Duinenbuggy

Banden spanning kun je helaas niet regelen met de meeste banden voor deze auto's.
De enigste waar je dat mee kan regelen zijn de Gmade velgen, maar deze zijn voor 1:10 scalers.
Het enigste wat je met calibers en dat soort race banden kan doen is een zachtere compound nemen, maar dat kun je met Badlands geloof ik al niet meer.

En dan nog zou je er op snelle auto's niet heel veel aan hebben. Zachtere band=meer baloonen=nog minder oppervlak...
Misschien kun je nog beter (naast schoepen) ook banden met profiel tussen fijn en grof innemen (proline blockades bv)

In het echt werkt het heel anders, zo zit er veel meer gewicht op een band in verhouding. En langzaam in je Laro een mooie trail doen is wat anders dan zo snel mogelijk door het zand---> wat steventrx ook al zei

Ik heb weleens in Brazilië een 1600cc VW buggy met ballonbanden gehuurd. Je knalde de meest steile zandduin met gemak op en af, en slalommen om de vastgelopen laro's en landcruisers :D
Op mul zand veel beter dan welke 4x4 dan ook!
Alleen balloonen lukt niet met zo'n luchtgekoelde 4 cilinder

Nou weegt zo'n buggy ook iets minder dan een Laro of een Landcruiser :)
Hier in Heerde hebben we wel eens een dag dat je met Jeeps op de motorcross baan mag ( ben de naam even kwijt ), de auto's die daar het best rond gaan zijn lichte Suzuki Samurais met grote banden, en eventueel een liftkit.

Maargoed, dat is aardig offtopic :)

Naar den helder om op diverse ondergronden aan het strand bandjes te testen en lol te hebben.
ruime keuze uit banden
Lrp V-tec kamikaze
Fastrax turf-ripper
Schumacher mini pins
Schumacher mini spike
Proline bow-tie
Proline caliber
Proline scrubs
Jconcepts barcodes
Conrad paddle wheels
Koelbox met wicky appelsap chips nootjes worst kaas en bier
enz

ik wilde wat banden gaan testen i.v.m. dit topic maar helaas was ik te druk met de koelbox en kinderen

ae2751dc6bd6362798f6df41fc9bdea1.jpg
351e937fd92802c73a1128b1928e0925.jpg
952978cc224975b1e667db6542fa232e.jpg
2e79ac2b1b460d1e3676528732887ffe.jpg

b5f2228fd4876a8d4f16373a894cbe80.jpg

Dat ging wel goed hoor :D
Helaas was de accu zowat leeg maar je echt in die mulle prut wil rijden ben je toch minimaal een 1/10 truggy nodig.

Laatst bewerkt:
dit is mijn lrp blast.
ik heb schoepenwielen van conrad.
werkt perfect op de zandwinning en strand maaaaaarrrrrr

Let erop dat de slipkoppeling niet te los staat anders word je spur warm en smelten je tanden weg.
te strak is ook niet goed voor je elektronica mits je de combo hebt welke ik heb en je je kan beheersen op het gas :D

ik heb nog wel een set van 2 over, belang bij om te proberen?? de diameter is 95mm en das wel fijn voor een buggy, die proline schoependingen zijn veel te groot
Grotefoto-37VJ6TJA.jpg
Ik zie dat je een brushless + lipo erin hebt, is dat niet teveel voor de auto? Heb zelf namelijk ook een blast bx, en met alleen brushless heeft hij het al wat zwaar ;)

nee is niet te zwaar.
hoe bedoel je zwaar? Lipo's en brushless setjes zijn over het algemeen minder zwaar dan de brushed motoren en NiMh accu's

Back