dringend advies nodig

Hoi iedereen, ben nieuw op het forum hier en heb direct al een "groot" probleem.

ik ben op zoek naar een electro zweefvliegtuig.
ik ben absoluut weg van de stijl van de DG1000 en de ASW28 maar er zijn zoveel fabrikanten die deze maken tegen erg uiteenlopende prijzen.
ik ben vooral op zoek naar een zweeftoestel dat rustig en niet snel vliegt om met te thermiek zweven.
ik zou denken aan een formaat rond 2M60 spanwijdte en ik heb een budget van ongeveer 200 euro voor het model ( exclusief servo's of motor)
ik heb een beetje ervaring met zweven ( multiplex easyglider ) en ik vlieg reeds enkele jaren met vliegtuigjes met rolroeren. op vlak van flaps of spoilers heb ik geen flauw benul of dit nodig is of niet ( maar lijkt me wel leuk).

weet iemand van jullie een goed modelletje voor me?
of een goed review/ervaring? de reviews die ik tot hiertoe gevonden heb, lijken me nogal vaag en eenzijdig

alvast bedankt

MVG
Johan V.

Ik denk dat de Solius van Multiplex de beste optie is in dit geval

Goed advies, daar sluit ik mij bij aan. Deze ziet er leuk uit met een "scale" look en vliegt ook nog rustig (en kan tegen een stootje)

Schuim hoort in de lucht en hout in de open haard :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

De solius is inderdaad een heel goede keus. Wil je toch nog meer schaal dan vind ik de DG 1000 van Hype een goede keus. Die vliegt ook rustig en stabiel. Doordat de onderdelen wat dunner zijn dan van de Solius, vervormt het schuim wel wat gemakkelijker en ben je de eerste vlucht van de dag wel weer even druk met trimmen.

Max

Heren, dank voor de tips ! zal het zeker eens bekijken.
Gfk romp geen aanrader? Ben namelijk niet echt een liefhebber van die schuim dingen.
Die easy glider is ook maar als treiner gekocht. Ondertussen kan ik al redelijk vliegen

Johan.

Gfk romp geen aanrader? Ben namelijk niet echt een liefhebber van die schuim dingen.
Johan.

het probleem zit hem in de combinatie: je wil een goed vliegend model met scale looks voor ca 200 euro. Voor dat bedrag zijn er weinig goed vliegende modellen te vinden (behalve schuim). Blijf vooral weg van Chinese rommel die door meerdere aanbieders verkocht wordt. Daar ga je geen plezier aan beleven omdat ze nogal tip-stall gevoelig zijn en dus niet stabiel in de thermiek liggen. De Reichard modellen die o.a. door Staufenbiel worden verkocht vliegen prima, maar zijn (in deze prijsklasse) niet schaal. Als je voor het zweven gaat vind ik ze wel een aanrader!
Max

Schaal is geen noodzaak, het is alleen mooier op de grond.
Ik ben echter absoluut niet te vinden voor het soort toestellen met halverwege de vleugel nog en knik.
Het belangrijkste voor mij is dat ik rustig en relaxed kan thermiek zweven en, als ik goed begrepen heb,is het dan beter om wat groter te gaan, vandaar dat ik gedacht had aan 2m60.
Er is in de week al stress genoeg :-)

dan zou ik gaan voor de Sundowner of Sirius van Reichard/Staufenbiel. geen knikvleugel en wel uitstekende zwevers. Maar jij moet bepalen of je ze ook mooi genoeg vindt............
Max

Back