dubbele voeding voor ontvanger?

op mijn Raptor 620 worden de zender en servos gevoed door de BEC van de ESC (ACE RC BLC-65)

Kan ik nu, voor de veiligheid, nog een 4-cellen pak NiMH aan de zender aansluiten, eventueel met een switch ertussen, die het reservebatterijpak aanspreekt als de lipo's het zouden begeven?

Ik neem aan dat je de ontvanger bedoeld, ik hoop nl dat je de zender in je hand houd...

Maar nee...
Er is een hele nette uitleg voor, maar kort gezegd komt het er op neer dat je 1 stroombron moet hebben

Dus of je gebruikt de bec van de regelaar

Of je pakt een losse bec

Of je gebruikt een ontvangeraccu

Opletten dat als je de bec van de regelaar niet meer gebruikt, je even het rode draadje uit de stekker van de regelaar moet peuteren
Anders gebruik je nog steeds twee stroombronnen

Daarnaast, hoe was je van plan de schakelaar over te halen als je een nimh pakket via een schakelaar aansluit?
Lijkt me knap, meestal zijn noodgevallen in de lucht...

je kan wel e aparte BEC nemen, deze kunnen soms 2 bronnen hebben ttz, 1 hv lipo en bv 4.8nimh of eneloop

Ik weet niet waardoor de Jive het wel kan hebben om een 4,8V nimh er extra op aan te sluiten. Maar er zijn dus wel bec's die het aankunnen.

Ik weet niet waardoor de Jive het wel kan hebben om een 4,8V nimh er extra op aan te sluiten. Maar er zijn dus wel bec's die het aankunnen.

Diode uitgang.;)

Ip kunnen alle becs het hebben, zodra die aanstaat.. waar het fout gaat is als je de bec eerder uitzet dan dat je het bufferpack loskoppelt. dan gooi je stroom door de uitgang van de bec en fik je m uit.

Die Diode had ik ook verwacht Anko, maar wat ik niet begrijp is waarom de Jlog stroomt krijgt door de Jive heen wanneer ik mijn bufferpack inplug.
Of krijgt een deel van de jive wel spanning maar het bec/power circuit niet?

Die Diode had ik ook verwacht Anko, maar wat ik niet begrijp is waarom de Jlog stroomt krijgt door de Jive heen wanneer ik mijn bufferpack inplug.
Of krijgt een deel van de jive wel spanning maar het bec/power circuit niet?

De bec output van de jive staat parralel aan de programpoort had ik ergens gelezen.. nog voor de diode.. dacht dat de buitenste 2 pennen de respectievelijke stroom aansluitingen waren, maar k zal dit echt ff op moeten zoeken..

Als je de jive aansluit, bufferpack erin, en dan hoofdspanning weghaalt, blijft de bec poort ook openstaan, en kan je de motor laten stotteren op het voltage wat daar door heen vloeit... probeer maar eens, hoofdpack erin, initialiseren, bufferpack erin, hoofdpack eruit en th hold eraf halen.

De bec van de jive is echt een heel raar ding wat dat betreft..

Je link doet het niet

Nu wel ;-)

Inderdaad, een dergelijk systeem kan deze functie vervullen. Lijkt me wel een duur geval maar dat is weer iets anders. Crashen is ook duur :-)

Stevo

Laatst bewerkt:
Even tussendoor, waarom niet gewoon een losse bec installeren met ontvangeraccu?

Als beiden kwalitatief in orde zijn, en je in de gaten houdt hoeveel vluchten je op een accu kan maken, heb je normaal gesproken niet snel problemen

Veel problemen met stroomvoorziening zijn terug te voeren op slecht materiaal of onoplettendheid (doorgesleten kabels etc)

Back