Dubbeldekker Lazy Ace

5,3 kg is mooi Jan :thumbsup: het is niet de beste foto maar er zit een mooi kleurenschema op.
Mooi dat bouwverslagen hier enthousiasmeren aan het zelf bouwen van modellen :beer:
Veel vliegplezier met deze fijne kist!

Groeten, Ralf
 
Mijn Lazy ace is bijna hetzelfde gewicht (met Saito 100), ik had in eerste instantie voor een zware Nimh ontvanger accu gekozen om het zwaartepunt goed te krijgen.
Nu zitten er 2 lipo ontvanger accu's onder de tank.
Zwaartepunt iets verder naar achteren dan op de tekening.
Vraag mij toch af hoe ze het zwaartepunt goed kregen in 1977 met een 10CC tweetakt in de neus
 
Ahh, ik heb de foto met een te lage resolutie geüpload. Misschien zijn deze beter. Behalve het spuiten van de prop moet ik ook de trekveertjes van het landingsgestel verzwaren. Zakte bij, een toch wel zachte landing, nog behoorlijk door. Grtz Jan
 

Bijlagen

  • IMG_0382.JPG
    IMG_0382.JPG
    377,7 KB · Weergaven: 258
  • IMG_0391.JPG
    IMG_0391.JPG
    409,9 KB · Weergaven: 254
  • Image1620847321.073345.jpg
    Image1620847321.073345.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 226
Laatst bewerkt:
Mijn Lazy ace is bijna hetzelfde gewicht (met Saito 100), ik had in eerste instantie voor een zware Nimh ontvanger accu gekozen om het zwaartepunt goed te krijgen.
Nu zitten er 2 lipo ontvanger accu's onder de tank.
Zwaartepunt iets verder naar achteren dan op de tekening.
Vraag mij toch af hoe ze het zwaartepunt goed kregen in 1977 met een 10CC tweetakt in de neus
Met daklood van de buurman :D
 
Ja maar probleem was wel in 1977 dat toen een modelvliegtuig maar 5 kilo mocht wegen.

Ik had ook last van slap landingsgestel.
Veertjes vervangen door rubbers, rondjes uit een oude fiets binnenband geknipt.
Uiteindelijk bleek dat per kant 3 rubbers over elkaar de juiste vering maar ook demping gaven (kist sprong eerst teveel op bij een iets te harde landing)
Gelijk toen 6 reserve rubbers geknipt, ik dacht die gaan kapot door de uitlaatgassen en olie.
12 jaar later nog niet nodig gehad.....

full


Groeten Willem
 
Back
Top