Dunne lijntjes spuiten/verven/tekenen op een RC kap

• Topicstarter Topicstarter GQ
  • Startdatum Startdatum
G

GQ

Guest
Hallo ppls,

Ik wil een Lamborghini Gallardo kap gaan spuiten en nou zag ik op de site van HPI Racing de volgende foto:

IMG_3156km.jpg

Nou vraag ik mij af wat de beste manier is om die hele fijne zwarte lijntjes te maken. De lijntjes die bij de deur en de moterkap etc lopen.

Is het handig om deze lijntjes van binnenuit er op te spuiten of tekenen?

Thnx!

Grtz,
GQ

Niemand die iets weet?

Denk dat ik het maar met een goede pen/stift ga doen.. En dan aan de binnenkant erop tekenen.

doe het met watervaste stift aan de buitenkant na, het spuiten, let op doe het wel netjes.. in noodgeval heb je altijd nog remmenreiniger, werkt goed voor die watervaste stift... doe dit alleen bij oude body, bij een nieuwe is het niet zo mooi, als het glimmende lak is

Met een airbrush/spuit lukt het je nooit. Of je moet het zaakje helemaal afplakken dat alleen de lijn gespoten word (is nog moeilijk dan)

Het beste zou dus zijn met een of andere pen/stift erop tekenen. Evt linieaal erlangs en dan lijntje trekken.

Allright, dan ga ik maar even een goede stift kopen..
Jammer dat het niet kan met airbrush ;/

kyoso heeft zwart tape in het assortiment (andere merken vast ook wel) in verschillende dikten (0,5mm, 1mm enzo), voor deze doel einden. kan je makkelijk mee over rondingen en bochten maken is ook geen probleem.

grtz jurriaan

Thnx voor de info..
Weet jij waar ik dat soort tape kan bestellen? Kan nauwelijks tot niets vinden over kyoso en 1mm dun tape..

ik zal even voor je zoeken 8) . En ik zou zo mogelijk dunner tape dan 1mm gebruiken. Ik heb zelf 1mm op mijn auto gebruikt, en vind het toch aan dikke kant.
Ik zal voor je zoeken en zou dus als het kan maatje dunner nemen, staat mooier op die kap

grtz jurriaan :D

Deze tape kun je kopen bij 2 brothers in bussum. (stryping tape)
Heb deze tape zelf gebruikt voor mijn supersport 21 en je kunt het in redelijk veel kleuren krijgen.
Het plakt als de neten maar het is gemakkelijk te verwerken.

Groet Wilco

nog een optie:

eerst je kap van binnen helemaal tapen. tape kost nauwelijks geld, en is bij de doe het zelf zaak heel goedkoop.

snij met een hobby mes (erg scherpe en goede mes voor kappen) hele dunne lijntjes precies hoe je het wilt. spuit daarna het zwarte verf (of welke kleur je ook wilt) over dat uitgesneden lijntje en je hebt een lijntje naar jou voorkeur! tekenen met stift wordt gepriegel en zal ik zelf nooit doen, mooi word het niet. zo ga ik het ook proberen want die foto van hpi is gruwelijk!

groet
lucas shia

er zijn hier voor pennen te koop. met 2 punten een dikke en een dunne.

:?: als je deze kap koopt zitten de de lijnen er dan niet bij als stikker :?:

Er is ook tape verkrijgbaar van Model Technics. Dit zit met verschillende breedtes in een plastic kokertje en is in diverse kleuren verkrijgbaar.

Back