drijvers waterdicht maken

• Topicstarter Topicstarter philip leenman
  • Startdatum Startdatum
P

philip leenman

Guest
beste mensen,

zoals de titel al aangeeft vraag ik me af hoe ik mijn drijvers/floats of hoe je het noemen wil, waterdicht kunt krijgen.
ik heb al een keer een setje drijvers gebouwd, deze heb ik toen gefolied en het werkt best goed. maar naderhand kruipt er tog water onder, en dat is niet leuk natuurlijk :lol:

nu heb ik nieuwe's gebouwd van balsa en nu vroeg ik me af of ik ze ook gewoon kon spuiten, met verf weet je wel :wink: , gaat dit niet scheuren of loszitten als je een paar keer een wat hardere landing maak? en hoeveel lagen heb je nodig om hem waterdicht te krijgen?

of zijn er nog andere ideen die beterderder :D zijn :?:

groeten

philip

G4/lamineer epoxy en 25 grams glasmat. Wordt het tevens sterker, en is mooi waterdicht. G4 is van oorsprong een impregneermiddel voor vochtige muren.

okeeee bedankt voor de snelle reactie he!!

is dat allemaal bij de modelbouwzaak te halen?
en die G4 is dat de lijm ofzo waarmee je de glasmat lijmt?

groeten philip

Ja klopt. G4 is een waterachtige lak. Daar smeer je de drijvers mee in alsvorens het glasmat er overheen te leggen. Desnoods een keertje narollen/kwasten met G4 zodat al het G4 goed wordt opgenomen in het glas. De overgebleven randjes glas kun je er vanaf schuren nadat het G4 is uitgehard. Daarna is het ook prima te spuiten met een autolak/Simprop Color 2000 of iets dergelijks.

Beide materialen zijn over het algemeen goed verkrijgbaar bij iedere modelbouwwinkel. Van 2 Brothers en Hobby-In weet ik het zeker.

nou hastike bedankt joh!!
een perfecte oplossing!!
ik weet genoeg en heb weer wat te doen...

nog een fijne avond verder

gr. philip

Zorg wel dat je geen 'luchtbellen' krijgt onder de glasmat, heb ik ook, is later lastig met plamuren.
De romp wordt op die plek dan niet stevig genoeg.

Ik smeer dus ook overvloedig G4 op de binnenkant.

Gr.
Taco.

ik ben van plan om hem met epoxy in te verven, welke eerst verdund is met thinner, dan een laagje oravover er overheen, en dan spuiten, als er dan nog water in komt, weet ik het ook niet meer :wink:

Back