DSLR fotoplatform gemaakt van bouwmarktmaterialen.

  • Topicstarter Topicstarter Aaalie
  • Startdatum Startdatum
Hallo Odin,

meestal met een EOS 400 of EOS 550.
Toevallig zie je hem nu met een 550 en een standaard (gekalibreerd) 18-55 kitlens (stabilisatie uit). Deze doet het erg goed overigens.
Maar meestal gebruik ik een 28mm Canon Prime 2,8 lens. Als deze zijn diafragma ook maar een tikje knijpt, dan zijn de foto's zo ongelooflijk scherp, werkelijk een superlens. Bovendien nog lekker kort en niet al te zwaar.

Full scale is mooi, maar je kan nooit naar b.v. 50 meter hoogte (laagte ;) ). Je bent dus aangewezen op redelijke zoom lenzen, en een vaste hand ;) . Met een groothoek en lager vliegen zit je iets meer "in" de foto.
Prettige lenzen gebruik je trouwens ;) .

Vriendelijke groeten,
Aldert

Mooie Camera's voor dat gebruik, een groothoekprime leek me ook al het beste voor dit gebruik.
haha ja ik fotografeer een hoop :rolleyes:

Achja, de wereld heeft ook wel wat van 1600m ;), maar upclose and personal is wel mooi, ga je vooral voor landschappen of meer voor gebouwen ?



mvg. Odin
 
Mooie Camera's voor dat gebruik, een groothoekprime leek me ook al het beste voor dit gebruik.
haha ja ik fotografeer een hoop :rolleyes:

Achja, de wereld heeft ook wel wat van 1600m ;), maar upclose and personal is wel mooi, ga je vooral voor landschappen of meer voor gebouwen ?


mvg. Odin

Hey Odin!

Het full scale is nog wel een droom van me. Niet het Cessna vliegen, dat vond ik eigenlijk helemaal niet leuk (langdraderig, goed om eens te ervaren maar verre van spectaculair/uitdagend). Uiteraard het uitzicht was zeker mooi. 1:1 zwevers lijkt me geweldig, en ooit zal ik eens een vlucht meevliegen. Maar het parapenten lijkt me geweldig, en een cursus parapenten zit deze zomer in de planning!
Zelden fotografeer ik voor mezelf. Zo wel, dan zijn ze hier zichtbaar, en gebeurd dat tijdens een testvlucht, wanneer er iets veranderd of vernieuwd is. In alle overige gevallen bepaalt de klant hoe wie wat waar en wanneer er gefotografeerd word ( luchtfotografie - luchtfoto vanuitdeluchtbekeken.nl [welkom] ).

Het meest vreemde vind ik wel, dat ik nooit uitgekeken raak op de luchtfoto's. Ik geniet enorm van de foto's die anderen op het forum plaatsen, hoe meer, hoe beter! En voor mezelf maakt het ook niet uit wat ik fotografeer, als ik ze maar zo snel mogelijk na de vlucht kan bekijken ;) ! Een foto heeft iets magisch, de wereld staat even stil op dat moment, bijna mooier als zelf in de lucht zijn ;) .
Dus je weet het, altijd je fototoestel mee in het vliegtuig!
Het filmen gebeurd een beetje, deze tak ben ik nu hobbymatig langzaam aan het verkennen.


@ Roel. Cola is een bruisende krachtbron ;) . Helaas geen patent, alles is al eens gedaan met cola.


Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Aldert


Ja ik kan me heel goed vinden, Parapenten is zeker een van de mooiste vormen
van vliegen, ik heb zelf het een keer mee mogen maken en het was onvergetelijk,
toch weer heel anders dan zweefvliegen

haha bij mij gaat er altijd een camera mee, in de vorm van mobiel, dat wel, maar wel met 12 mpx nogsteeds, niet bijster goeie kwaliteit, maar het voldoet voor mij

24072010461.jpg
24072010461.jpg

27062010328.jpg


Odin

(btw : de bovenste foto is van 1600m gemaakt, je kan tot ruim aan het ijsselmeer zien)



Hmmm, laten we maar weer even ontopic gaan haha
 
Laatst bewerkt:
Knappe kist, zelfs de naam is mooi.
En die vlucht zo statig en rustig, op zijn sokken, net alsof het vliegtuig zelf geniet van het panorama.
Mijn 40D en 5DII zou ik nog niet zo meegeven, maar de G11, die zou ik wel durven proberen
 
Mijn 40D en 5DII zou ik nog niet zo meegeven, maar de G11, die zou ik wel durven proberen

Na een vluchtje met je G11 ben je overtuigd van de veiligheid van je toestel. Een 5DMkII is het toestel waarmee hij verreweg de meeste vluchten heeft gemaakt, zelfs met een 24-70/2,8 lens (950 gram). Het is helaas niet mijn fototoestel, maar dat zegt wel iets over het vertrouwen wat de eigenaar van het fototoestel heeft in dit vliegtuig.
Al verlies je de totale besturing en staat je failsafe op alles midstick (motor uit), zelfs dan land hij op z'n wielen en blijft je camera veilig.

Dank voor je compliment, en mijn complimenten aan het leuke verwoorden ervan!

Hier trouwens nog een eenvoudige bouwbeschrijving van de "Pyrameese bergsok", ook wel HOK genoemd ;) : http://www.vanuitdeluchtbekeken.nl/DSLR_Platform_HOK.PDF .

Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Dank je wel, voor alles .
Ik heb even die bouwbeschrijving van de bergsok bekeken,( ben weg van die naam , die moet erop komen,;-), en zelf voor mij zou dit mogelijk moeten zijn om ineen te steken.
ik zou dit wel even willen proberen als dit ook een wollensokken prijsje zou zijn.
Ook zie ik weinig afstands maten , is er dan ook nog meer info, bv. een plannetje ofzo?
Ook de electronische componenten, die ik , indien weer niet te zot is prijs, het liefst van alhier wil halen, kwestie van de plaatselijke handel ook iets te gunnen.
moet dan ook nog een lader, ontvanger en zender.
Weet ook niet echt of de vleuge los kan, want die moet dan mee op de brom.
Ook enig idee wat het sokje weegt?
 
Laatst bewerkt:
Back
Top