dunwandig rvs verkooppunt, lengten van 2 meter

ik heb al rond gezocht met Google, maar krijg geen adres gevonden waar ze dunwandige rvs buis verkopen.

de adressen die ik vind hebben allemaal een maximale lengte van 1 meter. en ik zoek ze in lengten van 2 meter.
heb toni clark nog gemaild, of ze dit hebben en dan haal ik het wel op zodat het niet met de post hoeft. maar helaas.

wie weet een adres?
het gaat om diameters 8 en 10mm met een wanddikte van 0,3mm.

Die hebben een gigantisch assortiment, alleen kan ik geen prijzen vinden enof er een minimum afname is.
Jef, heb jij hier ervaring mee?

Hans

Dank je wel Jef,
Ik ben gelijk nieuwsgierig naar het antwoord op Hans zijn vraag. En of je ervaring hebt met deze firma?

Ik zag ook dat er vele andere maten beschikbaar zijn. Dit is prettig om te weten.
Dan kan ik het design voor de vakwerk vliegtuigromp afmaken. Alleen nog even rondzoeken of hardsolderen sterk genoeg is, want voor het lassen heb ik de apparatuur niet (en nog nooit gedaan). Zeker dunwandige buis lassen lijkt me een uitdaging, anders zit het vol gaten lijkt mij.

Die hebben een gigantisch assortiment, alleen kan ik geen prijzen vinden enof er een minimum afname is.

Hans

Nee , nog geen ervaring mee gehad , het beste is een offerte vragen denk ik van wat je zou willen .
Ik was deze site onlangs tegen gekomen toen ik op zoek was naar aluminium .

Groeten Jef

Dank je wel Jef,
Ik ben gelijk nieuwsgierig naar het antwoord op Hans zijn vraag. En of je ervaring hebt met deze firma?

Ik zag ook dat er vele andere maten beschikbaar zijn. Dit is prettig om te weten.
Dan kan ik het design voor de vakwerk vliegtuigromp afmaken. Alleen nog even rondzoeken of hardsolderen sterk genoeg is, want voor het lassen heb ik de apparatuur niet (en nog nooit gedaan). Zeker dunwandige buis lassen lijkt me een uitdaging, anders zit het vol gaten lijkt mij.

Hardsolderen (zilver) is zeker sterk genoeg , lassen (TIG) is inderdaad niet zo simpel met die wanddiktes en je zou de buis langs de binnenkant moeten vullen met een beschermgas , argon , stikstof of wat wij gebruiken is "formeergas" , anders verbrand de las aan de binnenkant omdat het in contact komt met de zuurstof in de lucht , wat de las verzwakt en waar corrosie ontstaat .

Groeten Jef

Dat is nog eens een snel antwoord, dank je.

Dat dacht ik al, dat het lassen wel iets meer inhoud dan de lastoorts erbij houden en op het knopje drukken.
Gelukkig dat zilver sterk genoeg is. Dit ligt binnen het werkbereik van de meeste hobbyisten, ook die van mij. Lastigste onderdeel zal niet het solderen worden, maar het op maat maken van de buizen. De rechte buizen zullen nog wel gaan, maar de diagonale buizen wordt veel passen en meten.

Lastigste onderdeel zal niet het solderen worden, maar het op maat maken van de buizen. De rechte buizen zullen nog wel gaan, maar de diagonale buizen wordt veel passen en meten.

Waarschijnlijk zal het wel veel passen en meten worden , bijkomend nadeel van rvs is dat het nogal "trekt" waar het verwarmd wordt , een rechte buis blijft niet mooi recht , maar misschien met zilver dat het nogal meevalt omdat de warmte inbreng minder is .

Dit is wel geen modelbouw maar het was ook veel passen en meten , wel niet in rvs maar naadloze CrMo buis.
Crosskart 01.jpg

Groeten Jef

Hans
Hoi Hans, Salomon’s levert niet aan particulier.
Een prijslijst hebben ze niet, gaat altijd ob aanvraag en dan krijg je een offerte.
Zij hanteren dagprijzen en behandelingskosten kommen ook erbij.
Bestellen van kleine hoeveelheden materiaal is niet goedkoop! :eek:

Johannes

Kan je die buizen niet koppelen? In de echte luchtvaart zal dat niet mogen, maar voor een modelvliegtuig kan je dat stiekem wel doen.

Koppelen wil ik niet.
Er moeten enkele bochten gebogen worden in de buis, om aan het design te voldoen.
Voor het koppelen zou er dan een buisje inwendig geplaatst moeten worden, om de sterkte te krijgen. Dit maakt het buigen lastiger. Tenminste, dat denk ik. Want ervaring heb ik er niet mee.

Eerst buigen en dan koppelen misschien.
Ik denk trouwens dat het met de sterkte wel meevalt. Zeker als je koppelt op een knooppunt.
Konstrukties die normaal van balsa of schuim voldoen zullen in RVS vakwerk vele malen sterker zijn dan nodig.

Back