dubbele easystar

• Topicstarter Topicstarter christophe
  • Startdatum Startdatum
C

christophe

Guest
hallo, ben van plan om nog 2 easystars te kopen en er een ander model van te maken, een dubbele!!, ik zou de 2 rompen naast mekaar zetten met een afstand van 20/ 25 cm, daartussen een vast stuk als vleugel en staartroer moet dan wel in 1 stuk zijn. maar ik zit nog met wat vragen;

moet ik de beide motors parallel aansluiten? hoeveel cellen zou ik moeten gebruiken en waar zou ik die dan moeten steken? aangezien ik rekening moet houden met het zwaartepunt, opgelet dit is maar een idee dat in men hoofd spookt maar volgens mij is dat haalbaar! en hoe moet ik die dan in in de lucht gooien als ik alleen ben? enz...

alle sugesties zijn welkom!
komaan laat van jullie horen!!
als ik genoeg info heb begin ik eraan en laat ik de fotos zien! :D :D :D

Motoren idd paralel, je zit dan alleen met de verdeling van het accu gewicht of je moet ook 2 accu's paralel koppelen en dan via de regelaar weer gesplitst naar de motoren.
Het midden stuk kun je maken van 2 vleugelhelften die je inkort, en dan de middenstukken met elkaar verbinden zodat je de originele vleugelverbinding van de easystar behoud. Je krijgt dan 3 stukken vleugel. En om te starten 2 wieltjes eronder en grondstarts maken.

Maar pas op Multiplex leest ook alle forums na en zo hebben ze de easyglider ook bedacht. Iemand op rc-groups had de vleugels van de easystar vergroot (spanwijdte) en zie daar de easyglider is geboren.

Die Reuze-easystar is een mythe die ook bij ons op club rondwaart.... heeft iemand daar een foto van of zo ...?

Ooh, is het dat maar ....

Iemand zei dat MPX zélf met een soort 1.8 m zweverversie vande EZ op de proppen zou komen ....1 aprilgrap waarschijnlijk ...

zeg Theo,

je zegt dat ik men batterijen parallel moet koppelen, maar mag dat wel? is het niet zo dat de éne batterij de andere oplaadt? ik vindt dat persoonlijk een beetje gevaarlijk (denk ik) en grondstart maken? zou het lukken? ben daar niet zo zeker van , anders zou ik er andere motors en propellors moeten insteken en ik dacht aan 2 x 8 cellen van 1050mah voor heel het boeltje. maar welke motors en welke props? iamand nog sugesties, ideeen of hulp?

en ja nog een vraagje, maak ik dan een ook een dubbel richtingsroer? of zou 1 voldoende zijn in het midden? :roll: :roll: :roll: :help:

ja hoor die accu's paralel zetten mag, maar niet tijdens het laden. Direct voor gebruik insteken en dan gaan vliegen. Beide kielvlakken aansturen en daarnaast ook rolroeren maken. De kielvlakken eventueel gediferentieert aansturen.

Zemst waar is dat in Belgie. Anders eventueel effe langskomen en alles doorpraten aan de hand van een model. Of MSN.

dan krijg je zoiets.....................
afb18913.jpg

inderdaad! knap! en in het middenstuk onder de vleugel kan een digitale cam geplaatst worden :roll:

er wordt niks meer gezegd, dus ik dacht, is er al een beetje vooruitgang met de dubbele easystar?? of laat je het gewoon aan de kant liggen??

Groeten jesse

nee hoor kijk maar eens bij gezocht, daar is er een gek die kapotte easystars zoekt.

nee, nog niet aan begonnen, momenteel andere projecten lopen, ik hou jullie wel op de hoogte.

Back