Droomauto

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Olafur, 2 dec 2015.

  1. Olafur

    Olafur

    Lid geworden:
    2 dec 2015
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Deventer
    Hey jongens,

    Dit forum gaat natuurlijk voornamelijk over modelbouw, waarbij veel mensen interesse tonen in auto's en andere voertuigen. Daardoor ben ik wel benieuwd wat jullie niet-modelbouw droomauto is! Ik zal beginnen:

    Mijn droomauto... een bugatti veyron!

    [​IMG]

    Maar met een BMW 4 serie (deze dus) zou ik ook al dik tevreden zijn..
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  3. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Mijn droom auto(s):


    Voor op de openbare weg een Alfa Romeo 8C Competizione

    [​IMG]

    Voor op het circuit een Alfa Romeo 75 IMSA

    [​IMG]

    Bella macchina d`Italia!! :worship:

    Groeten, Ramses
    .
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2015
  4. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Zou voor mij de Lancia 037 zijn. Pff, zo'n auto zou ik echt wel eens in willen rijden.
     
  5. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Oeh... Lancia 037... ook erg gaaf inderdaad, nog zo`n Italiaanse schoonheid!!
    (hier twee afbeeldingen, want ik denk niet dat iedereen weet hoe zo`n prachtige 037 eruit ziet ;))

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten, Ramses
    .
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2015
    Cnn vindt dit leuk.
  6. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Ik ben dan wel echt een "luchtvaart fanaat", maar mooie snelle (italiaanse ;)) auto`s doen me ook veel.

    Leuk draadje! Wil dit dan ook even delen:

    Hier een foto van mijn Alfa75 3.0i V6 QV op het circuit van Zandvoort:

    [​IMG]

    Ruim 220 pk op de achterwielen, gewicht van de wagen rond de 1000 kg, 50-50% gewichtsverdeling, transaxel, versnellingsbak achterin aan de diff, etc. etc.

    Ik heb op de Nordschleife (Nürburgring) een race cursus van 2 dagen gedaan bij RSRacing met verschillende Alfa 75`s van RSRacing.
    Dat was een heel erg gave ervaring!! Onbetwist het mooiste circuit van de wereld! :worship:

    Met mijn eigen "circuit geprepareerde" Alfa75 3.0i V6 QV heb ik gereden op de Nordschleife (Nürburgring), het circuit van Zandvoort en het TT-circuit in Assen.
    Het is een hobby van me geweest welke zeer veel tijd en nog meer budget vergde... ;)
    Ik heb toendertijd ook het Alfa75Register uit eigen initiatief opgezet en vele evenementen georganiseerd.
    Maar op een gegeven moment wordt je vader, krijg je andere verantwoordelijkheden, minder tijd en wordt het budget ergens anders voor gereserveerd...

    En toen heb ik m`n rc-vlieghobby weer opgepakt! :D

    Ik rij nu dagelijks een Alfa Romeo 147 Veloce, maar een Alfa 75 voor "erbij" (circuit! ;)) zou ik toch nog wel weer eens willen!
    Zoals ze het noemen ben ik een echte "Alfist",... het is een virus,... eens Alfa...
    Altijd Alfa`s gereden, maar een keer een zijstap gemaakt en voor degelijkheid en veiligheid gekozen... het werd een SAAB.
    Dat was eens en nooit weer! ;) Geef mij maar bella macchina d`Italia!!

    Groeten, Ramses
    .
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2015
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik denk nog steeds met enige weemoed terug aan de verlaagde Alfa 33 QV die ik ooit, lang geleden, gehad heb.
    Wat een feestje was dat onder de rechtervoet....
    Kwijtgeraakt in de scheiding, en Trut-hola had het ding binnen een week dusdanig in de prak gereden, dat er niks meer mee aan te vangen was....
    En DAT was eigenlijk nog wel het meest frustrerende....
     
    ramses vindt dit leuk.
  8. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    Als ik veel te veel geld zou hebben ...

    [​IMG]

    Of misschien wel ...

    [​IMG]
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  10. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Wat een vreselijk lelijk, onpraktisch kl*reding. Als je zo buitenboord moet hangen om achteruit te rijden, en als men bij een simpel 4 cm hoog stoeprandje al een paar platen moet neerleggen omdat het "gebakje-met-kaasschaaf-achterop" anders vastloopt... Als je een simpel rugzakje al op de beenruimte van de bijrijder moet deponeren...
    Aantal PK's omgekeerd evenredig aan het IQ van de berijder.

    Mijn droomauto? Daar rij ik al in... volvo-v50-stationwagen-diesel-blauw-020--95697108-Medium.jpg
     
  11. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Precies.
    Ik ben er dan ook erg zuinig op.
    Landrover.jpg
     
    ramses en Roel van Essen vinden dit leuk.
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Inderdaad met afstand het meest ridicule wat ik ooit gezien heb, en zelfs qua vormgeving zou ik me doodschamen als ik daar op straat mee rond moest rijden...

    Maar ik denk dat je er op het circuit ongeloofelijk dikke fun mee kunt hebben, dat dan weer wel....
     
  13. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Heb jij je al laten inschrijven voor het bejaardencentrum?

    Nu zijn dit soort auto's natuurlijk niks voor de oudere jeugd, maar daarom kun je er nog wel wat waardering voor hebben. Uiteraard zijn ze bar onpraktisch, maar je gebruikt ze dan ook als regel niet voor je woon-werk verkeer. Vroeger vond ik zulke auto's helemaal geweldig, maar tegenwoordig rijd ik liever in een modale stationcar en als de familieleden het er mee eens zouden zijn ook nog een automaat. Geen herrie aan je kop, geen overmatige bandenslijtage door te leuke bochten en geen BMW-rijder achter je aan om te kijken of de zijne harder kan dan de jouwe.

    Maar, als ik dan momenteel toch de mooiste auto zou moeten kiezen, die ooit werd gemaakt was het de Bugatti 57SC Atlantic. Niet om er mee te rijden, want dat doe je niet met een auto, waarvan één van de twee nog bestaande exemplaren in 2010 werd verkocht voor $ 30.000.000, (http://www.theguardian.com/business/2010/may/11/bugatti-beats-car-auction-record) maar puur om er naar te kijken. Hier, zoals we 'm dit jaar hebben gezien in 'Autostadt' in Wolfsburg.

    [​IMG]
     
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Echte favoriet toch wel deze:
    [​IMG]

    en als 2de optie:
    [​IMG]
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee hoor... :D

    Ik vind de vormgeving best mooi, spectaculair zelfs, maar toch zou ik me er voor kapotschamen....

    Niet omdat hij lelijk is (dat zijn Roel zijn woorden) maar omdat het gewoon volledig "over the top" is.... Niemand neemt je serieus als je in zo'n bak aan komt kakken, al denk ik dat men wel begint te kwijlen zodra je daarna je creditcard uit je binnenzak haalt....

    Hoe dan ook, volledig niet passend bij mijn zelfbeeld.... Maar een Lambo Countach, dat vind ik dan weer iets waar ik gerust in rond zou willen tuffen. Andere stijl, past beter bij mij....
     
  16. SlashBash55

    SlashBash55

    Lid geworden:
    5 mrt 2015
    Berichten:
    72
    Miata, RX-7, RX-8.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Op de Discovery hadden ze een autoprogramma waar ze zoiets aan het restoren waren:
    http://blog.dupontregistry.com/bugatti/1938-bugatti-type-57-aerolithe-revealed-in-kuwait/
     
  18. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    Mijn droomauto bestaat helemaal niet. Voor mij is het een praktisch vervoermiddel wat van A naar B gaat. Als het dan ook nog de eigenschappen heeft die voor mij nuttig zijn, dan interesseert het mij niet welk merk er op staat of hoe snel hij is!
     
  19. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Tja, da`s inderdaad wel heel "praktisch"...
    Kijk je ook zo naar vrouwen?

    Alfa 33 1.7 Quadrifoglio Verde,... "karten" op de openbare weg! ;)

    [​IMG]

    Groeten, Ramses
    .
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2015
  20. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Als we het dan toch over "speelgoed" en "geld teveel" hebben, deze zou ik wel willen hebben, om op mooie dagen een rondje mee te toeren:
     

Deel Deze Pagina