Dringende vraag ! mbt Wolf K-10

Hallo mensen,
Gisteren zijn we (mijn broertje en ik) met zijn 90 cm Wolf k-10 wezen vliegen en dat ging erg lekker.
Het begon dan ook aardig te kriebelen bij mij en ik ben vanmiddag dan ook maar eens begonnen aan een 70 cm. k-10 die al véél te lang op de plank lag.

Nu is het probleem: als ik de motor op de "normale" plek leg, dus tegen de achterlijst van de vleugel dan ligt het zwaartepunt véééél te ver naar achteren.
Ergens op dit forum zwerft een post rond van iemand anders die ook een zagi/k-10 (dacht ik toch) gebouwd had en het zwaartepunt probleem had opgelost door de motor veel verder naar voren te plaatsen dmv een verlengde as die hij uit alu op de draaibank gemaakt had.
Afijn. na een flinke zoektocht heb ik dat draadje nog steeds niet gevonden, weet iemand van jullie welk draadje ik bedoel en waar ik dat kan vinden.
De k-10 is bijna klaar en dit is nog zo'n beetje het enige dat ik doen moet.

ooh ja: andere optie's om het zwaartepunt goed te krijgen heb ik al geprobeerd, zoals, alle electro zo ver mogelijk naar voren, accu in de neus, enz.

Met vriendelijke groet, Jesse.

Hoi Jesse,

Misschien kan je vertellen welke motor je erop wil bouwen het is best mogenlijk dat die te zwaar is je moet denken aan max. 20 gram verder vliegt het net zo goed als de grotere Wolf K-10.
Ook erg leuk op de helling zonder motor ben je ook van je probleem af.

Groet Peter

Van de site van www.eppshop.nl:

B2040-7T Brushless binnenloper 3361KV25,00 EUR

Print produkt gegevens
print.gif

Specificaties:
Type: B2040-7T
KV (RPM/V): 3361
Afmetingen: D20 x L40mm
Gewicht: 60g / 1.2oz
Voltage range: 6-12V
As dia: 2.3mm
Max. Eff: 82%
Stroom max. eff: 20A
Max. belasting: 23A (60 sec.)
Max. Vermogen: 175W (60 sec. max.)

Een ideale motor voor de Wolf K10 70 cm motor met APC 4,1x4,1 prop en 3S LiPo >1300 Mah 20C

Bedankt voor je reactie Peter, maar klopt de info op de site van eppshop niet of is 20 gram toch ietwat te licht om er leuk wat snelheid uit te halen?

ps: ik heb overigens niet deze motor besteld maar wel eetje van hetzelfde gewicht

nou helaas, ondanks de tip van ramsus42 is het niet gelukt om de motor in een push configuratie te monteren ivm een veel te "achterlijk" zwaartepunt.
De motor zit nu op de voorkant.
Zie topic: high-speed-k-10-heavily-modified

Laatst bewerkt door een moderator:
Jesse ,

Deze motor is bedoeld voor de Wolf K10 Motor versie!!!! Dit is iets ander model met een groter vleugeloppervlak. Ga voor iets lichts zoals Peter ook aangaf.

Aangezien ik tot heden nog altijd geen reaktie gekregen heb van de epp shop zelf ga ik de vraag maar hier stellen.

1). wat is het verschil van uitvoering van de helling zwever tenopzichte van de motor versie?

2). Waar moet ik nu precies het zwaarte punt meten
a). 10 cm van de neus
b). 15 cm van de neus

Hoop dat er iemand een antwoord op kan geven

MrSat = EPPshop volgens mij
je motortje zou prima moeten werken op de motor-versie; is je lipo niet gewoon te licht?

@ zambezi: een zwaardere lipo gaat niet in de 70cm motor versie omdat de neus te spits is, een zwaardere lipo is automatisch ook groter en dan moet je teveel materiaal wegsnijden waardoor de neus te slap wordt of je de accu teveel naar achteren komt te liggen.
Al met al denk ik dat de 70cm motor versie niet geschikt is om een "high power" setup op te zetten.

Als je de uitsparing voor je accu beplankt met 1,5 mm. balsa op bodem en wanden, dan is ie weer stevig genoeg.
Heb ik zelf op deze wijze in mijn 80 cm. zagi gerealiseerd. De motor heb in zover naar voren gehaald dat het zwaartepunt weer klopt. Dit levert wel een grote uitsparing voor de prop tussen de aillerons op.
Verder vlieg ik met 2200 mAh 3 cellen lipo's in 't ding. en een 1100 KV 70 grams buitenlopertje met 8x6 prop.

@ zambezi: een zwaardere lipo gaat niet in de 70cm motor versie omdat de neus te spits is, een zwaardere lipo is automatisch ook groter en dan moet je teveel materiaal wegsnijden waardoor de neus te slap wordt of je de accu teveel naar achteren komt te liggen.
Al met al denk ik dat de 70cm motor versie niet geschikt is om een "high power" setup op te zetten.

V...... is 20 gram toch ietwat te licht om er leuk wat snelheid uit te halen?

Zo ik mij niet zo zorgen om maken. Power zat. Ik vlieg met een motortje van40g kistjes die 2 keer zo zwaar zijn en dat gaat nog steeds vertikaal.

De boel licht houden waardoor het beter te sturen is zal prettiger vliegen.

Back