Durafly DH 100 Vampire 70mm Fan draadje

Discussie in 'EDF forum' gestart door Stevo, 25 sep 2012.

  1. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Bedankt Mex.

    Die instellingen zal ik overnemen. De 1250 gram van de mijne is met een 3600 25C accu. Thrust komt bij mij (met de stock fan) ook uit op 1000 gram, waarbij ik moet zeggen dat de accu niet helemaal vers geladen is. Ik heb dan wel nog het 2e en 4e bruggetje van de cheater holes verwijdert en de backwall van de neuswielbak geopend.

    [​IMG]

    Qua geluid valt de stock fan wel tegen: veel janken en weinig woosh...

    [​IMG]

    En dit is'em dan geworden. Nu nog de maiden...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. MeX101

    MeX101 Guest

    Nieuw filmpje van Flitetest VAMPIRE AFTERBURNER!!! COOOOOL
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. MeX101

    MeX101 Guest

    In dit filmpje laten ze zien hoe ze het hebben gemaakt

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    Dat klinkt wel erg gaaf! En ziet er goed uit.
     
  5. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Alleen jammer dat het je stabilo wegsmelt....
     
  6. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Inmiddels 25 vluchten met de stock fan en motor en de stock retracts houden het uitstekend uit bij ons op het veld :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Stevo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Ray,

    Je moet hem beslist uitbalanceren voor gebruik! De mijne maakt een mooi jet geluid, iedereen op het veld is het er over eens dat het geluid enig en echt jetlike is (en medeclubleden zijn altijd de grootste criticasters, goed of slecht:D)

    Stevo
     
  8. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Balanceren

    hey Stevo,

    Mooie plaatjes van je Vampire.

    Ik heb mijn fan al gebalanceerd, maar zal er nog eens naar kijken. Ik zit momenteel nog off-shore in Turkmenistan voor m'n werk, maar ik hoop binnen twee weken mijn maiden te kunnen doen.

    Ik laat wel weten of het nog lukt met de fan, anders toch maar zo'n 10 blads er in..;)

    Gr. Raymond
     
  9. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Thanks Ray!

    We horen het dan wel wanneer je terug bent. Behouden reis toegewenst.

    Stevo
     
  10. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Nog een filmpje van deze middag



    Stevo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Eindelijk... de maiden

    Vandaag was het dan eindelijk zover. De Venom voor het eerst gevlogen...wat een plezier ! Eerst een handstart gedaan zonder motor om te kijken of het zwaartepunt een beetje goed ligt. Hij zweeft uitstekend en heeft alleen een beetje up trim nodig. Daarna met 1/2 gas nog eens een handstart gedaan (hij kwam door het hoge gras op ons veld niet voldoende op snelheid om los te komen) en hij vliegt! Beetje gas erbij, hoogte winnen en wat rondjes draaien om de knikkende knieen te laten bedaren. Daarna wat scherpe bochten draaien, aanduiken en laag en snel over het veld scheren: allemaal een eitje. Vliegt uitstekend en heeft alleen nog iets meer up trim nodig (toch nog iets experimenteren met het zwaartepunt). Hij is wel erg scherp op de rolroeren, dus uitslag iets verminderen en iets meer expo, dan moet dat wel goed komen.
    Door zijn uitstekende zweefeigenschappen was de landing gewoon "no sweat". Dit is een kistje waar veel me gevlogen gaat worden en waar ik een hoop plezier van ga hebben. Een aanrader !

    Wel heb ik inmiddels een 12-blads fan besteld en een sterkere motor. Vanwege de strenge geluidseisen bij ons kon ik met maximaal ongeveer 70% gas vliegen. De kist gaat dan nog steeds lekker snel, maar enige reserve is altijd welkom. Zodra deze binnen zijn, volgt weer een update.
     
  12. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Proficiat met je maiden! :celebrate:

    Inderdaad een heerlijk vliegtuig.

    Stevo
     
  13. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Kan je de fan van zo'n ding gewoon op een probalancer balanceren? Wegschuren totdat de boel in evenwicht is? Een clubgenoot vraagt me om deze kist te assembleren, de rest lijkt me redelijk eenvoudig!

    Dank,

    Hugo
     
  14. timmybeetle

    timmybeetle

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Helden
    checking fan unit


    Hoi

    Ik heb de Lte en inderdaad de fan was niet in balans.
    Ik heb een heel simpele prop balancer en daar heb ik hem mee gebalanceerd.
    Op youtube kun je er ook iets over vinden.
    heb inmiddels een paar vluchten gemaakt, echter ik vlieg op een gras veld en met landing gestel krijg ik hem net van de grond.
    Zie ook RCgroups voor deze kist heel veel info.

    grts Hans
     
  15. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Dank je wel. Iemand een buddycode van het Nederlandse warehouse voor me? Die van andere warehouses doen het niet als ik hier bestel. Of iemand anders ook van plan om te bestellen, dan kunnen we codes delen?

    Dank,

    Hugo
     
  16. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Hugo,

    Ik heb een top flite balancer en dat werkt perfect, het is deze met de magneten.

    Van die kleine fan kan je, in tegenstelling tot gewone props, niet beginnen afschuren.

    De truk is om aan de binnenzijde van de fanhub kloddertjes CA of epoxy aan te brengen tot hij in balans is. Je neemt dus geen materiaal weg maar voegt er in principe toe.

    Stevo
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  17. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    12 blad fan upgrade

    Zoals eerder gemeld had ik een CS 12 blad fan en een Cyclone Power CS480-2500-32EDF motor bij RC Castle besteld omdat de stock motor/fan combo teveel lawaai produceerd (78 dBA, toegstaan max. 73dBA).
    Deze set-up is inmiddels binnen, maar bij proefdraaien met de fan (1300+ gram stuwkracht :D ) bleek de tip van de spinner een onbalans van 1,5-2mm te hebben 8-O, ondanks dat ik de fan nauwkeurig gebalanceerd had (wat ook hard nodig was !). Dus de motor maar uit elkaar gehaald en na meting bleek de hartlijn van het verjongde deel (3,17mm) van de 5mm as een off-set van 0,2mm te hebben :confused: ! Daar kun je natuurlijk niet tegenop balanceren.
    Dan blijkt echter maar weer dat zaken doen met een chinese firma helemaal niet akelig hoeft te zijn en dat sommigen daar echt wel weten wat service is, want na 1 mailtje werd zonder verdere vragen gelijk een nieuwe verstuurd. Toppie :thumbsup: . Nu nog even geduld hebben op de post meneer.

    Intussen wilde ik niet stil zitten en heb toen de 12 blad fan in de stock EDF unit, incl. stock motor, gezet. De stock EDF heb ik wel aangepast door de ruimte tussen de stator bladen grotendeels weg te frezen zodat de motor veel meer koeling krijgt. Toch is dit geen goed idee, aangezien na 5 sec. op max. vermogen de stock motor gloeiend heet was, naar schatting 60-70 graden.

    Er zit dus niets anders op dan nog even te wachten op de nieuwe motor...:(.
     
  18. simonbull

    simonbull

    Lid geworden:
    20 nov 2012
    Berichten:
    18
    Locatie:
    utrecht
    Ik heb de arf versie met 25 gram glasmat en PU bedekt,
    met glasmat is het ook niet nodig carbon in de booms te plaatsen want de flexen echt niet meer

    , toestel loopt op 70mm edf van wemotec en 6cell lipo 1,7 kg stuwkracht 80 amp

    met catapult wegschieten en lekker snel vliegen :cool:
     
  19. simonbull

    simonbull

    Lid geworden:
    20 nov 2012
    Berichten:
    18
    Locatie:
    utrecht
    als je de heel toestel met 25gram glasmat en wbpu dekt is de versteveging avn de tailbooms met carbon overbodig

     
  20. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Simon,

    Correct maar carbon in de booms maakt het even stijf en voegt nog altijd minder gewicht toe dan indekken en ik moet ook niet herbeginnen met hem een nieuw kleurtje te geven.

    Ik heb inmiddels een 60 tal vluchten zonder problemen.


    Stevo
     

Deel Deze Pagina