Droomhuis Diorama

Discussie in 'Diorama's' gestart door vliegtuigje, 25 jul 2013.

  1. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    Hallo modelbouwers,

    Ik heb nog nooit echt een detailvol diorama gemaakt, dus dit word een best groot project.
    Ik heb vele lopende projecten :rolleyes: dus de updates zullen misschien een tijdje duren en ik ga hier goed de tijd voor nemen. In middels al een tijdje bezig met het huis dus er zullen wel een aantal foto's komen.
    De bedoeling is:

    Een plaat mdf, daarop een huis te maken ( soort woonboerderij ) met stenen van kurk. deze blijven in de kurk kleur. Een straat/oprit leggen en in de kleur grijs maken. Het huis is ongeveer 50 cm lang incl. garage, breedte is ook ongeveer 40 incl. garage. Het zal dus wel een aantal steentjes kosten. Er zitten nu denk ik wel zo'n 1500 steentjes op. :D Het huis is inmiddels gebouwd en steentjes zitten er bijna allemaal op. Ook heb ik gras gekocht voor de tuin. Hiervoor gebruiken we Filt, een zachte stof.

    Tijd voor de foto's

    Begin

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us


    Voordeur erin.

    [​IMG]

    inhoud vanaf boven

    Met de luchtfoto-helicopter gemaakt hahaha Grapje hoor

    [​IMG]

    Garage en garage deur erin gezet

    [​IMG]

    Ingericht met 1:43 auto, de garage is extra groot voor een werkbank en opslag


    [​IMG]


    foto wanneer je van je werk weer komt ;)

    [​IMG]


    muurtje maken!

    [​IMG]


    Weer een totaal plaatje

    [​IMG]




    Kost een boel werk en tijd....

    [​IMG]



    ....Maar dan heb je ook wat!!

    [​IMG]

    Hier paaltjes die ik voor het huis heb gemaakt. Deze zijn val afval stukken mdf, en met steentjes betegeld. Hiertussen komt een dicht hekje met een boog.

    [​IMG]

    hier een onderdak-terras. Het is opgebouwd uit ijsstokjes, niet te zien op foto, en een stenen paal.

    [​IMG]
    Ondertussen is het huis bijna 'betegeld'. Fotos volgen nog.
     
  2. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    ziet er wel leuk uit....
    is het hele huis schaal 1:43, of heb je alleen gekeken naar de garage met een auto?
    want als ik zo naar de deur kijk en naar de auto is de deur niet in verhouding, maar dit kan ook door de foto komen...
     
  3. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    Hallo Jeffrey,

    Dit komt waarschijnlijk door de foto. De deur is precies in de goede verhouding gemaakt.

    Groet Nick
     
  4. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    * Update * Tuin aangelegd

    Hallo.

    De tuinier en de tuin architect zijn geweest.
    De voortuin is zo goed als klaar. Alleen nog wat bloemetjes erin.
    Verder is er een boompje in de voortuin gezet en om het zand is een rij stenen gelegd. In de achtertuin is het eerste mini struikje gezet. Het staat mooi dus ik ga er nog ong. 4 van maken. Terras is nu ook klaar, ijstokjes gebruikt als houten vloer en een stenen randje eromheen.

    Ook zijn er gister even wat stratemakers geweest om deels een straat erin te leggen. Binnen kort gaan ze weer verder met straten. Bij de foto's is al een voorproefje te zien van het motief dat zij gebruiken. De straat word grijs of echt donker grijs tegen zwart aan.

    Foto update:


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Het vlekje is wat water omdat de lijm er een beetje doorkwam.


    [​IMG]



    [​IMG]

    Boom erin gezet. Eerst een half diep gat geboord en toen erin gelijmd en door middel van een wasknijper rechtop gezet

    [​IMG]

    Huis incl Tuin en straat

    [​IMG]

    Hebben ze toch wel snel gedaan. Ik vind het motief erg mooi staan.


    En het terras, doormiddel van ijsstokjes:


    [​IMG]


    [​IMG]

    Complete voortuin




    OOk heb ik van een reststukje een mat gemaakt achter de voordeur.

    [​IMG]


    Dat was het weer!
     
  5. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    Reacties, tips en meningen zijn welkom hoor :p :D
     
  6. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    Op dit moment worden er de laatste dakpannen gelegd. De dakkapel is er gisteren ingezet en het lood zit er ook al op. Fotos komen zometeen.
     
  7. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    Nu net komt de keuken zetter van Gamma er ook aan scheuren. Kon nog net even voor 5 uur. We hebben 'm al uitgepakt. Ziet er zeer goed uit met de metalen deur knoppen. Nu nog even wachten op de wasemkap en de koelkast, dan is de keuken compleet.


    [​IMG]



    De stratemakers zijn in de bouwvak nog even bezig geweest met straten zodat we het straatwerk in iedergeval klaar hadden. Ze zijn nu allemaal al zwart/grijs geverfd.

    [​IMG]



    FF een foto van boven gemaakt nu dan toch de hoogewerker van ( mijn andere -nog niet klaar- diorama ) Bloemert Verhuur er was.

    [​IMG]


    Toen de beton muren, onderste gedeelte van het dak en de muur erop gezet voor een geheel

    [​IMG]


    En 6 dagen later na dakpannen leggen

    [​IMG]


    Toen is aan de andere kant de dakkapel gekomen. Het lood is toegevoegd, en dakpannen er deels op gelegd


    [​IMG]


    [​IMG]


    Wat een drukte. Net even gaan zitten binnen komt er een busje van snap on aan. Eindelijk! De werkbank en een poster van een Alpina BMW 5 series

    Direct even neer gezet.

    [​IMG]


    Dat was dan weer een grote update.

    Tot de volgende update :cool:

    tips en vragen zijn welkom.
     
  8. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    Diorama Bouwbedrijf Bloemert

    Nog even een foto van het bouwbedrijf. De onder plaat is 122 cm bij 104 cm. Aardig groot voor een diorama van 1/50. Misschien komt hier ook nog een bouwverslag van.

    [​IMG]

    Deze onderstaande machines heb ik zelf in 2 dagen gemaakt. Een shovel en een heftruckje.

    [​IMG]

    Alles is van hout behalve de shovel bak, de wielen en de uitlaat dit is plastic en rubber banden. In 1:50


    [​IMG]

    Dit is het heftruckje. Ook in schaal 1:50 Alles is ook van hout behalve de stoel, stuur, wielen. De vorken zijn te verstellen in boven aan en onderaan. hij ligt dan op een pennetje van koper.

    Vragen zijn welkom en tips worden ook gewaardeerd! :D
     
  9. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    Heb je ook en fotootje van het systeem van de heftruck?
    Ben wel benieuwd hoe je dat gemaakt hebt.
     
  10. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    Hoi Jeffrey, Hier wat foto's, ik hoop dat je het goed kan zien. Ik heb twee latjes gepakt en daar sateprikkers op gelijmd. De vork heeft aan beide kanten een inkeping waardoor deze erin blijft zitten. De pen die bijna boven aan zit is zodat de vork hierop kan liggen. Daardoor zakt hij niet naar beneden. Dus er zijn twee standen, Hoog, en helemaal beneden om een pallet op te pakken.

    Hier wat fotos voor je.

    [​IMG]


    Vork eruit

    [​IMG]


    De koperen pen als 'vasthouder'


    [​IMG]


    en nog een keer dichtbij


    [​IMG]


    Hij heeft gewoon wielen van een porsche 1/50 en de voorwielen zijn van een karretje van siku.

    Ik hoop dat je het zo kan zien anders bericht je maar dan maak ik nog wel wat foto's


    Groet Nick
     

Deel Deze Pagina