Duikboot

Discussie in 'Duikboten' gestart door SoniaGuy, 14 dec 2012.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    roept hier iemand mijn naam

    wat het puntjes aan gaat en het lezen van text is er wel duidelijk een verschil
    ik begin een nieuwe zin steeds op een nieuwe regel
    dus vind ik een puntje onzin
    vriendjes ????? politiek heeft hier niets mee te maken
    ik zit dikwijls met spraak mijn texten te plaatsen (lernhout&houspie)en dat programma interresseert zich niet zo aan puntjes en hoofd letters
    want dan moet je steeds "punt"of "komma" zeggen daar waar je der eentje wilt hebben
    en dat praat nogal stom vind je niet???
    plus en dat is misschien het probleem daar in dat topic geweest
    eigen schuld eigenlijk
    Ohwja... misschien ook even hoofdletters en punten gebruiken, dat leest wel zo fijn. [/QUOTE]

    hier lees ik dus gewoon over heen en de meeste trouwens ook
    ik kan natuurlijk ook stoppen met posten en dat is misschien wel de beste oplossing voor het probleem
    heb ik meer tijd om te bouwen

    gr raf
     
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Raf je bent duidelijk genoeg met je texten.
    Niet te vergelijken met één die van lamlendigheid 210 woorden achter elkaar aanraffelt.
    Terecht dat daar wel een opmerking over komt.
     
  3. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Heel typisch.. :rolleyes:

    Uiteraard is er een groot verschil, heb ik ook netjes vermeld. Maar als je doodnormale zaken voor een nette zinsconstructie met opzet maar weg laat omdat je er simpelweg geen in hebt.. :confused:

    Maar wel eerlijk toegegeven waarom, dat dan weer wel.
     
  4. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    jongens... zitten we nu moelijk te doen om een puntje???? waar gaat het toch naar toe met dit forum???? ik schrijf ook met (veel) schrijf fouten maar iedereen begrijpt me toch? en mij was het nog nooit opgevallen dat Raf zonder punten schreef en nu dat ik dat weet boeit me dat nog minder dan eerst. en Jonkje en Hein, we doen hier niet aan vriendjes politiek de meeste mensen stoort een stommme punt niet!

    mvg Brecht
     
  5. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    Dit





    is toch iets heel iets anders dan

    En het bericht waar ik opmerkingen op maakte is zoals dit laatste voorbeeld.

    Hans
     
  6. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    je HOEFT het niet te lezen.
     
  7. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    je HOEFT niet te reageren
     
  8. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Jongens, moeten jullie niet de afwas gaan doen of de bedden op maken?

    Degene die dat onzindelijke bericht plaatste zit op de bank en lacht zich rot om de stress hier.
     
  9. victor 3 sub

    victor 3 sub

    Lid geworden:
    22 sep 2011
    Berichten:
    173
    Locatie:
    utrecht
    Oftewel, punt uit
     
  10. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Raf schrijft dus niet?
    Hij spreekt het in, is ook wel zo makkelijk dan hoef je geen meters tekst in te rammen..
    Was ik nog nooit opgekomen op dat systeem, je hebt het wel bij dictafoons.
    Maar zo een programma lijkt me wel makkelijk, maar om dan tegen een computer te gaan praten.
    Dus dat probleem is nu ook opgelost.

    Maar nu het probleem waar topic starter mee komt.
    Lukt dit of lukt dit niet?
    Dat is dus wat Guy vraagt.

    Hein
     
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik heb geen duikboot
    ik kan het dus niet proberen.
    Bind er een touw aan en probeer het gewoon.
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Oké, even terug naar het begin.

    Guy: Als ik lees "op het ruime sop" denk ik meteen aan zout water.
    Als dat correct is, heb je meteen twee problemen te pakken:
    a) geen ontvangst, ook niet op de 40 mHz. (2,4 gHz is sowieso onder water niet te doen, en 35 mHz is voorbehouden aan vliegers)
    Dat houdt dus in dat je "veroordeeld" bent tot draadbesturing. Met alle problemen van dien met betrekking tot geleidedraden die in de war komen, achter wrakdelen blijven haken enzovoorts. Je zult dan ook een druk op je oppervlakteboot nodig hebben om de draad (en dat zal een dikke moeten zijn!) op en af te spoelen.
    De andere optie: een draad naar boven naar een boei waar je antenne op staat... Ik heb mijn twijfels of je sub daar beneden nog wel genoeg signaal krijgt. Bovendien zit je alsnog met een draad die je meesleept met alle boven genoemde risico's.

    b) je zult alles, maar dan ook werkelijk alles moeten afdichten. En met afdichten bedoel ik dan ook hermetisch afdichten. Minimaal net zo grondig als een stoomketel. Eén klein lekje en je gehele handel is op de bodem en blijft daar.

    Dat geldt ook voor je lampen. Ook die moeten bestand zijn tegen de overdruk op diepte. Nu bestaan er oliegevulde lampen, maar ik geloof dat die aardig aan de prijs zijn.
    Een GPS meenemen naar beneden: leuk idee, maar waar krijgt die zijn signalen vandaan op 30 meter diepte? Signaal van satellieten dringt daar niet door. Dus wederom een boei met een antenne...:puppydogeyes:

    Het is een zeer ambitieus idee, maar tenzij dat je zojuist te staatsloterij heb gewonnen óf een (hele) dikke erfenis hebt gekregen, zou ik je geld ergens anders aan spenderen.
     
  13. SoniaGuy

    SoniaGuy

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Brasschaat, Belgie
    Roel,
    rc bediening, heb ik al afgeschreven, gps ook(daar had ik mij al bij neergelegd, daar ik toch gps op de boot heb weet ik eigenlijk wel ongeveer waar de duikboot zich bevind) blijft er over, draadbediening voor de besturing en ontvangen van beelden.
    Voor de voeding ben ik van plan om intern de duikboot te plaatsen.
    Dat ik alles maar ook alles zeker waterdicht moet maken staat zo vast als een paal boven water.
    Ik denk dat waterdicht maken het grootste probleem zal zijn, maar voor vele dingen zijn er oplossingen(misschien wel prijzig ja) een beetje langer sparen dan he.
    Wat de bedrading betreft, denk ik dat Paul Konings hier wel een antwoord op heeft.
    De programma's die je op tv kan volgen met bv. een rov gaan toch ook met bedrading naar de bodem en hebben evengoed kans om te blijven haperen achter diverse onderdelen in het water.
    De wrakken die ik weet liggen op de zeebodem heb ik de juiste coordinaten van en op mijn dieptemeter zie ik de wrakken weergegeven op scherm, maar heb er geen scherpe beelden van, als ik op de wrakken afga doe ik dat met de stroming mee en ligt het wrak achter mijn boot en is de kans al kleiner dat ik met de bedrading ergens blijf achter haken.
    gr Guy
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Guy: Dank voor het antwoord. Dat maakt het al een stuk duidelijker.
    Veel succes ermee!
     
  15. SoniaGuy

    SoniaGuy

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Brasschaat, Belgie
    Hallo,
    kan ik voor de bediening van de motoren een utp kabel gebruiken? of heb ik hier iets anders voor nodig?
    Om de beelden boven te krijgen had ik gedacht aan een coax kabel die kan de beelden doorsturen tot 100 meter zonder verlies van beeldkwaliteit.

    Nu heb ik nog een kijkglas nodig voor het camerahuis, wat kan ik hiervoor het best gebruiken? is hier plexiglas voor geschikt van 4mm dikte in verband de druk die hierop komt, 3a4 bar

    gr Guy
     
  16. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    Ik denk niet dat je met plexiglas dit kunt doen, dit zou polycarbonaat moet zijn.
    In mijn neptune die tot 5 mtr kon, zat polycarbonaat van wel zeker 8mm.

    Video over 100mtr in kleur, zonder verlies wordt RG59 kabel of betere
    UTP kabel is mechanisch niet z'n sterke kabel en de aders liggen nogal ruim in de mantel, als er een kleine beschadiging in de mantel komt, heb je toch een serieus probleem op 30mtr diepte.

    Als je duikboot deze kabels met zich mee moet slepen, dan kom je niet gedraaid met de afmetingen die wij handeren voor modelduikboten.

    Hans
     
  17. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Heren we leven in 2012, dan gebruik je toch geen coax meer?

    Heel het land ligt bijna vol met glasvezel. . . .
     
  18. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Ja, het LAND ....
     
  19. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    :nooo:
     
  20. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven


    pm onderweg
     

Deel Deze Pagina