Drone(NL) uit de lucht geschoten

Weet niet... de trekkers rijden hier met GPS assistentie en kunnen ook autonoom door het veld. Die trekken voren in hun akkers waar een lineaal langs kan. Lijnrecht als nooit tevoren.

Als dat geen recreatieve Drone is, maar een om z'n gewassen en grond te checken?
En raakt net buurmans perceel. Effen een vermogen de grond in. En stel hij heeft een vergunning. Zie je dat op die afstand?
Als de Russen hier langs komen, strak langs de grens, met drone of jet... knal je hem dan direct uit de lucht als hersenverweekte dombo? Vast, wel met consequenties. Omgekeerd uiteraard niet, dat is reeds bewezen...

Een 'knul' die een drone neer knalt? Windbuks? Straks een vuurwapen? Heeft die knul een licentie???
Mag je in het wilde weg rond gaan schieten met vuurwapen? Luchtbuks mag legaal tot punt 5.5? Zoiets? Met bepaalde pellets. Krijg je met zo een pellet op afstand een drone uit de lucht? Dan krijg je ook een mens vlak.
Dan... een katapult is een verboden wapen. Mag zelfs een recreatievisser niet eens z'n aas mee in het water jassen. Overtreding wapenwet!
Dacht dat de overheid het monopolie had op geweld?

Verkeerde ontwikkelingen. Is de rechter wel competent in zake?

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Bas, je hebt gelijk het kan natuurlijk niet eigen rechter spelen is niet iets wat wij willen in ons land.
Ben dan ook van mening dat de schutter aangepakt had moeten worden. Hij beschadigd immers moedwillig een eigendom van een ander en dat is strafbaar. Vreemde rechter dus. Of heet dat een kromme rechter.

Ik sprak niet "à titre personnel" overigens, maar in z'n algemeenheid denkend...
Een wild west toestand willen we hier toch zeker niet hebben, ook al gaat het die kant uit.
Kennen de rechterlijke overwegingen natuurlijk niet... maar gaan staan schieten op wat je niet bevalt? Never ever!!!
Straks krijg je clubjes puistige bozo's die menen zich bij een modelvliegclub te kunnen uitleven.

Voor wat het waard is!

Say no more!

Overigens... dit zullen we op Schiphol, noch boven Haarlem (Fokker) meemaken...
Velen hebben het vast al gezien. Fraai gedaan.

Noemen we een 'perpetuum-near-miss' :confused:

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Een 'knul' die een drone neer knalt? Windbuks? Straks een vuurwapen? Heeft die knul een licentie???
Mag je in het wilde weg rond gaan schieten met vuurwapen? Luchtbuks mag legaal tot punt 5.5? Zoiets? Met bepaalde pellets. Krijg je met zo een pellet op afstand een drone uit de lucht? Dan krijg je ook een mens vlak.
Dan... een katapult is een verboden wapen. Mag zelfs een recreatievisser niet eens z'n aas mee in het water jassen. Overtreding wapenwet!
Dacht dat de overheid het monopolie had op geweld?

Och, tegenwoordig heb je ze ook al gewoon met .357 mm / 9 mm. (https://www.shogun.nl/luchtdruk/geweren/benjamin-bulldog-357.html)
4.5 en 5.5mm zijn meest gangbaar, daarnaast nog .22.
Maar iedereen boven 18 jaar oud mag een luchtdrukwapen bezitten en hiermee schieten op een terrein welke niet voor het publiek toegankelijk is en de kogels mogen dit terrein ook niet verlaten.
Zomaar schieten of jagen op dieren met een luchtbuks mag ook niet zondermeer (ook niet op je eigen terrein).
Naast dat het geen gelijkend wapen mag zijn (dus duidelijk lijken op een echt vuurwapen) en dat je het niet mag dragen zijn er (vooralsnog geen inperkingen).
Vliegt iemand met een drone op/over dat terrein dan kan de politie er dus eigenlijk vrij weinig aan doen.

En 'straks een vuurwapen' is i.m.h.o. even kort door de bocht als zeggen dat een (hasj)roker binnen 2 jaar aan de harddrugs zit.
Maar op legale wijze verkrijg je een vuurwapen niet zomaar. Daarnaast zijn er ook wat regels omtrent het houden van een vuurwapen.
Ik werd zelf nogal simpel van de vragen aan mijn vrouw of ze het niet vervelend vond dat er vuurwapens in huis waren........als ik boos zou worden en moordneigingen zou krijgen dan loop ik bijv. wel naar de keuken en pak daar 1 van de 50 messen die daar liggen.
Ben je binnen 30 seconden klaar om de Rambo uit te hangen.

Om een pistool schietklaar te krijgen zou ik 2 kluizen (1 voor de wapens en 1 voor de munitie) door moeten worstelen en de boel schietklaar maken. Dan zou ik onderhand al ruim 10 minuten de tijd hebben om mijn woede af te laten koelen.
Heel de schietsport verbieden omdat iemand een drone van zijn terrein af schiet is dan ongeveer hetzelfde als wat nu gebeurt met de drones.
Hee, een prutser met luchtdrukwapens....laten we de gehele schietsport verbieden. Hee een prutser met een drone, laten we heel de modelvliegsport afschaffen.

Bij katapulten ging het o.a. mis toen mensen er kogels uit kogellagers en knikkers mee gingen schieten.
Een katapult en bijv. knikkers krijg je makkelijk door een metaaldetector en zo krijg je vrij simpel een dodelijk wapen op plekken waar je het niet wilt hebben.
Nadeel bij de recreatievissers is ook nog dat deze hun hobby veelal op publiekelijk toegankelijk terrein uitoefenen.

Aah ja, voor de duidelijkheid. Ik heb zelf geen vuurwapens meer.
Zit nu weer in het modelvliegen dus daar gaat al mijn geld aan op.....:D

..... Nadeel bij de recreatievissers is ook nog dat deze hun hobby veelal op publiekelijk toegankelijk terrein uitoefenen. .....
Toevallig gisterenmiddag een karper visser met een katapult bezig gezien. Hij schoot zijn boilies met gemak minstens 50 meter ver! Overigens zijn katapulten al lang verboden! Zie HIER.

Mijn vader viste nog wel eens een 'drone' op van de marine die met schietoefeningen neer was gehaald boven zee. We hebben jaren lang een motor en prop in de schuur gehad.

Yup.... is een computer simulatie die over een toeristenfilmpje heen ge"truukt" is....

Yep:D getrukt of niet ....maar straks lopen we met zijn allen te zeiken dat we niet meer kunnen vliegen omdat er straks wel 1 of andere idioot bij schiphol toch filmpjes wilde maken.
in duitsland is er al een hoop gaande dank zij de drones.

Dat is wel zo.... en dat is hard op weg waarheid te worden.
In Slovenië is het al gewoon min of meer volledig verboden... Ook gewoon modelvliegen.

Dusssss.....

Toch helpen dit soort filmpje niet echt. Voor veel mensen (de meeste?) is dat geen probleem, die kijken wel door die trucjes heen. "Wij" toch ook allemaal. :rolleyes::cool::cool:
Helaas zijn er ook veel mensen die denken, zelfs zeker weten :(, dat dit soort filmpjes echt zijn. Die mensen krijgen de bibbers wanneer ze lezen of op de radio of tv horen dat er weer "een drone" vlak bij een vliegveld is gezien. Daardoor wordt hun stem ook steeds sterker bij iedere keer dat er zo'n minkukel is die met zijn vliegmachientje in de buurt van een vliegveld gaat vliegen.

Back