Dringend: hitte nodig!!

• Topicstarter Topicstarter arttext
  • Startdatum Startdatum
A

arttext

Guest
Is er iemand in de buurt (Amsterdam e.o.) die mij even kan helpen. Ik moest een stukje koper (zilver) solderen over een gat in de (dikwandige, het is geen standaard koper pijp) buis van het blokje. Het stukje koper is al verzilverd en het ruimte rond het gat ook, maar ik krijg het samen niet meer heet genoeg (het plaatje leidt de vlam weg van de buis) om het plaatje op het gat te laten smelten, het zit wel, maar niet dicht.
Als tegenprestatie maak ik later (indien gewenst) een 'staatsiefoto van uw favoriete machine, tractie of statisch)

Ruud

solder.jpg

Op een gaspit (fornuis) leggen, koffie gaan drinken en daarna terplaatse van de reparatie bijstoken met soldeerbrander.
Grote kans dat het dan wel lukt.

hitte

Op een gaspit (fornuis) leggen, koffie gaan drinken en daarna terplaatse van de reparatie bijstoken met soldeerbrander.
Grote kans dat het dan wel lukt.

Maar ik ben een beetje bang dat de andere wartels ook los gaan, en dan ben ik nog verder van huis, of valt dat wel mee?

Ruud

Gewoon vloeimiddel rondom de andere solderingen smeren, dan kan je stoppen als het glazig gaat bubbelen.
Maar ik denk niet dat je het met een gaspit alleen an warm genoeg krijgt.

hitte

Gewoon vloeimiddel rondom de andere solderingen smeren, dan kan je stoppen als het glazig gaat bubbelen.
Maar ik denk niet dat je het met een gaspit alleen an warm genoeg krijgt.

ok, ik ga het proberen, bedankt, khou je op de hoogte..

Hitte

Nou volgens mij is dat fantastisch gelukt (lekker op de dubbele wokbrander), mooi gevloeid. Klein probleempje, is dat het op een oud grillrooster gelegd was en dat is nu mee gesoldeerd, haha, maar dat los ik met een Dremel slijpschijfje wel op en daarna even afpersen. Harm, nogmaals bedankt. (Als je ooit die foto wil, hoor ik het wel)

Afgeperst, 7,5 bar onder water. Niets; perfect!

Ruud

solder2.jpg

Nou ja, als het niet gelukt was had je er in ieder geval een heel apart BBQ rooster erbij. ;)

Maar toch, gefeliciteerd!

Back