drones in het nieuws

Heeft er al iemand foto's gezien van de drones boven de luchtmachtbasissen ? De foto's op nieuws sites zijn vaak niet van de drones maar een dji overdag etc.
Ik vraag me echt af welk soort van drones etc het zijn. En hopelijk is het geen heisa over een DJI van marktplaats bij wijze van spreken.

uit dit draadje enkele weken geleden.....

het komt steeds dichterbij, en zal uiteindelijk zorgen voor extra regelgeving. Straks is niks meer mogelijk als de 3 vertegenwoordigende instanties weer op hun gat blijven zitten. Tijd om nu echt de modelvliegsport te beschermen. Als dat niet gebeurd kunnen we straks alleen nog maar indoorvliegen.......

het komt steeds dichterbij, en zal uiteindelijk zorgen voor extra regelgeving. Straks is niks meer mogelijk als de 3 vertegenwoordigende instanties weer op hun gat blijven zitten. Tijd om nu echt de modelvliegsport te beschermen. Als dat niet gebeurd kunnen we straks alleen nog maar indoorvliegen.......
Ik ben daar ook bang voor ja.
Maar wij kunnen in onze handen knijpen dat wij vele jaren hebben mogen genieten van onze mooie hobby.

dji vliegt niet in zon no fly zone

Ik zie hier in de nofly zone van MAA meer dan genoeg van die drones rondvliegen. Ook de dji drones. Dat is schijnbaar toch te omzeilen.

Maar kijk ook eens naar de losse besturings bordjes voor drones van ome Ali en banggood. Daar zit dat niet in. En die zijn ook te gebruiken voor de reguliere modelvliegtuigen.

Ik zie hier in de nofly zone van MAA meer dan genoeg van die drones rondvliegen. Ook de dji drones. Dat is schijnbaar toch te omzeilen.
Dat geld niet voor de hele enorm grote zone, dicht bij de luchthaven gaat dji tegensputteren, maar niet waar jij woont.

De claim dat DJI niet vliegen in NoFly zones is achterhaald, als het al ooit fatsoenlijk heeft gewerkt.

De gebruikers van sticklose selfies-sticks kunnen door het simpel wegklikken van een soirt van cookie bericht overal hun gang gaan. Wellicht onwetend omdat dat de verkoper claimt dat de drone het niet doet wanneer je in een zgn no-fly zone staat.

ik weet toevallig dat in mijn omgeving de drone wel van de grond gaat (Rand no fly van zestienhoven)
Al weet ik toevallig ook dat wanneer ik naar Schiedam rij, en het daar probeer, hij het niet doet. (eerste cirkel no fly zestienhoven)
Ik weet toevallig (testen is best grappig.. ) dat bij de Kuip in rotterdam hij ook niet weg wil.
al heb ik bij de Marathon van Rotterdam iemand met een DJI mini gezien die gewoon boven de start staat te filmen... (dus daar doet hij het wel..)

Had te maken met de eerste zone rond een vliegveld, en de tweede.
Het is beide no fly zone, alleen de eerste zone hebben ze een harde no fly zone van gemaakt (geo fence)
de tweede ring gaat hij wel aan de gang, maar kun je de waarschuwing wegtikken.
Bij de Kuip ging hij dus ook niet aan de gang.
En daar zit (naast de zestienhoven 2e cirkel no fly zone) geen andere no fly op de kaart.

Dus men kan wel degelijk geo fencen om de drones weg te houden.
maar blijkbaar heeft men de toepassing van die gebieden wel aan banden gehouden..

Bij mijn westerburen is het al de hele avond mis. Vliegveld brussel en luik dicht ivm drones. Bij kleine brogel en nog een ander millitair vliegveld zijn ze ook gezien.getuigen zeggen 6 drones, politie heeft er 2 gezien.

Ik ben nog geen enkele deftige foto gezien.
Filmpje van Zaventem is nog het beste van kwaliteit, maar eigenlijk zie je alleen lichtjes.

bij veel djis kun je de firmware custom flashen en dan vliegt ie mog wel midden op de polderbaan van schiphol.

Straks is niks meer mogelijk als de 3 vertegenwoordigende instanties weer op hun gat blijven zitten. Tijd om nu echt de modelvliegsport te beschermen.

Wat een bijzondere reactie op het werk dat de drie koepels verricht hebben. Bij mijn weten is er nu een vergunning voor clubs gekomen, waardoor onze hobby toch aardig beschermd is.

Jij was er kennelijk bij? Vertel ons eens hoe dat gegaan is? En wat jij daar aan bij hebt gedragen in positieve zin?

Zoek maar in de historie, dan vind je wel eens ergens wat ik gedaan heb en geprobeerd heb in het verleden. Maar steek gerust weer de kop in het zand.

Zoek maar in de historie, dan vind je wel eens ergens wat ik gedaan heb en geprobeerd heb in het verleden. Maar steek gerust weer de kop in het zand.
Kennelijk is dat niet effectief geweest.

Je reactie dat de koepels ‘weer’ op hun gat blijven zitten slaat gewoon nergens op. Roepen dat een ander iets moet oplossen is het enige wat ik van je terugvinden kan.

als ik mij niet vergis, hebben ze in nl gewoon apparatuur om de bekende aanstuur frequenties uit te lezen.
zender en toestel zenden heen en weer met een specifiek patroon..
dus vrij vlot te zien voor de correcte apparatuur wat het is.

op die manier kunnen ze natuurlijk ook "gezien" hebben dat er drones aanwezig zijn.
Ze kunnen die dingen ook nog uitpeilen, hier blijkbaar niet gebeurd.
Ik had begrepen dat ze zelfs over kunnen nemen.. maar die toepassing heb ik nog niet in het echt gehoord..

Back