Duits open

Discussie in 'F5J' gestart door trebor siuhyn, 22 sep 2012.

  1. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Hhehe grappig gemaakt door Christiaan is maar goed dat aan het eind het geluid niet hoorbaar is ;)
     
  3. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
  4. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Kijk dat snap ik nou niet. Hij start 3 seconden later dan de rest. Dan kun je dus nooit 10 minuten rond vliegen. De tijd start immers als het vliegtuig uit de hand van de vlieger of helper is. Dat kan je lelijk opbreken, zeker als het zo close is.

    In de Nederlandse wedstrijden zie ik dat ook regelmatig gebeuren, dat mensen een aantal secondes later starten. Als de tijdwaarnemers dan ook maar inderdaad de klok starten op het moment dat de vlucht begint vind ik het best :)
     
  5. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Ik snapte ook al niet dat sommige het model door een helper los lieten maar goed ik kreeg driemaal een waarschuwing voor te vlug starten :(
    Maar ja als jij 30 meter lager start als de rest
     
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Het voordeel van 30 meter lager starten ben je al weer kwijt als je 15 seconden wacht, zoals ik bij ons wel eens zie gebeuren.....
     
  7. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Weet je wat ik op het duits open ook zag een keer of 4 een buitenlanding door toppers en dan heb ik het over 75+ met de topper een meter of 300:confused::confused:
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Misschien als je weet dat je de stip toch niet gaat halen er gewoon alles aan doen om zo lang mogelijk te blijven hangen? Dus niet meer sturen, zo vlak mogelijk uitmelken om iedere seconde te pakken.

    In Swalmen had ik het daar met Frans ook over. Hij kwam een keer veel te hoog aan, ging echt op 3 meter hoogte over de stip heen of zo. Hij trok vol kleppen en landde 20 meter verderop. Dat is dus 0 landingspunten.
    Ik bedacht me toen dat dat niet slim was.

    Beter kun je dan, als je merkt dat je niet in de buurt gaat komen, de kleppen dicht doen en zo lang mogelijk blijven hangen. Heb je ook geen landingspunten maar nog wel wat extra vliegtijd.
     
  9. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    landing buiten de 75 meter is 0 dus schiet je niks mee op
     
  10. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Een F3J vlieger die nog nooit een buitenlanding gemaakt heeft is niet serieus bezig met zijn sport :rolleyes:
     
  11. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    klopt maar niet op een belangrijke wedstrijd
     
  12. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Juist daar !!
    Soms moet je risiko nemen en dat belletje ver weg en laag, uitvliegen om te soren. Soms lukt dat maar ook een enkele keer niet. That's part of the game.........
     
  13. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Nou in mijn ogen ben je dan niet lekker bezig om op 300 meter je kist neer te moeten zetten, bovendien je weet als vlieger wanneer het eindigt en dan kun je de kist beter op de stip zetten en nog punten pakken dan je kansen vergooien want je ziet wat de concurrentie doet.
    Je kunt dit doen als het close is en er omgaat maar niet in ronde 3 en 4.

    Kijk Bastjan nam risico's maar zette hem wel op de stip
     
  14. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Mijn kist op de stip neerzetten en tijd laten liggen levert niets op !! En op de grotere wedstrijden is een negenhonderder al vaak dodelijk .........
     
  15. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Bij een "landing" in een boom op meer dan 75 meter vervald die ronde alle punten.

    Ik las ook over het vliegterrein: De wedstrijd moet worden gehouden op een redelijk vlak terrein, dat geen mogelijkheden geeft tot helling- en/of golfvliegen.
    Op de rand van een bomenrij survend zou dan twijfelachtig worden. In Swalmen kon dat wel.

    Deze zomer kwam ook de lipo's ter diskusie. Na het lezen van de Duitsland verslagen begrijp ik beter dat dat een punt is. Het gewicht van de voedingsbron speelde daar al een rol. Minimaal drie starts per Lipo hou ik zelf al aan als uitgangspunt, maar kontroleren voor de wedstrijdleiding is ondoenlijk.
     

Deel Deze Pagina