Dringend hulp nodig met ESC installeren!

Ik heb sinds lang geleden een nieuwe brushless motor en snelheidsregelaar gekocht voor mijn HB King II maar niks mee gedaan, tot vandaag. Nu snap ik totaal niet hoe ik de nieuwe motor en snelheidsregelaar installeer. Ik heb wel de handleiding gelezen die er bij zit over 'beep,-beep' tones. Maar het enige wat die van mij doet is als ik hem uitslaat dat tududu (DLM zoals in de handleiding) en daarna om de 1.5 tot 2 seconden een beep. Ik heb echt alles geprobeerd, ook om in program mode enzo te komen maar het lukt gewoon niet!

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!

Edit:
nu vond ik dit ergens op internet:

1. Safety mode: the motor won’t start no matter what the position of the control stick is when
switched on the RC unit. When the throttle is not at lowest or Max position, it will sound by
“di-di-di” for warning.W

maar de stick kan niet verder omlaag nor omhoog als ik het probeer ??

Laatst bewerkt:
Hoi,

heb je je trims ook op 0 ?
Staat je sub trim ook op 0 ?
Is je gas niet gereversed ?

Vaak moet je de regelaar het bereik van de gasstand nog leren.

Dus: gas helemaal dicht, regelaar aan, gas helemaal open, gas weer helemaal dicht. Wil dit ook niet ?

Grtz,
Menno

Hoi,

heb je je trims ook op 0 ?
Staat je sub trim ook op 0 ?
Is je gas niet gereversed ?

Vaak moet je de regelaar het bereik van de gasstand nog leren.

Dus: gas helemaal dicht, regelaar aan, gas helemaal open, gas weer helemaal dicht. Wil dit ook niet ?

Grtz,
Menno

De gyro staat op NORMAL, de zender ook. de 2 trims in het midden staan helemaal naar beneden. En de ESC die moet toch in de B bij de ontvanger of bij een ander cijfer? Want nu doet ie alleen dat deuntje aan het begin dududu en geen beep- meer en de heli doet zelf allemaal bewegingen met de bladen enzo.

Nee, de ESC komt niet in de B (van Battery) maar in de eerste of derde ingang van de ontvanger.

Bij spektrum is het kanaal 1 en bij futaba kanaal 3.

Dat zijn dus de throttle ingangen.

Ik weet niet welke zender/ontvanger je gebruikt als het de originele is an de king dan moet die in de eerste ingang van de ontvanger.

Hoop dat je er wat mee kunt

remon

Laatst bewerkt:
Haha, 'B' is de ontvangeraccuaansluiting van je ontvanger (als je een aparte ontvangeraccu gebruikt).
De ESC moet op het kanaal van je gasinstelling (zie handleiding van je zender).

Haha, 'B' is de ontvangeraccuaansluiting van je ontvanger (als je een aparte ontvangeraccu gebruikt).
De ESC moet op het kanaal van je gasinstelling (zie handleiding van je zender).

Hij zit nu in 1, als ik hem nu aansluit hoor ik alleen dat deuntje en voor de rest alleen gesuis van de elektro, en als ik de throttle stick up en down doe bewegen de rotobladen alleen maar heen en weer (als sturen)

Hij zit nu in 1, als ik hem nu aansluit hoor ik alleen dat deuntje en voor de rest alleen gesuis van de elektro, en als ik de throttle stick up en down doe bewegen de rotobladen alleen maar heen en weer (als sturen)
Klinkt typisch als aansluitingen op de verkeerde ontvangerkanalen.
Nogmaals: Zenderhandleiding raadplegen.

Lijkt mij dat je throttle en nick omgedraaid hebt. Als je een futaba zender hebt, reverse dan je throttle kanaal ook. Meestal staat die verkeerdom.

Ja. Ik heb nu alles goed aangesloten en ik zit in program mode, het enige probleem is nu dat ik hier niet uit kan komen. In de handleiding staat dat na de 8e toon (installing) er een speciale toon komt en dat ik dan binnen 3 seconde de stick naar benede moet doen, dat doe ik maar hij gaat weer naar de 1e (beep) etc.

Welke zender heb je? Het kan zijn dat je de endpoints wat moet vergroten.. dat ie nu een uiterste stickpositie nog niet als uiterste ziet..

Welke zender heb je? Het kan zijn dat je de endpoints wat moet vergroten.. dat ie nu een uiterste stickpositie nog niet als uiterste ziet..

De standaard esky 6 channel transmitter (CCPM TX)
En nog een vraagje, de gyro hoort die op REV of NORM?
En die op de zender? ik heb nu de handleiding niet bij de hand dus ik weet niet hoe het standaard staat.
Ik heb nu AIL op REV, ELE op NORM, THR op REV en RUD op REV

Alvast bedankt voor de hulp

Ik denk dat alles nu goed zit, het enige rare is dat wanneer ik nu gas geef dat het motortje piept en steeds om de 0,25 seconden dan een kwart slag draait en alle andere sticks werken ook niet (alleen throttle :s)

Back