Droneflyer quadcopter mkiii

jawel.... Wat wil je weten ?

Het is een gaui 500x flyer, en komt weg bij Vnix. Gebruikt een naza flightcomtroller.
op mijn youtube was ik volgens mij de eerste die de 500x flyer uitrustte met de naza...

Heb samen met een jongen die toen werkte voor Vnix, het een en ander gedaan, en uitgezocht. Conclusie op naza was het prima, met de gu344 van gaui was het nix ;)
Later de gps variant nog gehad van gaui de INS, maar dat was nog minder... Ne op naza wil het prima.. Maar zoals alles heeft het zijn beperkingen.. Meer dan een gopro moet je er niet aanhangen vind ik..

De Gimbal is leuk voor foto's , maar niet voor film..
Druk er een zenmuse op! Dan heb je wreed mooie beelden!

Hier de eerste kennismaking, zonder naza...

Hier de 2e, en het is al vliegbaar ;) Maar nog niet van harte..

Op naza , maar zonder gps:

Op naza , met toen de gps update:

Hier de hex variant met naza gps....

Hier de hex vliegend op naza

Laatst bewerkt door een moderator:
Emil

Zal me gelijk een beetje voorstellen, ik kom uit Amersfoort en zit al enige tijd te kijken op dit forum.

Ik ben een beetje gek geworden van een drone en wil een hoop info lezen.
Vandaag maar eens geregistreerd op het forum, je raad het al een beetje, ja ik heb een drone. Er waren twee onderwerpen die ook info wilden over de mk3.
En daar kwam tot nu toe geen reactie!!??

Ik heb een MK3 en een 8 kan zender. ik had alleen bij aankoop een stukkie gevlogen, maar thuis zit ik eerst de instellingen te bekijken via naza m v2 controller.

Ik wil eigenlijk eerst een hoop weten voordat ik ga vliegen.
moet nog een hoop leren !!

nu ben ik benieuwd of de instellingen goed staat en dat kan ik nu nog niet vinden.

Gr. Bult

PS de filmpje had ik reeds op YT gezien , ziet er top uit. Mmmmm :D

Als hij vliegt kan je de gains proberen te verzetten, maar hier geld wel, voor het zelfde geld is alles al goed afgesteld...

Voor de yaw geld eigenlijk hetzelfde, als grove regel, bij yawen, en dan stick los laten.., (Niet laten schieten!) gaat hij naar boven, te hoge gain, naar beneden te lage gain...

Klopt niet helemaal , er zit een lang verhaal aan vast, maar komt hier wel aardig op neer.. Goed genoeg om visueel te zien of je de yaw redelijk goed hebt..

Laatst bewerkt door een moderator:
Als toevoeging aan het verhaal van Emil, Die quadcopters worden niet meer gemaakt en verkocht. Er zijn een boel alternatieven beschikbaar en zelf bouwen is eenvoudiger dan ooit. Mocht je het niet zelf willen doen zijn er een aantal kant en klaar opties op budget en op professioneel niveau. Die quadcopters van v-nix vlogen overigens prima met de Naza + GPS.

Tanks voor de info hier probeer ik de info te verzamelen.
Gisteren toG even naar buiten gegaan om de MK te proberen, was niet een sux6. Ik had hem niet hoog maar wilde met de wind wegdrijven. heb heb de MK maar gelijk op de grond proberen te zetten maar dat ging te hard.

Ga eerst maar naar een heeeel groot grasveld om te kijken of de MK recht blijft staan. en de bewegingen onder de knie te krijgen.

Heeft het zin om printscreens te plaatsen van instellingen gps??
wordt vervolg.

PS krijg je niet via de mail een bericht dat er gereageerd is op een post of is dat alleen bij een eigen topic??

Je kunt je abonneren op een discussie...
Je gains posten zegt niet zoveel, maar kan een idee geven hoe het staat. Iedere copter heeft weer andere gains nodig.

Als je op GPS vliegt houd de KP index in de gaten! Alles vanaf 4 moet je niet willen vliegen.

vandaag het een en ander geprobeerd buiten. Uhhhhh jahh. ,Moeilijk... doet nog niet wat ik wil. een keer 2 min in de lucht kunnen houden. 2 prop stuk en 1 beugel waar de MK opstaat.

Ik dacht dat de gps me een beetje zou helpen hahaha. niet dus
Ik had hem in de lucht en toen ging de MK afdrijven, ik al een raket laten zaken tjakaa een propellor. 2x de lucht in. haha moest de hele tijd bijsturen, schrok me kapot ging van link naar recht naar boven naar onder. pfffff weer landen.

Kortom ...... moet nog veel oefenen!!??
Ga toch iemand vragen om alle instellingen door te lopen. en een beetje tips en truXX.

Recht naar benee, en zeker als een "raket" is niet handig en dat vindt Naza, en bijna iedere multicopter niet leuk. Beter met een beweging laten zakken, of langzaam.

In ATTI mode blijft hij NIET op zijn plek en drijft hij af. met de wind mee.

Verdiep je eens in de basics van zon ding, het is geen wonder middel die gps, het is een HULP middel.. Hou ook goed de KP index in de gaten (n3kl.org)

Stijg pas op als je een gps fix hebt. Stijg op in Atti, schakel dan pas over op GPS.
Behandel het ding als een vrouw, aai en streel met de sticks, het is geen pan snert!

Hou hem eerst dichtbij, en ga niet te hoog. Je moet nog leren vliegen... Dus laat die filmpjes op internet maar even wezen ;), anders ga je serieus leergeld betalen, en dat is duur!

suc6 ermee..

Emil

Bedankt voor je reactie. Ga van de week weer proberen, eerst het een en ander veranderen dat heb ik gelezen in jou topic. De gps op een staaf. En me kap zit niet mooi vast daar wil ik iets op verzinnen.

payload setje kopen van gaui. Daar de gps op zetten....Daar zit de kap ook meteen weer mee vast. Enige nadeel, niet meer inklapbaar...

Back