Dubbel super ontvanger?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo ik ben nieuw op dit forum, een vraagje over ontvangers, ik pak na 10 jaar pauze de hobby weer op (hoera! :lol: ) en vroeg me af wat nou een dubbel super ontvanger is? Zijn er nog voordelen tov de IPD ontvangers? Ik wil hem gebruiken voor elektro vliegen (hotliner).

Een dubbel-super ontvanger heeft een extra filtering , hierdoor is de signaal/ruis factor beter, wat inhoud dat een zwakker signaal nog goed ontvangen wordt, dus een grotere reikwijdte.... op zich een (hele) oude techniek ... die voornamelijk de ontvanger (relatief) omvangrijk maakt ... verder niets op tegen ....

(Multiplex) IPD onvangers hebben een beveiliging ingebouwd (Inteligente Puls Decodering) die slechte ontvangst "repareert", met een "computertje" wordt het signaal gechecked, en waar nodig gerepareerd, of vervangen door een vooraf ingeprogrammeerd "veilig" signaal.

Multiplex bouwt zijn IPD ontvangers ook in een dubbel super uitvoering.

dank u! Kennelijk zijn ze niet zo populair of wel? Of zijn ze gewoon heel duur of overbodig (bijna geen storing met nieuwe standaard ontvangers) etc?

Voordelen zijn volgens mij voornamelijk voor helling vliegen rond een FM radiomast.

105 mHz is 3 keer 35 mHz.
In vaktermen: 3e harmonische, dus extra lastig voor een ontvanger omdat eruit te filteren.

Dubbelsuper zou daar minder last van moeten hebben.

Ik heb 10 ontvangers, maar geen daarvan een dubbelsuper. Vind ik niet nodig.

Note: ZOEK (die knop rechtsboven, zie je?) ook eens op IPD, deze discussie is al eens eerder geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back