dubbele achterbanden

• Topicstarter Topicstarter ronnie_hertog
  • Startdatum Startdatum
R

ronnie_hertog

Guest
ik heb eens zitten denken en ik kwam op het idee om dubbele achterbanden te maken door de velgen met tairips aan elkaar vast te maken om zo onwijs veel stabiliteit te krijgen en lekker veel grip in het zank dus heeft iemand enig idee hoe ik dat beter kan doen??d

ronnie

je assen verlengen zal beter gaan denk ik...
met snelbindertjes zal je nooit je banden perfect naast elkaar kunnen krijgen
maar je kan het proberen

grtz nitro

nou tyraps zullen niet werken, omdat deze ten eerste een velg uit balans zullen halen, en bovendien kan de andere velg altijd nog een beetje bewegen, dat zal zeker gaan trillen.

ik denk dat je meer zult hebben aan 32mm banden, mits die onder je auto passen

vastlijmen die velgen aan elkaar en dan strips errond maar laat ze in kleine insnijdingen zitten zodat ze niet verschuiven

oke ik heb er net mee gereden en het gaat echt K*T je slipt jezelf het lazarus een kleine stuurcorrectie en je staat achterstevoren met een 4 wd maar op het terrein is het wel een perfecte methode om goeie grip te hebben en om snel weg te zijn
maarja ik had het gedaan om te kijken hoe het reed en om te kijken hoe het eruitzag trouwens heeft iemand anders dit wel eens gedaan???

ronnie

ik heb vanochend weer ff gereden en nu ging het toch wel wat beter ik heb nu alleen maar offroad gereden en een beetje onroad met erg veel zand erop.

het is wel kicke al dat zand vliegt in de rondte ik ga stakkies ff die banden aan elkaar plakken om te kijken of het nu beter gaat

ronnie

is het een 4wd?

anders moet je eens proberen om niet alleen de achterwielen te verdubbelen maar ook de voorwielen...

monster_pullera.jpg

ik dacht dat ik een foto had van een fabrikant die speciale stukken maakte om 2 banden naast elkaar te zetten maar die vindt ik ff niet meer

grtz :wink:

vette MT is dat :p

:offtopic:
een E maxx met een novak brushless rijd beter dan een emaxx met 2 brushed motoren... arghhhh zalig toch

:ontopic:

Misschien een zwaardere vertanding zoeken zodat je minder spint ?

je bedoelt een kleiner motortandwiel of een grotere?
en trouwens als je snaaraandrijvig heb moet je je snaar iets strakker zetten anders zijn je tandjes binnen no time weg

ronnie

ziet er wel chill uit maar die gelijmde banden doen het ook perfect nu je heb alleen wat minder topsnelheid

ronnie

met andere vertanding word volgends mij bedoelt dat je een groter tandwiel op je motor as zet...... dan heb je meer snel heid en minder acceleratie.... hmm en het idee is leuk, ik heb een keer me monster truck banden op me 1:10 wedstrijd wagen gezet. zeer zeer slecht voor je ball diffs. maar het ziet er wel leuk uit, zeker met een oude kap en die dan passend maken.... :twisted:

Groet Robo

heb ik ook gedaan wel heel erg bruut dat het eruit ziet

ronnie

Back