Hobby Accessories – Texas, USA

    En dit is het bijgeleverde bouwpakketje van de drijvers:
    [​IMG]

    Dit viel mij nog vies tegen, gebruik te weinig lijm en het lekt, met wat teveel lijm word het plastic zacht (en ja ik heb opgelet wat voor lijm ik gebruikte ;))

    Als noodoplossing dan volgegoten met een 2k-pur die zeer fijn is, maar ook dit had niet echt super effect.

    Dan maar zelf nieuwe drijvers maken!

    Wat we gedaan hebben, is uit het verpakkingsmateriaal van de multiplex, de meest compacte "piepschuim" gepakt, dit eerst ruw in de maat gesneden, daarna met schuurpapier nog wat bijgewerkt en gladder gemaakt.

    Die hebben we daarna een epoxy coating gegeven over de onderkant, zodat die mooi hard word en geen vocht op zal gaan nemen en zal gaan rotten oid. Morgen wat foto's voor de duidelijkheid.

    Zo, bij deze even de foto's van het eindresultaat, we zijn duidelijk niet voor de schoonheidsprijs gegaan ;) Maar heb opzich wel goede verwachtingen hierbij :) Vanavond hoop ik ze nog op mn twinstar te monteren en misschien nog een proefvluchtje te kunnen maken!
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2011
  2. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Het bekende kapjesprobleem. Als ik een doos heb die ik ga bouwen gaat altijd de kapjes eerst vol met gips, gaat er dan zo'n kapje kapot dan trek ik in no time een nieuwe met mijn vacuumzuigmachientje. Kosten per kapje ca 1 euro.

    Totale kosten van het machientje 20 euro, en een avondje werk.
     
  3. scoobysport

    scoobysport

    Lid geworden:
    11 nov 2009
    Berichten:
    245
    Dat was ook mijn eerste plan, of om een 3d scan te maken.... Maarjah, dan ben je eenmaal bezig he ;)
     
  4. ickarus

    ickarus

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    374
    Locatie:
    O-V Belgïe
    Heb je meer info over het vacuumzuigmachientje?
    Merk en foto's?

    Mvg
     
  5. scoobysport

    scoobysport

    Lid geworden:
    11 nov 2009
    Berichten:
    245
    Simpel te maken hoor :)

    Maak van wat hout een bak in de maat die je wilt, maar hoe kleiner hoe makkelijker dit werkt met huis/tuin/keuken apparatuur ;)

    Dus bijvoorbeeld 'n bak van 30x30, en zo'n 8 a 10cm hoog. In 1 van de zijkanten maak je een opening waar je je stofzuigerslang in kan doen, hoe strakker die past hoe beter het effect.

    In de bovenkant van de bak maak je gaatjes. Vervolgens leg je het gene waar je een mal van wilt maken hierop, en daarop weer een speciaal soort plastic, die verwarm je en als die goed warm is en al begint in te zakken zeg maar zet je de stofzuiger aan. Die zuigt dan het plastic dicht.

    In t linkje zie je alles op beeld :) Simpel te maken en werkt behoorlijk goed!
    5vkvRaB_zdg[/media] - Vacuum forming for UAV aircraft fuselage
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    @ Scoobeysport,

    Ja zo bedoel ik het, na 3 mislukte kapjes, wat gedoe met de juiste warmte krijg ik nu keurige kapjes. En er is ook nog een Duitse link, hierin staat het met wat meer 'grundlichkeit' uitgelegd.

    link--> Bauen mit Depron - Home
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2011
  7. scoobysport

    scoobysport

    Lid geworden:
    11 nov 2009
    Berichten:
    245
  8. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Hobbyin in Waalwijk heeft het ook 3,50 euro per vel 0,5 mm dik 50X70 cm.
     
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina