Dual brushless (2x esc + 2x brushless motor)

Hallo,
ik heb onlangs in USA een crawler besteld (Enroute Berg 2.2). Deze wordt door 2 motoren aangedreven die rechtstreeks op de as worden gemonteerd. De meeste mensen gebruiken bij deze auto ook 2 regelaars, dus voor élke motor één regelaar.
Nou heb ik ff na zitten denken hoe ik dat aan moet gaan sluiten. Twee motoren op één regelaar lukt nog wel, maar hoe sluit ik de 2 setjes aan op één ontvanger ? Moeten de regelaars en/of motoren nog geschakeld worden.....of gewoon een Y stekker vanuit de ontvanger om 2 regelaars aan te sluiten ??
Foto's volgen nog als de auto binnen is....

Volgens mij heel simpel met een y-kabel vanuit de ontvanger naar de 2 regelaars.

grtzzz en ik kijk uit naar de foto's:D

Je kan beide regelaars via een Y stekker aansluiten op kanaal 2 van de ontvanger. Dan beide regelaars goed instellen op het punt van wat neutraal is en vol gas en rem.

Of als je zender het ondersteund je 3de kanaal mixen met je gas kanaal en dus regelaar 1 op kanaal 2 en regelaar 2 op kanaal 3. Dit is alleen wat lastiger in te stellen en ook hier moet je natuurlijk wel goed de regelaar vertellen wat vol gas, neutraal en rem is.

Die laatste optie wil je misschien niet gebruiken als je ook 4 wiel stuur wilt hebben. Dan is het beter om je 2de stuurservo op kanaal 3 aan te sluiten.

Zeker met brushless motoren is het makkelijkste om vanf je ontvanger met een Y-kabeltje te werken naar de twee ESC's.
Wel opletten met je draairichting.
De meeste bl motoren kun je de draairichting veranderen door twee -willekeurige- draden te wissellen op de motor, PAS OP er zijn enkele types waar dit NIET mogelijk is.
Lees hiervoor goed de handleiding.
Misschien is het wel helemaal niet noodzakelijk, maar kan mij goed voorstellen dat de motoren "gespiegeld" op gesteld staan van elkaar.

Ik sluit me aan bij de rest, een Y-kabeltje zou gewoon moeten werken.
wat je alleen wel zou moeten doen (nouja,.. moeten,.. het lijkt mij verstandig is het eerder) is de + draad naar de ontvanger toe van 1 van de 2 regelaars door te knippen (op het y-kabeltje)
Zo zou je voorkomen dat de bec's van beide regelaars aangesloten zitten, en voorkom je problemen die evt zouden kunnen ontstaan hierdoor. (dat de ene bec de andere opblaast bijvoorbeeld. )

De brushless setjes waarbij je de draairichting neit kunt omdraaien door 2 motor draden om te wisselen zijn de Sensored brushless setjes. sensorless setjes kun je gewoon omdraaien door dat te doen.

PAS OP MET SENSORED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan werkt de truck van 2 fases omwisselen niet.

Echter de novak GOAT, DE beste BL regelaar voor crawlers,heeft deze functie gelukkig aan boord (GOAT is sensored)...

Back