Dubbel dekker easystar

• Topicstarter Topicstarter Jeff
  • Startdatum Startdatum
J

Jeff

Guest
Hallo,

Ik heb een easystar , met kapotte romp... Nu de elektronica e.d. werken
nog prima. Daarom ga ik voor de uitdaging om een easystar dubbeldekker te maken. Attachment browser: EasyStar Biplane DSCN2804.jpg by kevinhines - RC Groups
De vleugel van mijn easystar is ook nog intact... Maar welke motor en regelaar zijn sterk genoeg? Wil m brushless maken.
Iemand met zo'n easystar die mij verder kan helpen?
Weet ook iemand de prijs van een normale easystar,alleen het foam
of is dit nergens verkrijgbaar?

Groeten
Jeff

Leuk project :thumbsup:

Ik heb deze motor op mn Easy Star zitten. Heeft ruim voldoende power. Voordeel van deze motor is dat hij precies in de originele motor bevestiging past. Dus gewoon de oude eruit halen en deze erin lijmen.

Motor

Deze regelaar erbij:

Regelaar

Propje:

Prop

Prop adapter:

Adapter

3 cel lipo (2200) en je kunt meer dan 20 minuten vliegen (half gas of minder)

Lipo

Groet,
Theo

Laatst bewerkt:
Kan kloppen. Ik ben tot nu toe nog niet verder gegaan dan 20 minuten :rolleyes:

De lader geeft na 20 minuten vliegtijd ongeveer 800 mah aan wat er geladen is. Dus 40 minuten moet ook lukken. Ik vlieg nog niet zo lang dus ik houd graag een ruime marge aan.

Maar met deze setup gaat de Easy Star als de brandweer :cool:

Groet,
Theo

Bedankt voor jullie reacties, ik zal zeker meer laten horen :)

mvg Jeff

schuur jij wel die verdikking weg op de vleugel? want het hoeft niet in een romp te klemmen, en het ziet er ineens wat deftiger uit.

Maar met deze setup gaat de Easy Star als de brandweer :cool:

klopt, die setup is eigenlijk veel te veel voor een beginner, maar doet het wel lekker.

Voor een beginner is de standaard setup perfect, als je dan als beginner het model door en door denkt te kennen mag je die power setup monteren en opnieuw beginnen.

klopt, die setup is eigenlijk veel te veel voor een beginner, maar doet het wel lekker.

Voor een beginner is de standaard setup perfect, als je dan als beginner het model door en door denkt te kennen mag je die power setup monteren en opnieuw beginnen.

Moahhh, Ik heb zelf pas sinds kort leren vliegen en met deze setup is dat aardig gelukt :cool: Sterker nog, ik vond het wel handig om zwaar over powered te zijn. Zit je iets te laag naar je zin, dan gas erop en binnen 2 seconden zit je weer op hoogte....

Groet,
Theo

Voor een beginner is de standaard setup perfect

Standaard setup is erg krap bemeten zelfs op 8 cellen nicad.

Meer power is beter, je hoeft alleen maar te weten dat je niet altjd volgas hoeft te vliegen... En veel power is met het lessen makkelijk, je kunt er veel mee opvangen...

Hey Jeff,

ik ben benieuwd naar je nieuwe vliegproject. Gaat dit je Halloween vlieger worden of geraakt hij niet klaar tegen dan ? Ik ga je volgen... :-)

Groetjes,

Davy

Back